مشخصات دوربین آیفون 16

تمامی مشخصات دوربین خانواده آیفون 16 افشا شد

در فاصله کمتر از سه هفته مانده تا رونمایی از خانواده آیفون 16 – iPhone 16 مشخصات کامل دوربین این پرچمداران اپل لو رفت. کوپرتینویی‌ها چه سورپرایزی برای‌مان دارند؟

بر اساس اخبار موجود اپل قرار است روز 10 سپتامبر رویدادی اختصاصی را برگزار کرده و در آن نسل جدید گوشی‌های خود، سری آیفون 16 را معرفی کند. تا کنون اطلاعات زیادی در خصوص این سری پرچمداران اپل منتشر شده و بخش بزرگی از مشخصات آن‌ها افشا شده است. با این وجود جزئیات دقیق دوربین سری آیفون 16 هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است.

بر اساس گزارش‌هایی که وبسایت معتبر AppleInsider منتشر کرده با وجود پیشرفت‌هایی که در عملکرد دوربین هر چهار آیفون امسال شاهد خواهیم بود، این پرچمداران اپل از بسیاری جنبه‌های سخت افزاری تقریبا مشابه سال گذشته باقی مانده و مشخصاتی شبیه به آیفون 15 و آیفون 15 پرو خواهند داشت.

مشخصات کامل دوربین سری آیفون 16 اپل

مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از یک ماژول دوتایی دوربین بهره خواهند برد. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز عریض بهره برده و سطوح بزرگنمایی 1x و 2x را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، دوربین فوق عریض این گوشی نیز بزرگنمایی 0.5x ارائه خواهد داد.

گوشی iPhone 16

حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین iPhone 16 و iPhone 16 Plus رزولوشنی 48 مگاپیکسلی داشته و دیافراگم f/1.6 در کنار بزرگنمایی نوری دو برابری ارائه خواهد داد. از سوی دیگر اما دیافراگم دوربین فوق عریض از f/2.4 به f/2.2 خواهد رسید تا کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری در محیط‌های تاریک اندکی بهبود یابد. AppleInsider همچنین پیش‌بینی کرده که برای نخستین بار دو گوشی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس قابلیت عکسبرداری ماکرو خواهند داشت.

مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 نیز از یک ماژول سه‌تایی متشکل از یک دوربین اصلی (عریض)، یک دوربین فوق عریض و یک دوربین تله فوتو بهره خواهند برد. حسگر اصلی این دو گوشی 48 مگاپیکسلی و f/1.78 خواهد بود و توانایی ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری دو برابری و پیکسل‌های 1.22 میکرومتری را نیز خواهد داشت.

مشخصات دوربین آیفون 16

امسال همچنین مدل پرو آیفون 16 نیز از دوربین تله فوتو با بزرگنمایی پنج برابری بهره خواهد برد. سال گذشته تنها آیفون 15 پرو مکس مجهز به این قابلیت روانه بازار شده بود. این دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم f/2.8 خواهد داشت.

از سوی دیگر لنز فوق عریض آیفون 16 پرو و پرو مکس نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. رزولوشن این دوربین از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل افزایش خواهد یافت و اندازه پیکسل‌های آن در رزولوشن کامل 0.7 میکرو متر و در حالت Quad-Pixel برابر با 1.4 میکرومتر خواهد بود. گشودگی دیافراگم این لنز هم از f/2.4 به f/2.2 رسیده و عملکرد آن در نور شب بهبود خواهد یافت. کاربران همچنین قادر خواهند بود به کمک مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 تصاویر 48 مگاپیکسلی ProRAW ثبت کنند.

مشخصات دوربین آیفون 16

در کنار این تغییرات در مشخصات دوربین خانواده آیفون 16، دو تغییر دیگر نیز در انتظار تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی خواهد بود. بر اساس اخبار موجود پرچمداران امسال اپل همچنین از فرمت جدید JPEG-XL نیز پشتیبانی خواهند کرد. از سوی دیگر آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از دالبی ویژن پشتیبانی کرده و قادر به ضبط ویدیوهای 3K با نرخ 120 فریم بر ثانیه خواهد بود.

علاوه بر این، هر دو مدل Pro و Pro Max همچنین توانایی ضبط ویدیوهای 1080p با نرخ 210 یا 240 فریم بر ثانیه را هم خواهند داشت که در مقایسه با نرخ فریم 25 فریم، 30 فریم یا 60 فریم بر ثانیه پیشرفت بزرگی به شمار می‌روند. از سوی دیگر، ضبط ویدیوهای 4K در آیفون 16 پرو با نرخ 120 فریم بر ثانیه انجام خواهد شد؛ درحالیکه در نسل‌های کنونی امکان ضبط این ویدیوها تنها با نرخ‌های 24 و 25 و 30 و 60 فریم بر ثانیه وجود خواهد داشت.

کلید شاتر iPhone 16

AppleInsider همچنین تایید کرد که تمامی مدل‌های iPhone 16 به کلید جدید و خازنی شاتر مجهز خواهند بود که در قسمت پایین و سمت راست واقع شده تا حین گرفتن گوشی به‌صورت افقی در بالای گوشی و زیر انگشت اشاره حضور داشته باشد. این دوربین علاوه بر اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین با اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم سازگار بوده و قابلیت‌هایی مثل بزرگنمایی، جابجا شدن میان فیلترها و دیگر موارد را ارائه خواهد داد.

فراموش نکنیم که در مدل‌های پرو و پرو مکس iPhone 16 اندازه صفحه نمایش نیز نسبت به قبل افزایش خواهد یافت. به‌طور خاص، اندازه نمایشگر مدل پرو از 6.1 به 6.3 اینچ خواهد رسید؛ درحالیکه نمایشگر مدل پرو مکس هم از 6.7 اینچ به 6.9 اینچ می‌رسد.

در گجت نیوز بخوانید:
رنگ برنزی آیفون ۱۶ پرو مکس، سورپرایز امسال اپل + عکس قیمت هریک از مدل های آیفون ۱۶ چقدر خواهد بود؟ اعتماد بنفس به سبک اپل؛ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۶ می‌فروشیم مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ آیا باید منتظر آیفون ۱۶ اولترا باشیم؟ تمام شایعات و اخبار در مورد آیفون سوپر پریمیوم اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*