تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 رونمایی شد؛ هوش مصنوعی در میان رده های اندرویدی

کوالکام با معرفی تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 – Snapdragon 7s Gen. 3 قصد دارد هوش مصنوعی پیشرفته را به گوشی‌های میانرده اندرویدی بیاورد.

چند ماهی‌ست که اخبار و اطلاعات متعددی در خصوص نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 4 به گوش می‌رسد. این تراشه قرار است در اکثر گوشی‌های پریمیوم و پرچمدار اندرویدی سال 2025 به کار رود. این چیپست پرچمدار اما تنها پردازنده‌ای نیست که کوالکام مشغول کار روی آن است؛ زیرا روز گذشته تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 این کمپانی نیز به‌طور رسمی معرفی شد.‌ این تراشه قرار است قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را به گوشی‌های میانرده اندرویدی بیاورد.

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3؛ چیپستی توانمند مخصوص میانرده‌های اندرویدی

کوالکام چند ماه پیش تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 خود را مخصوص گوشی‌های میانرده پریمیوم و پرچمدار رونمایی کرد.‌ با این وجود Snapdragon 7s Gen. 3 محصولی جدید از این خانواده است که در مقایسه با نسل پیشین خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و فعلا قرار است در برخی میانرده‌های سامسونگ به کار رود؛ هرچند که به نظر می‌رسد به‌زودی سایر گوشی‌سازان نیز رو به استفاده از آن خواهند آورد.

چیپست کوالکام

آرایش هشت هسته‌ای این چیپست متشکل از یک هسته پرایم با سرعت 2.5 گیگاهرتز در کنار سه هسته با عملکرد بالا با سرعت 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته بهینه با سرعت 1.8 گیگاهرتز است. این تراشه همچنین از حداکثر 16 گیگ رم LPDDR5X پشتیبانی کرده و حافظه‌های UFS 3.1 در کنار اتصال USB-C را نیز برای میانرده‌های اندرویدی به ارمغان خواهد آورد. پردازنده این تراشه همچنین توان پردازش تصاویر 200 مگاپیکسلی را داشته و قابلیت پشتیبانی از ضبط ویدیوهای 4K HDR را نیز خواهد داشت.

علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 همچنین با پشتیبانی از وای فای 6E و نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی با پهنای باند بیشتر نسبت به نسل قبلی در بخش اتصالات و ارتباطات نیز تکمیل‌تر از قبل خواهد بود. کوالکام همچنین ادعا کرده که توان پردازشی این تراشه حدود 20 درصد بیشتر از نسل قبل خواهد بود و واحد پردازش گرافیکی Adreno در آن نیز عملکردی حدودا 40 درصد قدرتمندتر از تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 خواهد داشت.

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3

چیپست جدید کوالکام همچنین در بخش هوش مصنوعی نیز پیشرفت بسیاری نسبت به نسل پیشین داشته و ضمن ارائه عملکرد هوش مصنوعی بهتر از چندین مدل زبان بزرگ پشتیبانی خواهد کرد.‌

در گجت نیوز بخوانید:
شیائومی ۱۵، نخستین گوشی جهان با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ انقلاب در آپدیت های اندروید با کمک راهکار جدید کوالکام افتضاح جدید کوالکام؛ عملکرد تراشه اسنپدراگون ایکس الیت از آیفون ۱۲ مینی هم ضعیف‌تر است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*