اپلیکیشن آیفون اپ استور

عجیب ترین اپلیکیشن های آیفون که اپل تصمیم به حذف آن ها از اپ استور گرفت

اینجا با 5 اپلیکیشن آیفون آشنا می‌شویم که با دلایلی عجیب و بعضا خنده‌دار توسط اپل از فروشگاه اپ استور حذف شدند. بازی «فورتنایت» احتمالا محبوب‌ترین اپلیکیشن این لیست است.

حذف اپلیکیشن های آیفون از اپ استور اتفاق چندان جدیدی نیست و قبلا بارها اتفاق افتاده. این مساله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات توسعه‌دهندگان پشتیبانی از اپلیکیشن خود را به صلاح ندانسته و برخی اوقات نیز ممکن است کمپانی توسعه‌دهنده به‌دلیل مشکلات مالی ورشکسته شده و اپلیکیشن خود را از فروشگاه حذف کند. با این وجود گاهی مواقع، دلیل حذف اپلیکیشن اندکی عجیب‌تر از موارد معمول است.

5 اپلیکیشن آیفون که به دلایلی عجیب از فروشگاه اپ استور حذف شدند

در ادامه به معرفی 5 اپلیکیشن آیفون می‌پردازیم که به دلایلی عجیب از فروشگاه اپ استور حذف شدند. این دلایل می‌تواند از مشکلات داخلی کمپانی توسعه‌دهنده تا ترویج اسراف و هدر دادن پول متفاوت باشد. در عین حال وجه تشابه همه این اپلیکیشن‌ها آن است که دخالت مستقیم اپل باعث حذفشان از اپ استور شده و بعید به نظر می‌رسد به این زودی شاهد بازگشت‌شان به این فروشگاه باشیم.

Fortnite

اگر علاقمند به بازی‌های آنلاین مالتی پلیر باشید، احتمالا با Fortnite، ماشین پول‌سازی اپیک گیمر آشنا هستید. با این حال چیزی که نمی‌دانید آن است که کاربران آیفون و آیپد قادر به تجربه این بازی روی دستگاه خود نیستند.

فورتنایت

دلیل این مساله هیچ ربطی به خود بازی نداشته و به دعوای حقوقی بزرگی که میان Epic Games و اپل رخ داد مربوط می‌شود. پس از نبرد حقوقی سنگین و طولانی میان این دو کمپانی اپل در اقدامی تلاقی‌جویانه و کینه‌توزانه تصمیم گرفت فورتنایت را بدون هیچ دلیل خاصی از اپ استور حذف کند و به همین دلیل کاربران آیفون از تجربه این شاهکار محروم هستند.

البته به‌لطف توسعه ابزارهای استریم و شبکه‌های ابری مانند ایکس باکس گیم پس هنوز هم می‌توان از روش‌های مختلفی Fortnite را روی آیفون بازی کرد. با این وجود اپلیکیشن رسمی این بازی در فروشگاه اپ استور وجود نخواهد داشت. مشخص نیست که این دعوای کش‌دار اپل و اپیک گیمز تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؛ اما تا آن زمان کاربران آیفون باید از روش‌های دیگری مثل استریم فورتنایت را تجربه کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
حذف بازی Fortnite از گوگل پلی و اپ استور؛ علت تحریم فورتنایت چیست؟

I Am Rich

اپلیکیشن آیفون اپ استور

اپلیکیشن عجیب I Am Rich یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های اپ استور در روزهای نخست حیات این فروشگاه بود. این اپلیکیشن 2000 دلاری هیچ کاری (دقیقا هیچ کاری!) انجام نمی‌داد و همین مساله باعث شد اپل سرانجام آن را از فروشگاه خود حذف کند. با اجرای این اپلیکیشن صفحه‌ای سیاه رنگ با یک الماس در وسط روی صفحه نقش می‌بست که با فشردن آن عبارت زیر که پر از غلط‌های گرامری و نگارشی بود روی صفحه نمایان می‌شد:

I am rich, I deserv it, I am good, healthy & successful

آنچه این اپلیکیشن را عجیب‌تر می‌کند آن است که هشت نفر حاضر به پرداخت هزینه باورنکردنی 1000 دلاری برای خرید این اپلیکیشن شدند و در کمال تعجب، شش نفر از این هشت نفر نیز تصمیم به نگه داشتن این اپلیکیشن گرفته و حتی پس از مواجهه به این کلاه گشادی که سرشان رفته نیز حاضر به بازگرداندن آن و پس گرفتن پولشان نشدند!

اپل سرانجام تصمیم گرفت این اپلیکیشن عجیب آیفون را از اپ استور حذف کند و مانع از رخ دادن مشکلات بعدی شود.

Driver’s License

با وجود این که در بسیاری نقاط جهان، تصویر کارت شناسایی یا گواهینامه در گوشی نیز به‌عنوان یک مدرک شناسایی معتبر مورد قبول قرار می‌گیرد، اما نگرانی‌های امنیتی باعث شد اپل در سال 2011 اپلیکیشن Driver’s License را از فروشگاه اپ استور حذف کند.

برنامه Driver's License

این اپلیکیشن امکان تغییر چهره و سایر مشخصات فردی را در اختیار کاربران قرار می‌داد و همین مساله باعث نگرانی‌های فراوان در زمینه امنیت اطلاعات و ساخت کارت‌های جعلی توسط خلافکاران و جعل‌کنندگان سند شده بود. البته با پیشرفت فناوری‌های ساخت کارت‌های شناسایی و استفاده از تراشه‌های مخصوص در این کارت‌ها نگرانی‌های مربوط به جعل مشخصات تا حد زیادی از بین رفته؛ اما در اوایل دهه گذشته، استفاده از اپلیکیشن‌های این‌چنینی خطرات امنیتی فراوانی داشت.

به همین دلیل اپل تصمیم گرفت روی این اپلیکیشن ریسک نکرده و آن را از فروشگاه اپ استور حذف کند.

Tawkon Radiation Detector

اپلیکیشن «Tawkon Radiation Detector» ادعا می‌کرد که قادر است با استخراج داده‌های برخی سنسورهای گوشی آیفون میزان ساطع شدن اشعه‌های رادیویی از آیفون را اندازه‌گیری کرده و نرخ جذب ویژه (SAR) آن را به‌صورت یک عدد اعلام کند. پارامتر SAR می‌تواند برای شناسایی میزان جذب اشعه‌های رادیویی توسط بدن انسان و شدت قرار گرفتن بدن در معرض خطرات در اثر استفاده از گوشی‌های موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

اپلیکیشن آیفون اپ استور

همین قابلیت در نهایت باعث شد اپل این اپلیکیشن را از فروشگاه اپ استور حذف کند. البته بر کسی پوشیده نیست که آیفون هم مثل تمامی گوشی‌های موبایل قادر به ساطع کردن اشعه‌های رادیویی است که جذب آن‌ها توسط بدن می‌تواند خطراتی مانند سرطان یا سایر عوارض و بیماری‌ها را برای انسان‌ها به همراه داشته باشد. با این وجود حذف ناگهانی این اپلیکیشن آیفون از اپ استور اقدامی غیرمنتظره از سوی اپل به شمار می‌رفت.

در همین زمینه البته بد نیست بدانید که کشور فرانسه برای مدتی کوتاه فروش آیفون 12 را به دلیل نگرانی‌ها از بابت میزان پخش اشعه‌های مضر برای بدن توسط این گوشی ممنوع کرده بود.

Send Me To Heaven

اپلیکیشن «Send Me To Heaven» بر خلاف نامش قرار نبود کسی را به بهشت بفرستد؛ بلکه هدف آن آسیب رساندن فیزیکی به گوشی‌تان بود. این اپلیکیشن آیفون نه گوشی‌ها را در معرض خطرات سایبری قرار می‌داد و نه در زمره بدافزارها یا باج‌افزارها قرار داشت. با این وجود خطر اصلی آن ترغیب کاربران به آسیب رساندن به گوشی موبایل و از بین بردن آن بود.

اپلیکیشن آیفون اپ استور

به‌طور خلاصه، این اپلیکیشن حداکثر میزان ارتفاع پرتاب یک آیفون توسط کاربر به بالا را اندازه‌گیری کرده و با رکوردهای جهانی مقایسه می‌کرد. به این ترتیب، کاربران این بازی تنها در صورتی می‌توانستند به رکورد بهتری برسند که گوشی‌شان را با شدت بالاتری به بالا پرتاب می‌کردند. این مساله البته هدف ظاهری این اپلیکیشن بود؛ زیرا سازنده آن در سال 2013 ادعا کرد که هدف نهایی توسعه اپلیکیشن «مرا به بهشت بفرست» از بین بردن گوشی‌های موبایل توسط کاربران بوده است.

طبیعتا اپل نمی‌توانست اجازه دهد که آیفون‌های چند صد دلاری‌اش به‌یکباره توسط خود کاربران نابود شوند. به همین دلیل سرانجام در تصمیمی منطقی، این اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
این ۹ اپلیکیشن محبوب آیفون، قاتل باتری گوشی شما هستند ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است به کمک این ۶ اپلیکیشن صفحه هوم اسکرین آیفون را شخصی سازی کنید اگر تازه آیفون خریده اید، این ۸ اپلیکیشن را فورا روی آن نصب کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*