فروش گلکسی زد فولد 6

نگرانی سامسونگ؛ فروش گلکسی زد فولد 6 به مراتب پایین‌تر از گلکسی زد فولد 5 بوده است

گزارش‌های اخیر از فروش بسیار پایین‌تر گلکسی زد فولد 6 – Galaxy Z Fold 6 سامسونگ نسبت به نسل گذشته حکایت می‌کنند. دلیل این مساله چیست؟

مدت زیادی از رونمایی سری گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ نمی‌گذرد. بلافاصله پس از رونمایی این گوشی‌ها کاربران در سرتاسر دنیا شروع به مقایسه آن‌ها با دیگر محصولات تاشو بازار و نسل‌های پیشین کردند. به‌عقیده بسیاری صاحب‌نظران علیرغم آن‌که سامسونگ را باید طلایه‌دار حوزه گوشی‌های تاشو در دنیا دانست، اما در سال‌های اخیر این کمپانی نتوانسته محصولات تاشوی خود را ارتقا داده و هم‌سطح سایرین رشد دهد. همین مساله باعث شده که فروش گلکسی زد فولد 6 به‌مراتب پایین‌تر از نسل قبل باشد. اما آیا عدم پیشرفت و نوآوری تنها دلیل عدم استقبال از این پرچمدار تاشو گران‌قیمت است؟

چه عواملی در فروش پایین گلکسی زد فولد 6 تاثیرگذار هستند؟

در روزهای نخست پس از رونمایی از Galaxy Z Fold 6 برخی افراد قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی را ستایش کرده و تغییرات هرچند جزیی در طراحی آن را مثبت ارزیابی کرده بودند. زد فولد 6 در مقایسه با نسل قبلی خود ظاهری مربعی‌تر داشت و لبه‌های تخت‌تری را ارائه می‌کرد. با این وجود تغییرات طراحی آن را اصلا نمی‌توان تاثیرگذار توصیف کرد.

از سوی دیگر تعبیه همین قابلیت‌های هوش مصنوعی در کنار استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 باعث افزایش قیمت این پرچمدار تاشو شده و کاهش معنادار فروش آن طی دو هفته اول را نتیجه داده است. در همین خصوص، Ice Universe، یکی از افشاگران سرشناس حوزه دستگاه‌های اندروید گزارش داده که سامسونگ طی دو هفته نخست عرضه Galaxy Z Fold 6 به بازار تنها 270 هزار دستگاه از این گوشی را به فروش رسانده که به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از نسل قبلی، گلکسی زد فولد 5 است.

گوشی Galaxy Z Fold 6

این تعداد دستگاه فروخته‌شده برای برندی مثل سامسونگ که میلیاردها دلار را تنها صرف بازاریابی محصولاتش می‌کند افتضاح به شمار می‌رود. بسیاری تحلیلگران این میزان فروش پایین علیرغم قابلیت‌های برجسته هوش مصنوعی و تراشه قدرتمند این گوشی را مربوط به عدم تغییرات طراحی، افزایش قیمت نسبت به قبل و نبود خلاقیت در آن می‌دانند.

از سوی دیگر رونمایی قریب‌الوقوع سری آیفون 16 نیز احتمالا دیگر دلیل این عدم استقبال از پرچمدار تازه‌وارد سامسونگ است؛ زیر بسیاری افراد قطعا ترجیح می‌دهند به‌جای ارتقای گوشی خود به یک گلکسی زد فولد، سراغ نسل جدید آیفون بروند. در همین زمینه پیش‌بینی می‌شود مدل‌های پرو آیفون 16 با ارائه قابلیت‌های خلاقانه و کاربردی هوش مصنوعی Apple Intelligence بتوانند گوشی سبقت را در این بخش از رقیب دیرینه‌شان بربایند.

البته مساله نبود خلاقیت چشمگیر در طراحی محصولات سامسونگ تنها مربوط به پرچمداران تاشو این کمپانی نیست و می‌تواند به‌زودی گریبانگیر سری موفق و پول‌ساز گلکسی اس نیز بشود. بنابراین اگر این غول کره‌ای تصمیم دارد همچنان قدرتمند و درخشان باقی بماند چاره‌ای جز ایجاد تغییرات معنادار در پرچمدارانش نخواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
بررسی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ ؛ نهایت تکامل در گوشی های تاشو قیمت و مشخصات دوربین گوشی جدید سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اسلیم فاش شد ۵ قابلیت هوش مصنوعی آیفون ۱۶ که می‌توانند گلکسی اس ۲۴ را به چالش بکشند