بنزین گران نمی‌شود

دولت پزشکیان عقب نشینی کرد؛ بنزین گران نمی‌شود

به نظر می‌رسد دولت پزشکیان از موضع خود نسبت به افزایش قیمت سوخت عقب نشینی کرده و با اعلام این که بنزین گران نمی‌شود در پی تنش زدایی است.

از زمانی که وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس رفتند و در اقدامی بی‌سابقه موفق شدند همگی رأی اعتماد بگیرند، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین شنیده شد. موضوع قیمت سوخت یکی از پرچالش‌ترین مباحثی است که در دولت‌های مختلف به آن واکنش نشان داده شده و حالا مسعود پزشکیان، منتخب مردم در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری با آن دست به گریبان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: بنزین گران نمی‌شود!

محسن پاک نژاد به عنوان وزیر جدید نفت با شروع فعالیت خود در این وزارتخانه اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت نداریم و باید راهکارهای غیرقیمتی برای مصرف بنزین و کنترل قیمت آن اجرا و پیاده‌سازی شود. اظهارنظر وزیر نفت درباره گرانی بنزین توانست تا حد زیادی موضع دولت جدید را مشخص کند.

تأیید افزایش قیمت بنزین توسط مسعود پزشکیان، خشم مردم را برانگیخت و واکنش‌های زیادی در پی داشت. هم اکنون عبدالناصر همتی در گفتگوی ویژه خبری با شبکه خبر از موضع گرانی سوخت پایین آمده و گفته است:

جامعه توان تحمل شوک گرانی بنزین را ندارد.

به گفته همتی، کشور در شرایطی نیست که بتوانیم به سبد کالای مردم آسیب وارد کنیم و باید از هر اقدام شوک‌آور در اقتصاد جامعه خودداری کرد. همتی باور دارد که موضوع بنزین راهکارهای خاص خودش را دارد که باید از همان طریق پیگیری شود و افزایش قیمت آن در شرایط فعلی به مصلحت نیست. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:

نظرات کارشناسان درباره افزایش قیمت بنزین و مصرف سوخت جالب توجه است. به عقیده آن‌ها مگر خودرو به نرخ بین المللی به فروش می‌رسد که نرخ بنزین بین المللی شود؟ آیا ماشین‌هایی که الان استفاده می‌کنیم کم مصرف هستند؟ پاسخ منفی است. نباید به قدرت خرید مردم آسیب وارد کنیم.

به نظر می‌رسد دولت چهاردهم بعد از اظهارنظرهای ضدونقیض خود پیرامون مصرف سوخت و نرخ آن و واکنش تند جامعه، از موضوع خود عقب‌نشینی کرده و در حال حاضر برنامه‌های خود برای گران کردن بنزین را به تعویق انداخته است. سرانجام موضوع سوخت چه خواهد شد؟

در گجت نیوز بخوانید:
در مدتی کوتاه، از صادرکننده به واردکننده بنزین تبدیل شدیم ایران بنزین را لیتری ۳۸ هزار تومان به کشور وارد می‌کند! انفجار قیمت اکتان و مکمل های سوخت در نبود بنزین سوپر ماجرای ۳ نرخی شدن بنزین به کجا رسید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*