گوشی نو

با این کارها گوشی خود را مثل روز اول نو کنید

اگر قصد دارید گوشی موبایل‌تان را مثل روز اول نو کنید اینجا راهکارهایی را به شما پیشنهاد داده‌ایم. به کمک این ترفندها می‌توانید ظاهر و عملکرد دستگاه را متحول کنید.

گوشی‌های موبایل احتمالا مهم‌ترین همراهان روزمره همه ما به شمار می‌روند. بنابراین بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند فعالیت روزانه ما را تا حد زیادی مختل کند. اگر حواستان به گوشی موبایل‌تان نباشد عواقبی مثل کند شدن، خرابی صفحه نمایش و بسیاری ایرادات دیگر در کمین آن خواهد بود که هریک به‌نوعی روی تجربه کار با آن اثر می‌گذارند. در عین حال با رعایت برخی نکات می‌توان گوشی های موبایل را حتی پس از سال‌ها مثل روز اول نو نگه داشت و تا مدت‌ها از آن استفاده کرد. اگر به ترفندهای افزایش سرعت گوشی علاقمند هستید، این مطلب را از دست ندهید.

چگونه گوشی موبایل خود را نو نگه داریم؟

در ادامه به معرفی چندین روش ساده و سرراست برای محافظت از گوشی موبایل و نو نگه داشتن آن در هر شرایط می‌پردازیم.

محافظ صفحه نمایش را به محض آسیب دیدن تعویض کنید

محافظ‌های صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی‌های موبایل هستند که از نمایشگر آن در برابر خط و خش و ضربه محافظت می‌کنند. با این وجود بد نیست بدانید که خود این محافظ‌ها نیز در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار داشته و ممکن است در اثر استفاده بیش از حد یا ضربه و ترک آسیب ببینند.

محافظ صفحه نمایش

در این خصوص توصیه می‌کنیم به‌محض خط افتادن یا کدر شدن محافظ آن را تعویض کنید و منتظر نابودی کامل آن نمانید. محافظی که به‌طور مختصر آسیب دیده باشد می‌تواند حساسیت صفحه نمایش به تاچ را کاهش داده و روی ظاهر گوشی تاثیر منفی داشته باشد.

گوشی خود را هر از گاهی تمیز کنید

تمیز کردن دوره‌ای گوشی موبایل نیز یکی دیگر از کارهایی‌ست که می‌توانید برای نو نگه داشتن گوشی خود انجام دهید. تمیز نکردن گوشی ضمن آن‌که می‌تواند جلوه بصری دستگاه را خراب کند، ممکن است در عملکرد آن نیز تاثیر منفی داشته باشد. برای مثال جمع‌شدن گرد و غبار در داخل پورت شارژ یا اسپیکرهای دستگاه می‌تواند کیفیت شارژ یا صدای آن را تخریب کند.

گوشی نو

برای تمیز کردن سطوح مختلف گوشی خود از دستمال میکروفایبر استفاده کنید و لکه‌ها و اثر انگشت‌های روی بدنه دستگاه را از طریق آن پاک کنید. همچنین برای لکه‌هایی که با دستمال پاک نمی‌شوند نیز توصیه می‌کنیم از یک مایع شوینده سبک مثل شیشه‌شور برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید.

همچنین پورت‌ها یا حفره‌های اسپیکر را نیز می‌توانید با استفاده از یک مسواک نرم یا کمپرس هوا تمیز کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
آموزش کامل تمیز کردن گوشی های اندرویدی آموزش صحیح تمیز کردن صفحه نمایش گوشی های موبایل

حافظه گوشی خود را مدیریت کنید

پر شدن حافظه داخلی گوشی یکی از مهم‌ترین عوامل افت عملکرد آن است که می‌توان به‌سادگی و با ترفندهایی ساده از بروز آن جلوگیری کرد.

مدیریت حافظه

نخستین گام برای خالی کردن حافظه داخلی گوشی حذف کردن فایل‌های موقتی و داده‌های کش تجمیع‌شده در گذر زمان است که حجم بالایی از حافظه را به خود اشغال کرده و می‌توانند به خالی شدن فضای داخلی کمک زیادی کنند. همچنین در گام بعدی هم می‌توان در گالری به گشت و گذار پرداخت و فایل‌های تکراری یا کم‌استفاده را پاک کرد. از طرف دیگر برای فایل‌های سنگین‌تر نیز می‌توانید روش بکاپ‌گیری در فضای ابری را به‌جای ذخیره در حافظه داخلی را امتحان کنید.

از جمله دیگر اقداماتی که می‌تواند فضای داخلی گوشی‌تان را خالی کند هم می‌توان به پاک کردن پیام‌های قدیمی و اپلیکیشن‌های بلااستفاده اشاره کرد که قادرند فضای خالی حافظه را افزایش داده و باعث شوند گوشی‌تان نو به نظر برسد.

گوشی خود را به‌روز نگه دارید

نصب جدیدترین آپدیت‌های نرم افزاری سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود که گوشی شما به حداکثر عملکرد خود دست پیدا کند و ضمن برخورداری از قابلیت‌های جدید کمترین باگ‌های ممکن را نیز داشته باشد.

گوشی نو

برای چک کردن این که آیا آپدیت جدیدی برای گوشی اندرویدی شما منتشر شده یا خیر باید وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و از قسمت Software Update گزینه Download and Install را انتخاب کنید. کاربران آیفون نیز می‌توانند برای این کار وارد بخش تنظیمات شده و از قسمت General گزینه Software Update را انتخاب کنند.

برای این که مطمئن شوید به‌محض انتشار جدیدترین آپدیت می‌توانید آن را دریافت کنید، توصیه می‌کنیم قابلیت بروزرسانی خودکار در گوشی‌تان را فعال کنید.

اپلیکیشن‌های بلااستفاده را پاک کنید

بالاتر در خصوص خالی کردن حافظه داخلی گوشی و نقش آن در بهبود عملکرد صحبت کردیم. با این وجود اپلیکیشن‌ها به‌جز فضای داخلی می‌توانند از طریق فعالیت در پس‌زمینه یا دسترسی به برخی منابع سیستم مثل موقعیت، بلوتوث یا دوربین، حتی زمانی که فعال نیستند نیز شارژ گوشی و سایر منابع آن را مصرف کنند و باعث داغ شدن گوشی یا آسیب‌های دیگر شوند.

حذف اپلیکیشن های بلااستفاده

به همین جهت با حذف اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده زیادی نمی‌کنید می‌توانید مانع دسترسی آن‌ها به منابع دستگاه و در نتیجه افزایش عملکرد و سرعت شوید. سیستم عامل اندروید البته به‌طور خودکار لیستی از اپلیکیشن‌های کم‌استفاده را در قسمت تنظیمات و بخش Storage یا Device Care نمایش داده و امکان حذف آن‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین آیفون‌داران نیز می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات، سپس General و در نهایت iPhone Storage حجم اشغال‌شده توسط هر اپلیکیشن و زمان آخرین استفاده از آن را مشاهده کنند. در این بخش همچنین امکان حدف هریک از اپلیکیشن‌ها نیز وجود دارد.

کالیبره کردن باتری گوشی

یکی دیگر از راهکارهای نو نگه داشتن گوشی هم کالیبره کردن باتری است. کالیبره کردن باتری فرآیندی است که سنسورهای سنجش میزان شارژ باتری را تنظیم می‌کند تا سنجش سطح باتری دقیق‌تر انجام شده و ایراداتی مثل خالی شدن ناگهانی، مشکلات شارژ یا خاموش شدن یکباره رخ ندهد.

گوشی نو

برای کالیبره کردن باتری گوشی موبایل خود مراحل زیر را طی کنید:

  1. از گوشی خود تا آخرین میزان شارژ باتری استفاده کنید تا خاموش شود.
  2. سپس گوشی را به شارژ وصل کرده و تا صد درصد شارژ کنید.
  3. پس از اتمام شارژ همچنان یک ساعت گوشی را به پریز متصل نگه دارید.
  4. سپس آن را از برق کشیده و به‌طور معمول استفاده کنید.
در گجت نیوز بخوانید:
سرعت گوشی اندرویدی خود را با خاموش کردن یک گزینه ساده دگرگون کنید راز ماندگاری بیشتر و افزایش طول عمر باتری گوشی ها فاش شد با این ترفندها کندی گوشی خود را رفع کنید؛ آموزش افزایش سرعت گوشی‌های اندروید با این ۱۰ ترفند جالب عمر باتری گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*