نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

کارگاه‌های تخصصی همراه اول درباره مباحث ارتباطی و موانع پیش رو در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

وضعیت و جایگاه فعلی اپراتورهای تلفن همراه، موانع پیش روی توسعه و سایر مباحث ارتباطی در ارائه‌های تخصصی دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران، یعنی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بررسی شدند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران (نمایشگاه بورس، بانک و بیمه) در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و همراه اول نیز با محوریت سرویس‌های حوزه مالی و بانکی در این رویداد حضور یافته است. این اپراتور علاوه بر ارائه سرویس‌های توسعه یافته خود، کارگاه‌های تخصصی را در غرفه خود برگزار می‌کند. می‌توانید برنامه زمان‌بندی از پیش اعلام شده و جزئیات این کارگاه‌ها را از طریق لینک http://mci.ir/-03T3R9 مشاهده کنید. غرفه همراه اول در سالن 7 نمایشگاه بین‌المللی تهران با این کارگاه‌ها از تمامی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان میزبانی می‌کند.

بررسی وضعیت اپراتورهای ارتباطی در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

در جریان دومین روز از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در روز شنبه 20 مرداد 1403، کارگاه «بررسی شرکت‌های ICT از نگاه یک سرمایه‌گذار بورسی» در بخش اول برگزار شد. در این کارگاه، مهدی سوری به‌عنوان کارشناس و مدرس بازارهای مالی به تشریح نحوه ارزیابی و تحلیل شرکت‌های ICT از نگاه سرمایه‌گذار بورسی و جایگاه فعلی اپراتورهای ارتباطی کشور در اقتصاد پرداخت و توصیه‌هایی را برای بهبود وضعیت آنها مطرح کرد.

مهدی سوری اظهار کرد در سال‌های 1393 و 1394، حدود هشتاد درصد درآمدهای همراه اول به مکالمات صوتی مربوط می‌شد و اینترنت و پیامک نیز 20 درصد دیگر را تشکیل می‌دادند؛ ولی در سال 1397 روند استفاده از پیامک و اینترنت با رشد دو برابری مواجه شد و حالا بیش از دو برابر درآمد تماس‌های صوتی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود مباحثی مانند بسط اجرای فیلترینگ در فضای مجازی کشور در کاهش درآمدهای اپراتورهایی نظیر همراه اول، بسیار موثر بوده و معمولا در تمام جهان در مواجهه با چنین شرایطی، اپراتورها برای جبران کاهش درآمد خود به ارائه خدمات ارزش افزوده روی می‌آورند. مهدی سوری به همراه اول توصیه کرد که به‌سمت مطالبه‌گری تجدید ارزیابی توسط سایر ناشرین با هدف حفظ ارزش بازار حرکت کند.

نماینده شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول در بخش دوم ارائه‌های کارگاهی، کسب‌وکارهای موجود در سبد سرمایه‌گذاری این شرکت را معرفی کرد و به مرور چشم‌انداز سرمایه‌گذاری‌های آن پرداخت. همچنین در این بخش شاهد مرور گزارش سالانه هیات‌مدیره همراه اول به مجمع سهامداران بودیم. در این گزارش، مواردی مانند سرمایه‌گذاری این شرکت در پانزده کسب‌وکار و سه صندوق، سه برابر شدن ارزش پرتفوی حرکت اول، اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از 18 هزار و 700 نفر و همچنین دوازده قرارداد سرمایه‌گذاری به شرح 382 میلیارد تومان توسط حرکت اول و 1237 میلیارد تومان توسط سایر سهامداران، مطرح شدند.

در این ارائه، 1225 طرح و ایده بررسی شده توسط این شرکت نیز مورد بحث قرار گرفت که 1131 طرح به کسب‌وکارهای داخلی و 94 طرح به کسب‌وکارهای خارجی با فراوانی 85 درصد مربوط به کشور ترکیه اختصاص دارد. حرکت اول، هلدینگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه همراه اول است که با هدف شناسایی کسب‌وکارهای نوپا، تامین سرمایه، شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در خانواده بزرگ همراه اول در جهت رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری کشور به فعالیت می‌پردازد.

توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه‌گذار خطرپذیر، ماموریت شرکت حرکت اول بوده و چشم‌انداز آن، تبدیل شدن به بازیگر برجسته در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور است. نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تا روز 22 مرداد 1403 از ساعت 8 تا 15 برگزار می‌شود و گروه همراه اول در سالن 7 نمایشگاه بین‌المللی تهران از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) قرعه‌کشی سکه‌های طلا در پویش المپیکی همراه اول برگزار می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*