گالری تصاویر ریرا منتشر شد

ایران خودرو به صورت رسمی گالری تصاویر ریرا را به همراه کاتالوگ مشخصات فنی این محصول را منتشر کرد. برای آشنایی بیشتر با اولین خودرو کراس‌اوور ملی همراه ما باشید.

ایران خودرو به صورت رسمی گالری تصاویر محصول جدید‌اش منتسب به ریرا را منتشر کرد. ریرا جدیدترین و اولین خودرو کراس اوور ملی محسوب می‌شود که با سرمایه‌گذاری‌های کلان ایران خودرو بر روی پلتفرم پژو 2008 طراحی و تولید شده و به زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. از همین رو ایران خودرو در تلاش است تا با انتشار تیزر تبلیغاتی ریرا و آلبوم تصاویر، این خودرو را در بازار تبلیغ کند.

گالری تصاویر ریرا

این خودرو از آغاز فرآیند طراحی تا این زمان، توانسته توجه‌های زیادی را به خود جلب کند؛ جدیدترین حاشیه این خودرو در زمان قیمت‌گذاری آن رخ داد، چرا گه در وزیر صمت دولت قبلی ارزش نهایی این خودرو برای مصرف‌کننده را زیر یک میلیارد تومان عنوان کرده بود، اما بعدا مشخص شد که قیمت درب کارخانه این محصول 975.803.762 تومان برآورد شده است که با احتساب هزینه‌های ثانویه نظیر؛ مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری و… قیمت ریرا به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو، به بیش‌از یک میلیارد و 100 میلیون تومان خواهد رسید.

ایران خودرو برای آشنایی بیشتر متقاضیان با این خودرو، گالری تصاویر ریرا را به صورت رسمی در وب سایت این شرکت منتشر کرد؛ برای آشنایی بیشتر با نمونه برقی این خودرو به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیو نگاه اولیه تیم گجت نیوز به خودرو ریرا برقی را تماشا کنید.

مشخصات فنی ریرا

قلب تپنده ریرا نسخه بهبود یافته موتور دنا توربو است که اکنون با فناوری توربو همخوانی بیشتری پیدا کرده است. پیشرانه EFP یا TC7 یک پیشرانه 1.7 لیتری با فناوری آلمانی بوده که قادر است 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن بر متر گشتاور تولید کند. توان تولید شده توسط این پیشرانه توسط یک گیربکس 6 سرعته اتومات AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کد کلاس(های) خودرو ریرا۳۴۲۰۱
نوع موتورEF۷P TC
حجم موتور (cc)۱۶۴۵
حداکثر توان موتور (hp)۱۶۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm)۲۴۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰-۴۰۰۰ دور در دقیقه
تعداد سوپاپ۱۶
نوع سوخت سازگاربنزین
سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه ای
حداکثر سرعت (km/h)۱۹۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۰/۴
سیستم انتقال قدرتاتوماتیک ۶ سرعته
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/۱۰۰ km)۹/۶
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/۱۰۰ km)۶/۰۹
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/۱۰۰ km)۷/۳۹
طول خودرو (mm)۴۳۳۴
عرض خودرو بدون احتساب آینه جانبی(mm)۱۸۰۸
ارتفاع خودرو (mm)۱۶۳۸
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)۲۵۹۰
  وزن خودرو بدون سرنشین و تجهیزات اضافی (kg)۱۴۲۵
گنجایش مخزن سوخت (Lit)۵۰
حجم فضای صندوق عقب (Lit)۴۱۰
گارانتی۳سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد)

آپشن ها و امکانات رفاهی

ایران خودرو برای متمایز کردن ریرا از سایر محصولات این شرکت، تمام سعی خود را به کار گرفته تا این خودرو را با امکانات بیشتری راهی بازار کند؛ به گونه‌ای که نه تنها محصولات داخلی، بلکه از خودروهای مونتاژی چینی هم قیمت خود هم بهتر باشد.

از جمله امکانات و آپشن‌های ریرا می‌توان به دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر 12 اینچی مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، کروز کنترل غیر هوشمند، ترمزهای دیسکی برای تمامی چرخ‌ها، سیستم ترمز کمکی، سنسور فشار باد، سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی و… اشاره کرد که می‌توانید تصاویر برخی از این امکانات را در گالری تصاویر ریرا مشاهده کنید.

کد کلاس(های) خودرو ریرا۳۴۲۰۱
ترمزترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز پارک برقی(EPB)، سیستم ترمز اتوماتیک (Autohold)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HSA)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی(ESC)، سیستم کنترل کشش(TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، سیستم کمک ترمز(BAS)
کیسه هوای ایمنیکیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)
فرمانبرقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، ، قابل تنظیم در ۴ جهت، غربیلک فرمان چرم
سیستم تهویهاتوماتیک
سیستم صوتیسیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲” (اتصال گوشی هوشمند، بلوتوث، ۲ عددپورت با قابلیت انتقال دیتا و شارژ درجلو USB Type C& USB Type A و یک پورت با قابلیت شارژ در عقب USB Type A)، دارای ۹ عدد بلندگو
چراغها 

چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ‌ روز، چراغ خوش آمدگویی دربهای جلو، چراغهای همراه در پارکینگ (Follow Me Home)، چراغ گردش (Cornering Light)

 

آینه‌هاآینه داخل الکتروکرومیک ،آینه ‏های جانبی برقی تاشونده راهنمادار
شیشه هاشیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، دارای پاورویندوز و آنتی ترپ، شیشه های سولار و شیشه های عقب دودی
تزئیناتتریم مشکی، نورپردازی محیط داخل کابین (Ambient Lighting)، Roof Rack
تجهیزات ایمنی 

مجهز به آی کانکت (خودرو متصل)، دوربین ۳۶۰ درجه (AVM)، سنسور پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)، پایش فشار باد لاستیک ها(TPMS)؛ سنسور و دوربین دنده عقب، قفل کودک درب های عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ایموبلایزر، ایزوفیکس، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند سرنشینان جلو

رینگ و لاستیک۱۸ اینچ آلومینیومی دو رنگ
صندلی 

صندلی برقی سرنشینان جلو (صندلی راننده ۶ حرکته: ۶ حرکت برقی، گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته: ۲ حرکت برقی و ۲ حرکت دستی، گرمکن دار )، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، صندلی عقب تاشو دوتکه با زیر آرنجی

سایر تجهیزات 

نمایشگر دوگانه ( نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۲” و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲”)، سان روف، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن درب صندوق عقب (کیک سنسور)، درب برقی صندوق عقب، تعویض دنده الکترونیکی، سیستم تعویض دنده پشت فرمان (Paddle Shifter)، شارژر بیسیم

قیمت ریرا

وزیر صمت دولت پیشیسن اعلام کرده بود که خودرو ریرا با قیمتی زیر 1 میلیارد تومان به دست مصرف کننده می‌رسد، اما بعدها شایعه‌ای مبنی بر قیمت 1 میلیارد و 270 میلیون تومانی ریرا در رسانه‌ها منتشر شد که وزیر صمت آن را تکذیب کرد.

در جدیدترین اخبار خودرو به نظر می‌رسد قیمت درب کارخانه ریرا 975.803.762 تومان باشد که با اضافه شدن هزینه‌های ثاونیه این خودرو با قیمتی بیش‌از یک میلیارد و 100 میلیون تومان به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. به گفته ایران خودرو فروش ریرا از این هفته آغاز خواهد شد.

گالری تصاویر ریرا

در گجت نیوز بخوانید:
ایران خودرو رسما قیمت ری را، نخستین شاسی بلند ایرانی را اعلام کرد ری را در مقابل تیگارد ایکس ۳۵؛ مقایسه کراس اوور جدید ایرانی با رقیب چینی تماشا کنید: ریرا، مقاوم ترین خودرو ایرانی در تست های معتبر ایمنی تاریخ فروش شاسی بلند ایرانی «ری را» ایران خودرو اعلام شد + قیمت احتمالی نخستین شاسی بلند ایرانی مجوز استاندارد گرفت؛ ری را در یک قدمی عرضه به بازار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*