چیپست اسنپدراگون 6 نسل 3 کوالکام

کوالکام در سکوت از چیپست اسنپدراگون 6 نسل 3 رونمایی کرد

کوالکام از چیپست موبایل اسنپدراگون 6 نسل 3 خود رونمایی کرد. Snapdragon 6 Gen 3، گزینه‌ای جذاب و پیشرفته برای گوشی‌های میان‌رده است.

شرکت کوالکام در اقدامی آرام و بی‌صدا، جدیدترین تراشه میان‌رده خود را با نام اسنپدراگون 6 نسل 3 معرفی کرد. این تراشه که به صورت ناگهانی در وب‌سایت شرکت ظاهر شد، قرار است جانشین اسنپدراگون 6 نسل 1 شود. جالب اینجاست که ظاهرا کوالکام نسخه دوم تراشه 4 نانومتری را فراموش کرده است!

مشخصات فنی چیپست اسنپدراگون 6 نسل 3 کوالکام

چیپست جدید Snapdragon 6 Gen 3، عملکرد هوش مصنوعی را بهبود بخشیده و قابلیت‌هایی مانند ردیابی فعالیت و حذف نویز در تماس‌ها را ارتقا داده است. این تراشه از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه به اسنپدراگون 7s نسل 2 است، اما در بخش‌های پردازنده مرکزی و نمایشگر کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند.

برای مشاهده تصویر با سایز بزرگ، روی آن کلیک کنید

چیپست اسنپدراگون 6 نسل 3 کوالکام

پردازنده مرکزی این تراشه شامل 8 هسته است که 4 هسته آن از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند. این پیکربندی مشابه اسنپدراگون 7s نسل 2 است، اما هسته‌های کم‌مصرف آن کمی کندتر هستند. همچنین، اسنپدراگون 6 نسل 3 از نمایشگرهایی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند، در حالی که اسنپدراگون 7s نسل 2 از نرخ رفرش 144 هرتز پشتیبانی می‌کند.

کوالکام از پردازنده گرافیکی آدرنو 710 در این تراشه استفاده کرده و از رم LPDDR4X و LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین، بلوتوث 5.2 و وای‌فای 6E نیز در این تراشه گنجانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

گوشی های میان رده اندرویدی با قدرت پرچمداران در راه‌اند

در بخش دوربین، اسنپدراگون 6 نسل 3 از سنسورهای دوربین تا 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌هایی مانند ضبط ویدیو با کیفیت بالا و عکاسی با نور کم را ارائه می‌دهد.

کوالکام هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد زمان عرضه این تراشه به بازار منتشر نکرده است و باید منتظر ماند تا ببینیم کدام شرکت‌های تولیدکننده گوشی از این تراشه در محصولات خود استفاده خواهند کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
تراشه جدید کوالکام، آیفون ١۵ پرو مکس اپل را هم به چالش می‌کشد اسنپدراگون 6s نسل 3 معرفی شد؛ مغز متفکر گوشی‌های جدید اقتصادی هوش مصنوعی تراشه اسنپدراگون ۷+ نسل ۳، گوشی‌های میان‌رده را به رقیب قدرتمند پرچمداران تبدیل می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*