گو پرو هیرو 13 بلک

گو پرو هیرو 13 بلک در قامت بهترین اکشن کم دنیا معرفی شد

کمپانی GoPro امروز اکشن کم گو پرو هیرو 13 بلک خود را با قابلیت ضبط ویدیوهای 8K و لرزشگیر فوق‌العاده HyperSmooth رونمایی کرد.

علاقمندان به فناوری و گجت‌های مختلف معمولا ماه سپتامبر را با نسل جدید آیفون و اکشن کم‌های گو پرو به یاد می‌آورند. کمپانی GoPro مثل همیشه با آغاز ماه سپتامبر از جدیدترین اکشن کم پرچمدار خود، گو پرو هیرو 13 بلک رونمایی کرد و در کنار آن مدل اقتصادی و رده‌پایین «گو پرو هیرو» را نیز معرفی نمود.

مدل جدید Hero کوچکترین اکشن کم 4K گو پرو مجهز به صفحه نمایش به شمار رفته و کمتر از سه هفته دیگر روانه بازار خواهد شد. این دستگاه همچنین با قیمت تنها 200 دلار ارزان‌ترین اکشن کم تاریخ GoPro نیز به شمار خواهد رفت. از سوی دیگر، گو پرو هیرو 13 نیز قیمتی دو برابر مدل Hero داشته و با قیمت 400 دلار در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر مدل Creator Edition آن هم قیمتی 600 دلاری خواهد داشت.

اکشن کم GoPro Hero 13

در کنار نسل جدید اکشن کم‌های گو پرو این کمپانی همچنین از چندین اکسسوری مخصوص محصولاتش جدیدش هم رونمایی کرده است. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به اکسسوری لنز ماکرو با قیمت 130 دلار اشاره کرد که محدودیت‌های بزرگنمایی اکشن کم‌های این کمپانی را برطرف می‌کند. از سوی دیگر کیت لنز آنامورفیک گو پرو نیز با قیمت 130 دلاری خود ویدیوهایی با نسبت‌های خلاقانه‌تر و جذاب‌تر می‌گیرد. علاوه بر این، دیگر اکسسوری‌های رونمایی شده توسط GoPro نیز کیت لنز فوق عریض با قیمت 100 دلار و پک چهارتایی فیلتر ND هستند که 70 دلار قیمت دارند.

در ادامه اما نسل جدید اکشن کم‌های جذاب گو پرو را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

گو پرو هیرو 13 بلک؛ بهترین اکشن کم GoPro تا به امروز

دوربین اکشن پرچمدار امسال گوپرو مشخصاتی کم و بیش شبیه به قبل دارد. حسگر به کار رفته در آن نسبت 8:7 داشته و حداکثر رزولوشن 5.3K را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، فناوری لرزش‌گیر فوق‌العاده باکیفیت این دستگاه موسوم به HyperSmooth در کنار ضدآب بودن آن تا عمق 10 متر نیز آن را به بهترین اکشن‌کم دنیا تبدیل می‌کنند.

گو پرو همچنین در مدل هیرو 13 بلک همچنین یک سیستم اتصال مغناطیسی 80 دلاری را نیز برای نخستین بار تعبیه کرده که شارژ سریع آن را امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر باتری این دستگاه نیز نسبت به قبل بازطراحی شده و ظرفیتش به 1900 میلی آمپر ساعت رسیده است. به این ترتیب یک بار شارژ کامل باتری GoPro Hero 13 Black امکان ضبط 1.5 ساعت ویدیو با رزولوشن 5.3K را فراهم کرده و قادر است به‌مدت 2.5 ساعت ویدیوهای فول اچ دی ضبط کند.

گو پرو هیرو 13 بلک

مادهای جدید لنز این دستگاه نیز همگی به‌واسطه سیستم جدید اتصال خود به دستگاه، به‌طور خودکار توسط اکشن کم قابل شناسایی بوده و استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر از قبل خواهد بود. البته لنزهای مدل قدیمی‌تر هیرو 12 بلک نیز با مدل هیرو 13 بلک سازگار بوده و در آن قابل استفاده هستند. با این وجود شناسایی این لنزها به صورت خودکار ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر لنزهای جدید HB گو پرو نیز با مدل Hero 13 Black سازگار نخواهند بود.

با این که ممکن است عدم ارتقای رزولوشن ویدیوهای ثبت‌شده توسط گو پرو هیرو 13 بلک بسیاری علاقمندان را ناامید کند، اما این دستگاه قادر است در نور کم ویدیوهای بسیار بهتری ثبت کرده و خروجی سینمایی‌تری هم ارائه دهد. GoPro Hero 13 Black قادر است ویدیوهایی 5.3K با نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کند که تا چهار برابر امکان کند شدن دارند. از سوی دیگر، عمق رنگ 10 بیتی ویدیوهای ثبت‌شده توسط این اکشن کم و پشتیبانی از سیستم HLG HDR باعث می‌شود رنگ‌ها بسیار طبیعی جلوه کرده و جزئیات بصری سایه‌ها و هایلایت‌ها بهتر نمایش داده شوند.

اکشن کم GoPro

گو پرو همچنین GPS را نیز بار دیگر در نسل جدید اکشن کم‌های پرچمدارش تعبیه کرده است. به این ترتیب دوربین جدید GoPro ضمن آن که مکان لحظه‌ای شما را پایش می‌کند، بلکه از طریق اپلیکیشن Quik قادر است استیکرهایی را با هدف نمایش سرعت، ارتفاع و سایر سنجه‌های حرکتی به ویدیوهای‌تان اضافه کند.

علیرغم پیشرفت‌های نه چندان چشمگیر گو پرو هیرو 13 بلک نسبت به نسل قبل، این دستگاه به‌طور کلی پکیج بسیار کامل‌تری نسبت به قبل به شمار رفته و بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

اکشن کم GoPro Hero؛ عملکردی عالی با کارکرد بسیار مبتدی‌تر

علیرغم آن که اکشن کم‌های پرچمدار گو پرو به‌تدریج در حال تبدیل شدن به گزینه‌هایی محبوب نزد فیلم‌سازان و حرفه‌ای‌ها هستند، برخی کاربران مبتدی نیز صرفا دنبال ضبط ویدیوهای اکشن به دور از هرگونه چالش هستند و عملکرد ساده و راحت مهم‌ترین اولویتشان است.

مدل جدید «گو پرو هیرو» کوچکترین و سبک‌ترین اکشن کم 4K گو پرو به شمار می‌رود که تنها 86 گرم وزن داشته و با ابعاد 56.6 در 47.7 در 29.4 میلیمتری خود حدودا 40 درصد کوچک‌تر از مدل هیرو 13 بلک به شمار می‌رود. این دستگاه که نصف مدل پریمیوم هیرو 13 بلک قیمت دارد، ویدیوهایی 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و حداکثر زمان 100 دقیقه ثبت کرده و قادر است ویدیوهای 2.7K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و تصاویر 12 مگاپیکسلی هم ثبت کند.

گو پرو هیرو 13 بلک

از طرف دیگر اما اکشن کم مبتدی Hero نسبت به مدل Hero 13 Black میدان دید عریض‌تری داشته و با ارائه زاویه دید 165 درجه‌ای نیازی به استفاده از لنزهای اولترا واید نخواهد داشت. این دستگاه همچنین تا عمق 5 متر ضد آب بوده و عملکردی بسیار ساده و سرراست ارائه می‌دهد.

این دوربین اکشن اقتصادی و مبتدی البته فاقد قابلیت کلیدی پایدارسازی تصاویر HyperSmooth خواهد بود. بنابراین بلافاصله پس از ضبط ویدیوها احتمالا شاهد لرزش فراوان ویدیوها خواهید بود. با این حال به کمک اپلیکیشن Quik می‌توان به‌صورت نرم افزاری پایدارسازی‌هایی را روی تصویر آن ثبت کرد؛ هرچند که این اپلیکیشن هنوز عملکرد چندان درخشانی در حذف لرزش ارائه نکرده و آینده چندان درخشانی پیش روی خود نمی‌بیند.

اکشن کم GoPro

بد نیست بدانید که گو پرو در سال‌های اخیر در بازار اکشن کم‌ها رقابت سنگینی از سوی برندهای دیگری مثل DJI احساس می‌کند. این کمپانی قرار است در آینده نزدیک نسل جدید دوربین‌های اکشن پرچمدار خود، Osmo Action Pro 5 را روانه بازار کند. از سوی دیگر، Insta360 Ace Pro نیز محصول پرچمدار جذاب دیگری است که می‌تواند رقابت سنگینی را با مدل گو پرو هیرو 13 بلک شکل دهد.

علاوه بر این، در کلاس اکشن کم‌های اقتصادی نیز Insta360 Go 3S محصول ارزشمند دیگری است که طراحی ماژولار داشته و فاقد صفحه نمایش است. با این وجود مدل Hero علیرغم آن که کاربری ساده‌تری دارد از یک صفحه نمایش بهره برده و قیمت بسیار مناسب‌تری دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
دوربین گو پرو هیرو ۱۱ بلک و هیرو ۱۱ بلک مینی سرانجام معرفی شدند + ویدیو اکشن کم Insta360 Ace، رقیب جدید گو پرو هیرو رونمایی شد دوربین دی جی آی اسمو اکشن ۳ معرفی شد ؛ رقیب گو پرو ۱۱ هیرو بلک از چین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*