ربات جایگزین پلیس

این ربات بامزه قرار است جایگزین پلیس ها شود

پیشرفت شگفت‌انگیز حوزه رباتیک باعث شده که شاهد جایگزین شدن پلیس ها با یک ربات بامزه در آمریکا باشیم؛ اما این ربات می‌تواند چه‌کاری در زمینه جرم و جنایت انجام دهد؟

بر کسی پوشیده نیست که ربات‌ها نقش پررنگی در آینده خواهند داشت. بسیاری حتی تصور می‌کنند که آنها به‌بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان تبدیل خواهند شد. دستاوردهای شگفت‌انگیز در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی هم این پیش‌بینی را تقویت می‌کنند. اکنون نیز شاهد استفاده از یک ربات مستقل هستیم که می‌خواهد جایگزین نیروهای پلیس شود.

این ربات به‌عنوان جایگزین پلیس خلافکارها را کلافه خواهد کرد

ربات جایگزین پلیس

مقامات شهر آتلانتا آمریکا تصمیم گرفته‌اند از یک ربات برای تامین امنیت منطقه Old Fourth Ward استفاده کنند. ظاهرا در طول هفت‌ ماه گذشته میزان جرائم در این منطقه افزایش چشم‌گیری داشته است. همچنین مردم محلی اغلب متوجه می‌شوند که خیابان‌های این منطقه مملو از پوکه گلوله هستند. صداهای وحشتناک شنیده شده در طول شب نیز باعث می‌شود که ساکنان جرئت خارج‌شدن از خانه‌های خود را نداشته باشند. در کنار همه اینها باید به مشکل کمبود نیروهای پلیس نیز اشاره کرد.

دپارتمان پلیس آتلانتا گزارش کرده است که در طول ۷ ماه گذشته ۳۴ جرم مختلف از جمله قتل، آدم‌ربایی، تجاوز و حمله فیزیکی در این منطقه گزارش شده است. همه این موارد باعث شده که ایده استفاده از یک ربات به‌عنوان جایگزین پلیس عملی شود. امیر فرخی از اعضای شورای شهر آتلانتا گفت که Old Fourth Ward منطقه‌ای شاداب، در حال پیشرفت و جذاب است. هرچند که جرائم اخیر باعث شده وضعیت تغییر کند. وی امیدوار است که با ربات مستقل Knightscope شرایط به‌گذشته بازگردد.

ربات جایگزین پلیس

ربات جدید به دخالت انسانی نیاز ندارد و به‌صورت لحظه‌ای موارد مشکوک را به پلیس گزارش می‌کند. استیسی استفانز، مدیرعامل شرکت سازنده ربات Knightscope نیز تاکید کرد که محصول آنها نمی‌تواند به‌صورت کامل جایگزین پلیس شود. چراکه در زمینه دستگیری مجرمان کار خاصی را انجام نمی‌دهد و به‌دنبال شخص خاصی هم نیست. در عوض این ربات شرایط منطقه‌ را با دقت ارزیابی کرده و گزارش موارد عجیب را منتقل می‌کند.

به‌عنوان مثال ربات متوجه می‌شود که میزان فعالیت افراد در زمان خاصی از شبانه‌روز در یک آپارتمان یا خیابان عادی نیست. ربات جایگزین پلیس تقریبا دو متر قد دارد و با وزن ۱۹۰ کیلوگرمی در خیابان‌های مختلف شهر گشت خواهد زد. مقامات پلیس تاکید کرده‌اند که این ربات از شهروندان جاسوسی نخواهد کرد و به‌جمع‌آوری اطلاعات شخصی آنها نمی‌پردازد. هرچند اگر فردی از خانه خود خارج می‌شود، می‌تواند این احساس را داشته باشد که تمامی خیابان‌ها و اماکن به دوربین مداربسته مجهز شده‌اند.

البته امیر فرخی می‌پذیرد که استفاده از ربات به‌عنوان جایگزین پلیس می‌تواند برای برخی افراد نگران‌کننده باشد، اما نباید فراموش کرد که عصر جدیدی در حال آغاز شدن است. با نگاهی به اخبار علمی می‌توان متوجه شد که شرکت‌های مختلف تاکنون توانسته‌اند ربات های جذابی را برای استفاده در ماموریت‌های نجات، عملیات خنثی‌سازی بمب، نظارت بر اماکن مهم و مدیریت فاجعه عرضه کنند.

ربات جایگزین پلیس

همچنین از دیرباز ربات‌ها در مکان‌هایی که برای انسان بسیار خطرناک هستند، حضور داشته‌اند؛ بنابراین حضور ربات Knightscope به‌عنوان جایگزین نیروهای پلیس چندان عجیب نیست و در امتداد همین مسیر قلمداد می‌شود. در حال حاضر شرکت سازنده اعلام کرده است که این ربات برای چند هفته به‌صورت آزمایشی استفاده خواهد شد و پس از آن نوبت به استفاده گسترده می‌رسد.

در این مرحله نیروهای پلیس از داده‌های ربات به‌عنوان یک منبع اطلاعات اضافی استفاده می‌کنند و گشت‌های خود را کاهش نداده‌اند. افراد ساکن در این منطقه نیز ظاهرا از حضور ربات جدید خوشحال هستند. به‌باور آنها امنیت در اولویت آنها قرار دارد و این ربات روی امنیت آنها تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:
تماشا کنید: این ربات غول پیکر ریل‌های قطار را تعمیر می‌کند پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان توسط چینی ها معرفی شد این ربات عجیب می‌تواند خودش را جراحی کند + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*