خرید گلکسی اس 22 اولترا

چرا گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ هنوز هم انتخاب ایده‌آلی برای خرید است؟

آیا خرید گلکسی اس 22 اولترا – Galaxy S22 Ultra سامسونگ در سال 2024 منطقی است؟ اینجا قصد داریم قابلیت‌های این گوشی را با استانداردهای سال 2024 مقایسه کنیم.

شکی نیست که پرچمداران سری گلکسی S اولترا سامسونگ محصولاتی ارزشمند و هیجان‌انگیز هستند که جدیدترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های پریمیوم اندرویدی را با لذت استفاده از قلم‌های S Pen به کاربران ارائه داده و تجربه‌ای فوق‌العاده را رقم می‌زنند. با این وجود اگر دنبال دریافت ارزشمندترین گوشی ممکن با مناسب‌ترین هزینه باشید، احتمالا پرچمداران سال‌های گذشته سامسونگ برای‌تان ارزشی دوچندان خواهند یافت. به‌طور خاص گلکسی اس 22 اولترا یکی از آن پرچمدارانی است که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای داشته و می‌تواند تا چند سال آینده همچنان بهترین‌های دنیای اندروید را به شما ارائه دهد.

البته پیش‌تر در مقایسه دو گوشی پرچمدار گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 22 اولترا به تفاوت‌های این دو گوشی اشاره کرده بودیم. بنابراین قصد ما در اینجا مقایسه مجدد پرچمداران 2024 و 2022 سامسونگ نیست. بلکه امروز قصد داریم به S22 Ultra به‌عنوان یک جایگزین اقتصادی و خوش‌قیمت برای پرچمدار امسال سامسونگ نگاه کنیم. آیا اس 22 اولترا هنوز هم ارزش خرید دارد؟

آیا گلکسی اس 22 اولترا در سال 2024 هم یک خرید منطقی است؟

بررسی Galaxy S22 Ultra را در اینجا در چهار بخش باتری، صفحه نمایش، عملکرد فنی و دوربین انجام خواهیم داد تا بتوانید به دید بهتری در خصوص مشخصات و قابلیت‌های این گوشی برسید.

باتری گلکسی S22 اولترا

احتمالا عملکرد نه‌چندان مناسب باتری گلکسی اس 22 اولترا متعجب‌تان خواهد کرد. پرچمدار 2022 سامسونگ حتی همان‌زمان نیز عملکرد چندان خوبی در مصرف باتری نداشت. بنابراین تعجبی ندارد که شارژدهی باتری این گوشی اصلا در حد و اندازه‌های گلکسی اس 24 اولترا یا سایر پرچمداران مطرح بازار نیست.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به کار رفته در این گوشی اساسا چیپستی پرمصرف و نه‌چندان بهینه است. به همین دلیل نمی‌توانید با استفاده معمولی انتظار شارژدهی بالاتر از 4 تا 5 ساعت را از آن داشته باشید. نمودار زیر میزان مصرف باتری این گوشی برای یک کاربر با استفاده کاملا عادی و به‌دور از هرگونه اپلیکیشن یا بازی پرمصرف را نمایش می‌دهد. همان‌طور که از این تصویر پیداست، میزان شارژدهی باتری گلکسی اس 22 اولترا تنها طی 2 ساعت و 52 دقیقه از 100 درصد به 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

اگر گیمر باشید و بازی‌های سنگین و پرجزئیات را روی این دستگاه نصب کنید، احتمالا باید انتظار اعداد بسیار پایین‌تری را نیز داشته باشید. با این حال برخی اقدامات مثل کاهش نرخ رفرش صفحه می‌تواند تا حدی مشکل شارژدهی پایین را برطرف کند؛ هرچند که در این صورت امکان استفاده از صفحه نمایش همیشه روشن وجود نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌های موجود، حتی شب‌ها که گوشی به‌طور کامل در مد استندبای قرار دارد باید انتظار کاهش شارژ 10 الی 12 درصدی را از این گوشی داشته باشید که با استانداردهای کنونی پرچمداران اندرویدی چندان قابل قبول نیست. در عین حال نمی‌توان این شارژدهی را فاجعه‌بار خوانده و دلیل عدم انتخاب این گوشی دانست.

کیفیت صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا احتمالا بهترین ویژگی آن به شمار می‌رود که حتی همین الان هم در شمار بهترین‌های بازار است. صفحه نمایش 6.8 اینچی این گوشی از پانل شگفت‌انگیز داینامیک امولد بهره برده و کیفیتی مسحورکننده دارد.

خرید گلکسی اس 22 اولترا

در کنار این موارد، قابلیت‌های پریمیومی مثل نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی، پشتیبانی از HDR10+، رزولوشن QHD و حداکثر روشنایی 1750 نیتی نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که برخی از آن‌ها حتی در جدیدترین پرچمداران سال 2024 نیز مشاهده نمی‌شوند.

علاوه بر تمام آن‌چه گفته شد، برگ برنده Galaxy S22 Ultra در این بخش قلم S Pen است که به همراه این گوشی ارائه شده و سطح کاربری و تعامل با آن را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

بدنه S22 Ultra

گلکسی اس 22 اولترا همچنین موفق به کسب استاندارد IP68 نیز شده و تا حد قابل قبولی در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. با این وجود لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس و قاب آلومینیومی این گوشی آن‌طور که باید درخشان نیستند و در مقایسه با پرچمداران مدرن حرفی برای گفتن ندارند.

عملکرد فنی

اگر یک گیمر حرفه‌ای نباشید، احتمالا گلکسی اس 22 اولترا یک گوشی فوق‌العاده برای شما خواهد بود.‌ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به کار رفته در این گوشی علیرغم این که چه در عملکرد فنی و چه در مصرف انرژی اختلاف زیادی با دیگر چیپست‌های پرچمدار سال 2024 دارد، اما کاربری روزمره را بدون هیچ لگ و تاخیری انجام داده و حتی در مالتی تسکینگ نیز عملکردی عالی دارد. جدول زیر عملکرد فنی این گوشی را نمایش می‌دهد:

بنچمارک AnTuTu v10.3.1

امتیاز کلی929492
CPU283734
GPU258304
Memory175833
UX211621
Geekbench 6.2

CPU (تک هسته‌ای)

3657
CPU (چند هسته‌ای)1180

گلکسی S22 اولترا حتی قادر است PUBG را نیز با بالاترین کیفیت به‌راحتی اجرا کند یا حتی ویدیوهای 4K را نیز بدون هیچ مشکلی ضبط نماید؛ هرچند که این فرآیندها باعث داغ شدن گوشی و مصرف شارژ بیش از حد آن خواهند شد.

در کنار عملکرد فنی بسیار عالی، پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی فوق‌العاده گلکسی اس 22 اولترا نیز احتمالا یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل خرید آن است. این گوشی تا کنون تمامی بروزرسانی‌های امنیتی و نرم افزاری سامسونگ را هم دریافت کرده و قرار است تا سال 2026 و اندروید 16 هم به همین منوال ادامه دهد. از سوی دیگر گلکسی S22 اولترا همچنین اخیرا قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را نیز در قالب رابط کاربری وان یو آی 6.1 دریافت کرده است.

دوربین

همانند دیگر بخش‌ها گلکسی اس 22 اولترا در عملکرد دوربین نیز بهترین پرچمدار بازار نیست. با این وجود کیفیت تصاویر این گوشی همچنان بسیار خوب به شمار رفته و اگر دنبال عکاسی حرفه‌ای نباشید کاملا راضی‌کننده است. تصاویر زیر همگی اخیرا با دوربین Galaxy S22 Ultra گرفته شده‌اند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید گویای عملکرد قابل توجه آن هستند.

البته در مقایسه با پرچمداران مدرن، دوربین اس 22 اولترا در برخی شرایط نوری دچار مشکل شده و حتی برای فوکوس و بهینه‌سازی شرایط در نور کم نیز نیازمند زمان نسبتا زیادی است. تصاویر زیر، عملکرد دوربین این گوشی در نور کم را به معرض نمایش می‌گذارند.‌ همان‌طور که مشاهده می‌کنید دوربین این گوشی در چنین شرایطی عملکرد چندان درخشانی ندارد.

جمع‌بندی؛ خرید گلکسی اس 22 اولترا در سال 2024 منطقی است یا خیر؟

به‌طور کلی اگر یک گیمر یا عکاس حرفه‌ای نباشید، گلکسی S22 اولترا گزینه‌ای بسیار منطقی برای شماست که دوربینی قابل اتکا و تجربه نرم افزاری باکیفیتی به شما ارائه خواهد کرد. از سوی دیگر اما عملکرد باتری این گوشی به هیچ وجه قابل توجیه نیست و حتی از بسیاری میانرده‌های سال 2024 نیز ضعیف‌تر ارزیابی می‌شود.

اگر دنبال گیمینگ حرفه‌ای یا باتری قدرتمند می‌گردید، پوکو F6 گزینه‌ای بسیار منطقی در همین کلاس قیمتی است که ضمن برخورداری از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 به یک باتری حجیم‌تر هم مجهز است.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی زد فولد ۶ در برابر گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ بهترین پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۴ کدام است؟ مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ مهم ترین قابلیت های گلکسی اس ۲۲ اولترا که آیفون داران حسرت آن ها را میخورند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*