رنو ال 90 پارس خودرو

رنو ال 90 دوست داشتنی به ایران برگشت؛ آغاز تولید ال 90 ایرانی در پارس خودرو

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، رنو ال 90 پارس خودرو وارد مرحله تولید آزمایشی شد. مشخصات فنی و امکانات رفاهی سدان جدید سایپا چیست؟

سایپا P90 یکی از محصولات تازه وارد پارس خودرو است که هم اکنون وارد فاز تولید آزمایشی شده و انتظار می‌رود به زودی تولید انبوه شود. اواسط سال 1401 بود که سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از بدنه محصول جدیدی رونمایی کرد که همان ال 90 بود.

پس از گذشت دو سال از رونمایی اولیه، هم اکنون پارس خودرو این سدان اقتصادی را وارد فاز تولید آزمایشی کرده و قرار است پس از طی مراحل فنی و انجام تست‌های نهایی، به بازار عرضه شود.

رنو ال 90 توسط پارس خودرو به ایران برگشت

رنو ال 90 پارس خودرو

ال 90 پارس خودرو مجهز به پیشرانه جدید ME16 با 16 سوپاپ شده که قادر است در شرایط ایده آل، 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه که در حال حاضر زیر کاپوت شاهین پلاس اتوماتیک قرار گرفته از نظر کیفیت و کارایی حساب خود را پس داده و از نظر استانداردهای آلایندگی در بالاترین سطح قرار دارد.

ال 90 ایرانی نه تنها مجهز به یک پیشرانه قدرتمند شده بلکه از امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سیستم ترمز ABS، EBD و BAS، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، چراغ روشنایی روز، چراغ خودکار، غربیلک فرمان D به همراه کلیدهای کنترلی، نشانگر فشار باد تایرها، نشانگر تعویض دنده و مولتی مدیا و دوربین دنده عقب بهره می‌برد.

رنو ال 90 پارس خودرو

پارس خودرو علیرغم این که سعی کرده طراحی ظاهری را تغییر دهد، به حفظ اصالت پایبند بوده و به خاطر نظارت‌های سخت‌گیرانه‌ای که روی این سدان ملی اعمال شده، می‌توان انتظار داشت جایگاه مناسبی بین محصولات داخلی پیدا کند. تولید رنو P90 دقیقا در خط تولید این پارس خودرو و مطابق با استانداردهای این شرکت انجام خواهد شد و سیستم‌های کنترل کیفی پیشرفته موجود در این سایت تضمین کننده این خودرو خواهند بود.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
شاسی بلند برقی وولینگ استارلایت S با قیمت 840 میلیون تومان روانه بازار شد دولت پزشکیان عقب نشینی کرد؛ بنزین گران نمی‌شود شرایط فروش وانت نیسان دوگانه‌سوز آپشنال SVD در شهریور 1403 آغاز فعالیت سامانه یکپارچه خودرو جانبازان