فعال سازی سیم کارت شیائومی

فعال‌سازی سیم کارت در گوشی شیائومی {ایرانسل، همراه اول، رایتل و شاتل موبایل}

اگر به تازگی یک سیم کارت جدید خریداری کرده‌اید و اکنون قصد دارید سیم کارت خود را در یک گوشی شیائومی فعال نمایید، با آموزش فعال کردن سیم کارت در شیائومی همراه گجت نیوز باشید.

ممکن است فعال‌سازی سیم کارت برای برخی از افراد کمی چالش بر انگیز باشد، به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی در این باره کسب کنیم. برای مثال فعال کردن سیم کارت ایرانسل نیاز به استفاده از ترفندهایی دارد که در مقایسه با فعال سازی سیم کارت همراه اول متفاوت است. بهتر است بدانید این روش فعال سازی سیم کارت در گوشی شیائومی، برای گوشی‌های ردمی و پوکو نیز کاربردی است.

نحوه فعال کردن سیم‌کارت در گوشی شیائومی

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن گوشی‌های هوشمند به نسخه‌های پیشرفته، کاربران راحت‌تر از قبل می‌توانند کارهایشان را انجام دهند. به عنوان مثال، زمانی که سیم کارت خود را در جایگاه آن قرار می‌دهید، تنظیمات مربوطه از طریق اپراتورها مانند همراه اول برای شما ارسال خواهند شد. اما اگر به هر دلیلی این پیامک برای شما ارسال نشد، به کمک این آموزش می‌توانید اقدام به فعال‌سازی سیم‌ کارت خود کنید.

فعال کردن سیم کارت شیائومی

یادتان باشد در صورت فعال سازی غیراصولی سیم کارت در گوشی شیائومی، ممکن است با پیام‌هایی که در بالا می‌بنیید رو به رو شوید.

  • ابتدا سیم کارت مورد نظر را در درگاه سیم کارت قرار دهید و از نحوه درست قرار گرفتن آن در جایگاهش اطمینان حاصل فرمایید.
  • سپس وارد تنظیمات شیائومی خود شوید.
  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد بخش «سیم کارت و داده‌های همراه» شوید.
  • اکنون در بخش مدیریت سیم‌کارت‌ها، گزینه فعال شدن سیم کارت را روشن نمایید.
  • سپس وارد بخش داده‌های همراه شوید.
  • روی گزینه « نقطه دستیابی جدید» کلیک کنید.
  • سپس با توجه به اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید، فیلدهای مهم که شامل Name,APN می‌شود را پر کنید.
  1. سیم کارت ایرانسل: در بخش Name عبارت Irancell-GPRS را وارد نمایید. سپس در قسمت APN عبارت mtnirancell را تایپ کنید؛ در آخر روی گزینه ذخیره save کلیک کنید.
  2. سیم کارت همراه اول: در بخش Name عبارت MCCI Internet را وارد نمایید. سپس در قسمت APN عبارت mcinet را تایپ کنید؛ در آخر روی گزینه ذخیره save کلیک کنید.
فعال کردن سیم کارت شیائومی

این روش فعال کردن سیم کارت ردمی، پوکو و دیگر گوشی‌های شیائومی برای تمام اپراتورهای ایرانی کاربردی است.

اکنون سیم کارت شما نه تنها فعال شده است بلکه به اینترنت نیز دسترسی خواهید داشت. پس از ساخت APN یک بار گوشی شیائومی خود را روی حالت پرواز قرار دهید، پس از چند لحظه حالت پرواز را خاموش کنید. به همین راحتی می‌توانید اینترنت سیم کارت خود را نیز فعال نمایید.

در صورتی که با انجام این فرایند باز هم اینترنت شما فعال نبود بهتر است که گزینه‌های زیر را بررسی نمایید.

  1. یک طرفه نبودن سیم کارت به خاطر بدهی قبض
  2. داشتن شارژ کافی
  3. داشتن بسته و حجم کافی اینترنت

در صورتی که هیچ مشکلی در مراحل بالا نبود بهتر است که یک بار گوشی خود را ری استارت کنید تا تمامی برنامه‌ها به تنظیمات پیش فرض و درست خود بازگردد. در بسیاری از موارد تنها با ری استارت کردن گوشی مشکل شما به طور کل حل خواهد شد.

زبان گوشی را روی انگلیسی قرار دهید

یکی از روش‌های موثر برای فعال کردن سیم کارت در گوشی این است که زبان گوشی را روی انگلیسی قرار دهید، پس از فعال شدن سیم کارت می‌توانید زبان گوشی را به هر زبانی که می‌خواهید تغییر دهید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد بخش تنظیمات اضافی Additional settings شوید.
  3. روی گزینه languages کلیک کنید و زبان گوشی را روی english قرار دهید.
  4. پس از فعال شدن سیم کارت زبان گوشی خود را مجددا تغییر دهید.

نحوه فعال کردن سرویس فعال‌سازی سیم کارت

یکی دیگر از روش‌های پر کاربرد  با ریسک کم، فعال کردن سرویس‌فعال سازی سیم کارت در گوشی‌های شیائومی است. برای دسترسی به این سرویس مراحل زیر را به درستی طی کنید:

سیم کارت در گوشی شیائومی

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید.
  • سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده و وارد قسمت Applications شوید. ( همچنین می‌توانید نام آن را در کادر جستجو تایپ کنید تا نتیجه مورد نظر حاصل شود)
  • روی گزینه SIM Activation services ضربه بزنید.
  • دسترسی‌ها و مجوزهای لازم را به این سرویس بدهید؛ مطمئن شوید که مجوز دسترسی به SMS را به این سرویس داده‌اید.

اکنون سیم کارت شما در گوشی شیائومی فعال شده است و می‌توانید با استفاده از آن با دیگران تماس بگیرید، اس ام اس بدهید و از اینترنت همراه برای انجام کارهای متنوع خود استفاده نمایید.

نحوه فعال‌سازی سیم کارت از طریق وب سایت

کاربران می‌توانند با مراجعه به وب سایت شیائومی سیم کارت خود را فعال نمایند. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید.

  • ابتدا وارد مرورگر گوشی یا رایانه خود شوید.
  • سپس به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه نمایید.
  • در صفحه جدید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • در مرحله بعد روی گزینه امنیت کلیک کنید و شماره تلفن خود را در فیلد مشخص شده وارد نمایید.
  • چند لحظه منتظر بمانید تا کد تایید به سیم کارت شما ارسال شود.
  • در صورتی که پیامک را دریافت کردید، ثبت شماره تلفن شما موفقیت‌آمیز بوده است.

جمع‌بندی نهایی

برای فعال‌سازی سیم‌کارت در گوشی‌های شیائومی، چندین روش موثر وجود دارد که می‌توانند به سادگی این کار را برای کاربران انجام دهند. این روش‌ها شامل استفاده از تنظیمات گوشی، تغییر زبان به انگلیسی، استفاده از سرویس فعال‌سازی سیم‌کارت، و حتی مراجعه به وب‌سایت رسمی شیائومی است. هر کدام از این روش‌ها بسته به نیاز و شرایط کاربران قابل اجرا هستند و در صورت دنبال کردن دقیق مراحل ذکر شده، می‌توانید به راحتی سیم‌کارت خود را فعال کنید و از خدمات تماس، پیامک، و اینترنت بهره‌مند شوید. در صورتی که با مشکل خاصی مواجه شدید، می‌توانید از دیگران کمک بگیرید یا از تجربه‌های شخصی خود استفاده کنید.

تنها با یکی از چند روش بالا می‌توانید اقدام به فعال‌سازی سیم کارت خود در گوشی‌های هوشمند شیائومی کنید و با هر کس که می‌‌خواهید ارتباط برقرار کنید. در صورتی که در حین انجام مراحل با مشکلی مواجه شدید برای ما بنویسید. شما از کدام روش برای فعال‌سازی سیم کارت خود استفاده کرده‌اید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.