سریع ترین خودروهای پیکاپ

سریع ترین خودروهای پیکاپ جهان در سال 2024 را بشناسید

در این مطلب با سریع ترین خودروهای پیکاپ وانت که در سال 2024 میلادی در جاده‌های سراسر جهان تردد می‌کنند، آشنا خواهیم شد.

امروزه مشتریان در بازارهای جهانی، حق انتخاب زیادی برای خرید یک خودرو پیکاپ وانت دارند و انواع مدل‌های برقی، بنزینی و دیزلی در بازار به فروش می‌رسند. فارغ از این‌که برقی شدن پیکاپ‌ها و تراک‌ها چیز خوبی است یا خیر یا این که آنها را دوست دارید یا از این مدل‌ها متنفر هستید، حتما در اخبار خودرو دیده و خوانده‌اید که پیکاپ های برقی روز به روز بیشتر می‌شوند و البته وانت بارها، به‌طور مداوم در حال سریع‌تر شدن هستند.

خودروهای الکتریکی به‌خاطر نوع عملکرد پیشرانه برقی، به‌طور طبیعی از شتاب سریع‌تری برخوردار هستند. امروزه جدیدترین تراک‌ها و پیکاپ های برقی می‌توانند بسیار سریع‌تر از نمونه‌های بنزینی و دیزلی حرکت کنند و برخی از آنها در زمینه شتاب و سرعت، حتی از خودروهای پرفورمنس نیز بهتر عمل می‌کنند.

لیست سریع ترین خودروهای پیکاپ بازار در سلطه برقی‌ها

در کنار این مدل‌های برقی، تولیدکنندگان بزرگ، نسخه‌های قوی‌تر و وحشی‌تری از پیکاپ‌ها و تراک‌های بنزینی خود را به بازار عرضه کرده‌اند که می‌توانند در زمینه سرعت و شتاب، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. در هر صورت، در ادامه این مطلب می‌توانید با سریع ترین خودروهای پیکاپ وانت موجود در بازار در سال 2024 میلادی آشنا شوید.

11. رم 1500 تی آر ایکس – شتاب 4.5 ثانیه

رم 1500 تی آر ایکس

در سال 2023 میلادی، شرکت Ram اعلام کرد که مدل 2024 رم 1500 تی آر ایکس، آخرین مدل از این خط تولید خواهد بود. این شرکت، نسخه ویژه‌ای از مدل مذکور را در تعداد محدود تولید و عرضه کرد که از عملکرد شگفت‌انگیزی برخوردار بود. نسخه نهایی دارای یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژر همی V8 است که قدرت 702 اسب بخار و گشتاور 880 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

رم 1500 تی آر ایکس 2024 می‌تواند با این قوای فنی، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 4.5 ثانیه طی کند. TRX یکی از آخرین تلفات گروه استلانتیس برای برقی‌سازی محصولات خود است؛ اما بر خلاف دوج چارجر، تاکنون هیچ جایگزین الکتریکی‌ای برای TRX معرفی نشده است.

برند Ram در خط تولید خود، یک مدل 1500 برقی دارد که حتی از TRX نیز سریع‌تر است؛ اما نباید از آن انتظار داشته باشید که به‌جز شتاب و سرعت، در سایر زمینه‌ها نیز بتواند در حد و اندازه TRX ظاهر شود. رم 1500 تی آر ایکس با سیستم تعلیق فوق‌العاده خود در هر مسیری، قدرتمند ظاهر می‌شود و ویژگی‌های ممتاز درون کابین آن مانند نمایشگر هدآپ و سیستم صوتی هارمن کاردون با 19 بلندگو، همه را شیفته خود می‌کند. نسخه نهایی این پیکاپ جذاب و قدرتمند، در تعداد محدود 4000 دستگاه به بازار عرضه شده است.

10. شورولت سیلورادو EV RST – شتاب 4.5 ثانیه

شورولت سیلورادو EV RST

طی بررسی‌های انجام شده از شورولت سیلورادو EV RST، ترکیب پیمایش و قابلیت‌های یدک‌کشی این پیکاپ، مورد ستایش قرار گرفته است؛ اما لاستیک‌های باریک آن باعث شده‌اند توانایی‌های این مدل در مسیرهای آفرودی، تحت تاثیر قرار بگیرد. با این حال، استفاده از این لاستیک‌های باریک به سیلورادو EV RST اجازه می‌دهند تا در کمتر از 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که این خودرو بیش از 4080 کیلوگرم، وزن دارد.

شورولت Silverado EV RST با قدرت 754 اسب بخار و گشتاور 1064 نیوتن‌متر، بلافاصله بعد از فشار دادن پدال گاز می‌تواند به سرعت‌های بسیار بالایی دست پیدا کند. اولین پیکاپ برقی شورولت، چیزهای زیادی برای ارائه دادن دارد و قادر است شک و شبهه بسیاری از مشتریان در خصوص خودروها و به‌خصوص پیکاپ های الکتریکی را از بین ببرد. فضای کابین این خودرو برای مالکان تراک‌ها و پیکاپ‌های رده بالای شورولت، کاملا آشناست و شتاب چشمگیر، برد حرکتی و سایر ویژگی‌های آن، می‌تواند به‌راحتی خریداران را برای پرداخت هزینه حدود 100 هزار دلاری، متقاعد کند.

9. جی ام سی سیرا EV دنالی ادیشن 1 – شتاب 4.5 ثانیه

جی ام سی سیرا EV دنالی ادیشن 1

پیکاپ GMC Sierra EV ارتباط نزدیکی با شورولت سیلورادو EV دارد و از پلتفرم مشابه و آمار عملکردی تقریبا یکسانی برخوردار است. همانند محصول شورولت، اولین پیکاپ الکتریکی GMC نیز مسافت بیش از 640 کیلومتر را با یک با شارژ کامل طی می‌کند و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن به 4.5 ثانیه می‌رسد. این خودرو از پیشرانه یکسانی با محصول شورولت استفاده می‌کند و حداکثر قدرت 754 اسب بخار و گشتاور 1064 نیوتن‌متر را در حالت Max Power Mode نسخه مجلل Denali Edition 1 ارائه می‌دهد.

مدل جی ام سی سیرا دنالی ادیشن 1 در تمامی زمینه‌ها، جذاب به‌نظر می‌رسد. این پیکاپ نیز مانند سیلورادو EV دارای بسته نیمه خودکار سوپر کروز جنرال موتورز و قابلیت چهار چرخ محرک است و از فناوری شارژ سریع نیز بهره می‌برد که می‌تواند با ده دقیقه شارژ کردن، پیمایش 160 کیلومتری را نوید دهد. خریداران از GMC Sierra EV Denali Edition 1 استقبال خوبی به عمل آوردند؛ تا جایی که به‌دلیل تقاضای زیاد، شرکت جی ام سی پیش خرید و رزرو این محصول را در حال حاضر متوقف کرده است.

8. رم 1500 آر ای وی – شتاب 4.4 ثانیه

رم 1500 آر ای وی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، بازار پیکاپ های الکتریکی به‌شدت رونق گرفته و تمام تولیدکنندگان بزرگ، در حال حاضر یا پیکاپ برقی خود را به بازار عرضه کرده‌اند یا در حال توسعه چنین محصولی هستند. نخستین پیشنهاد گروه استلانتیس در این بخش، پیکاپ Ram 1500 REV است که اولین محموله آن در پاییز 2024 به دست خریداران خواهد رسید. رم 1500 آر ای وی نیز مانند رقبای خود، ادعاهای بزرگی در خصوص برد حرکتی دارد و مدعی است که تا مسافت 800 کیلومتر را به‌صورت برقی طی خواهد کرد. همچنین طبق اعلام این برند، محدوده رانندگی استاندارد رم 1500 آر ای وی، 560 کیلومتر است.

سرعت 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت 4.4 ثانیه‌ای که به‌طور رسمی از سوی برند Ram اعلام شده، این خودرو پیکاپ را با اختلاف کمی نسبت به رقبای ساخت GM، سریع‌تر می‌کند؛ اما تفاوت بین شتاب این خودروها در دنیای واقعی، بسیار ناچیز است. یک مزیت قابل توجه دیگر برای این خودرو، قابلیت یدک‌کشی 6350 کیلوگرمی Ram 1500 REV است که امتیاز بزرگی در مقایسه به قابلیت یدک‌کشی 4535 کیلوگرمی هر دو تراک ساخت GM محسوب می‌شود. همچنین رم 1500 آر ای وی روی کاغذ کمی سریع‌تر شارژ می‌شود و می‌تواند با ده دقیقه شارژ شدن با شارژر سطح سه، برد حرکتی 176 کیلومتری را ارائه کند.

7. فورد اف 150 لایتنینگ – شتاب 4.0 ثانیه

فورد اف 150 لایتنینگ

فورد F-150 Lightning یکی از قدیمی‌ترین تراک‌ها و پیکاپ‌های برقی بازار محسوب می‌شود که اولین بار در سال 2022 میلادی به بازار عرضه شد. فورد برای مدل سال 2024 این خودرو، یک به‌روزرسانی را ارائه داد که از جمله پیشرفت‌های آن می‌توان به سیستم گرمایشی کارآمدتر و بلوکروز نیمه خودران به‌روز شده اشاره کرد. عملکرد فنی این خودرو نسبت به سال‌های گذشته بدون تغییر باقی مانده و بنا بر اعلام فورد، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن به زیر 4 ثانیه می‌رسد که طبق بررسی‌های انجام شده توسط رسانه‌های معتبر، شتاب چهار ثانیه‌ای برای F-150 Lighting تایید شده است.

حداکثر ظرفیت یدک‌کشی 4535 کیلوگرمی و تجهیزات استاندارد فراوان (حتی در تیپ‌های پایه)، فورد اف 150 لایتنینگ را به پیکاپی توانمند و کارآمد تبدیل کرده است. برد حرکتی این پیکاپ، نمی‌تواند با رقبای جدیدتر برابری کند و در نسخه پایه به 370 کیلومتر و در نسخه‌های بالارده‌تر به 515 کیلومتر می‌رسد که قابل مقایسه با شورولت سیلورادو EV و جی ام سی سیرا EV با برد حرکتی بیش از 640 کیلومتر نیست.

6. فورد اف 150 رپتور آر – شتاب 3.6 ثانیه

فورد اف 150 رپتور آر

با این که فهرست سریع ترین خودروهای پیکاپ بازار در سلطه مدل‌های برقی است، اما هنوز هم چندین پیکاپ رده بالای بنزینی وجود دارند که می‌توانند در زمینه سرعت و شتاب با رقبای برقی خود هم‌تراز باشند. از جمله این خودروها می‌توان به فورد F-150 Raptor R اشاره کرد که از یک موتور V8 سوپرشارژر 5.2 لیتری با قدرت 700 اسب بخار و گشتاور 867 نیوتن‌متر بهره می‌برد. شرکت فورد‌، آمار رسمی و دقیقی از شتاب این محصول خود را منتشر نکرده، اما این پیکاپ برای حرکت با سرعت بالا در مسیرهای آفرودی و تپه‌های شنی طراحی شده است. با این حال، رسانه‌های معتبر خودرویی، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت فورد اف 150 رپتور آر را 3.6 ثانیه اعلام کرده‌اند.

شتاب این پیکاپ بنزینی فورد، کمی سریع‌تر از Ram TRX است و علاوه بر این، توانایی‌های چشم‌گیری در زمینه‌های دیگر دارد. البته مانند رم تی آر ایکس، فورد اف 150 رپتور آر نیز به اندازه کافی گران است و حتی از برخی محصولات برقی نیز قیمت بیشتری دارد. قیمت F-150 Raptor R در سال 2024 تقریبا از 110 هزار دلار شروع می‌شود و با احتساب آپشن‌های اضافی، قیمت آن بسیار بیشتر هم خواهد شد.

5. هنسی ونوم 775 – شتاب 3.6 ثانیه

هنسی ونوم 775

هنسی، تیونر شناخته شده‌ی تگزاسی در سال 2024 از محصول جدید خود مبتنی بر سری فورد F-150 رونمایی کرد و حتی یک جفت چرخ اضافی را به یکی از این مدل‌ها اضافه کرده است. ونوم 775 یکی از جدیدترین ساخته‌های هنسی است که عملکرد اسپرتی را ارائه می‌دهد و حتی تراک‌ها و پیکاپ‌های گران‌قیمت و مطرح بازار را به‌راحتی پشت سر می‌گذارد.

هنسی ونوم 775 بر اساس فورد اف 150 و با موتور V8 Coyote ساخته شده و یک اینترکولر پرفورمنس و یک سوپرشارژر 3.0 لیتری برای تقویت آن تعبیه شده است. این پیشرانه در حالت عادی قدرت 400 اسب بخار را تولید می‌کند، اما با کار جادویی هنسی، قدرت آن به 775 اسب بخار رسیده است.

ونوم 775 را می‌توان با انواع تریم‌های F-150 از جمله انواع لوکس با مشخصات بالارده، خریداری کرد. هنسی هنوز قیمت دقیق این خودرو را به‌طور رسمی اعلام نکرده، اما قطعا پیکاپ گران‌قیمتی خواهد بود. این محصول در تعداد محدود 250 دستگاه تولید و عرضه می‌شود.

4. جی ام سی هامر EV پیکاپ – شتاب 3.1 ثانیه

جی ام سی هامر EV پیکاپ

جی ام سی هامر اصلی و بنزینی، برای عاشقان خودروهای آفرودی لوکس طراحی و عرضه شده است و نسخه جدید با آلایندگی صفر نیز از همین سبک بهره می‌برد. شرکت GMC در همه بخش‌های هامر EV پیکاپ، افراط کرده است؛ از قیمت پیشنهادی 100 هزار دلاری گرفته تا پیشرانه 1000 اسب بخاری آن. شرکت GMC، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این پیکاپ را در حدود سه ثانیه اعلام کرده و طبق بررسی‌هایی که رسانه‌های معتبر خودرویی انجام داده‌اند، شتاب این خودرو در بهترین حالت ممکن به حدود 3.1 ثانیه می‌رسد.

شتاب 3 ثانیه‌ای شاید تا چند سال پیش، به‌طرز شگفت‌آور و باورنکردنی‌ای سریع به‌نظر می‌رسید، اما امروزه آنقدرها هم غیر قابل باور نیست. پیکاپ هامر EV سومین پیکاپ سریع برقی موجود در بازار است. برخی ترفندهای این محصول از جمله حالت Crab Walk، هنوز هم منحصربه‌فرد هستند و اکنون، خریداران گزینه‌های بیشتری نیز در اختیار دارند. معرفی شورولت سیلورادو EV و جی ام سی سیرا EV به این معناست که اکنون گزینه‌های بیشتری برای خرید تراک‌ها و پیکاپ‌های جنرال موتورز روی پلتفرم برقی Ultium وجود دارد؛ اما باور کنید هیچ‌یک از آنها به اندازه هامر EV پیکاپ، جلب توجه نمی‌کنند.

3. هنسی ولوسی رپتور 1000 – شتاب 3.1 ثانیه

هنسی ولوسی رپتور 1000

فورد اف 150 رپتور R به اندازه کافی پیکاپ قدرتمندی است؛ اما طراحان هنسی این میزان قدرت را کافی ندانسته‌اند و VelociRaptor 1000 را بر اساس این پیکاپ مطرح و قدرتمند روانه بازار کرده‌اند. ولوسی رپتور 1000 یک نسخه 1043 اسب بخاری از فورد اف 150 رپتور R است که می‌تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را فقط در 3.1 ثانیه طی کند.

هنسی پیشرانه این پیکاپ را به‌طور کامل تغییر داده و اضافه شدن یک سوپرشارژر 3.8 لیتری جدید، بزرگترین تغییری است که برای آن در نظر گرفته شده است. چرخ‌ها و لاستیک‌های هنسی، لیفت سه اینچی به‌همراه نشان‌های فراوان هنسی در داخل و خارج از پیکاپ از دیگر تغییرات اعمال شده هستند. هنسی VelociRaptor 1000 در تعداد محدود پانصد دستگاه تولید و عرضه شده و مانند سایر محصولات پرچمدار هنسی، قیمت نهایی آن به‌صورت رسمی و عمومی اعلام نشده است.

2. ریویان آر 1 تی – شتاب 3.0 ثانیه

ریویان آر 1 تی

پیکاپ Rivian R1T در سال 2024 یکی از موفق‌ترین و چشمگیرترین محصولاتی بود که در این کلاس روانه بازار جهانی شد و قابلیت‌های کلی و توانایی‌های روزمره آن، مورد استقبال مشتریان و منتقدان قرار گرفته است. این پیکاپ در چند نسخه متفاوت وارد بازار شده؛ به‌عنوان مثال، نسخه دو موتوره و ارزان‌تر آن می‌تواند در 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت در نسخه چهار موتوره با مشخصات بالارده به سه ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر شتاب خیره‌کننده، کابین پیکاپ ریویان یک پله بالاتر از بسیاری از رقبا قرار می‌گیرد و از نظر کیفیت و امکانات به‌خوبی با محصولات ممتاز خودروسازان معتبر، برابری می‌کند. استارتاپ ریویان همچنین در طراحی این پیکاپ، هوشمندانه عمل کرده و ظرفیت کلی را به حداکثر رسانده است. برد حرکتی این پیکاپ، بهترین در کلاس خود نیست، اما تا اندازه زیادی با محصولات دیگری که در این رده قیمتی عرضه می‌شوند، رقابت می‌کند.

1. تسلا سایبرتراک – شتاب 2.6 ثانیه

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک، بحث‌برانگیزترین و جنجالی‌ترین محصول تسلا و حتی بازار خودرو در یکی دو سال اخیر محسوب می‌شود؛ اما با وجود تمام حواشی که پیرامون این پیکاپ منحصربه‌فرد و جذاب وجود دارد، سایبرتراک همچنان عنوان سریع ترین خودرو پیکاپ بازار را به خود اختصاص داده است. نسخه‌های برتر با مشخصات بالارده، تنها در 2.6 ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو برد حرکتی 545 کیلومتر و ظرفیت بکسل 4990 کیلوگرمی را ارائه می‌کند.

با وجود این‌که تسلا سایبرتراک به‌طور قابل توجهی گران‌تر از چیزی بود که در ابتدا وعده داده شد، اما مزایای پرتعداد و جذابیت و سرعتی که این پیکاپ تسلا دارد، باعث شدند بسیاری از مشتریان به خرید آن روی خوش نشان دهند. با وجود هجوم پیکاپ های الکتریکی جدید به بازار در چند سال اخیر، تسلا سایبرتراک همچنان به‌راحتی در کلاس خود پیشروی می‌کند.

همچنین بخوانید:
کی ام سی T9 با موتور جدید، گیربکس متفاوت و تعلیق مولتی لینک معرفی شد مقایسه پیکاپ KMC T9 با بهمن G9؛ شتر گاو پلنگ بهمن یا با وقار کرمان موتور؟ پیکاپ کره ای موسو خان به ایران می‌آید نیسان فرانتیر ۲۰۲۵ با طراحی و امکانات جدید معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*