گوشی NxtPaper 50

کمپانی TCL از دو گوشی 50 NxtPaper و 50 Pro NxtPaper با ویژگی‌های جذاب رونمایی کرد

کمپانی TCL با معرفی دو گوشی NxtPaper 50 و 50 Pro NxtPaper قصد دارد جایگاه خود را به‌عنوان یک شرکت نوآور تثبیت کند. نسل جدید گوشی های نکست‌پیپر با ویژگی‌های جالبی همراه شده‌اند.

این روزها گوشی های موبایل به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند. به‌صورتی که ساعت‌های طولانی را در طول روز از گوشی استفاده می‌کنیم. به همین‌خاطر شرکت TCL دو گوشی جدید NxtPaper 50 و مدل 50 پرو نکست‌پیپر را روانه بازار کرده است تا فشار کمتری به چشمان کاربر وارد شود. همانطور که مشخص است هر دو گوشی از فناوری خاص نکست‌پیپر بهره می‌برند.

مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت گوشی های NxtPaper 50 تی سی ال

گوشی NxtPaper 50

عرضه مدل پایه و پرو از یک گوشی در میان برندهای مختلف امری کاملا رایج است. معمولا هم مدل پرو از نظر قدرت پردازشی، سرعت شارژ و کیفیت صفحه‌نمایش در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. هرچند که ماجرا برای گوشی های جدید سری NxtPapaer 50 فرق دارد. این دو گوشی اشتراکات بسیار زیادی با هم دارند.

اول از همه اینکه هر دو از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی با کیفیت +Full HD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. پنل نکست‌پیپر استفاده شده به‌صورت 2.5D است که یعنی در لبه‌ها شاهد انحنای کمی هستیم. از آنجایی که فناوری خاص تی‌ سی ال اجازه استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر را نمی‌دهد، این حسگر با دکمه پاور ادغام شده است.

در قسمت بالایی نمایشگر نیز شاهد حضور یک حفره کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی هستیم. گوشی NxtPaper 50 به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و مدل پرو از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. هرچند که در بدنه پشتی هیچ تفاوتی بین این دو مدل وجود ندارد. چراکه هر دو دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند.

گوشی NxtPaper 50

دیگر تفاوت کم‌اهمیت بین گوشی NxtPaper 50 و مدل پرو به حافظه ذخیره‌سازی مربوط می‌شود. شرکت TCL مدل پایه را با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد کرد؛ اما مدل پرو با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. البته که هر دو از کارت حافظه پشتیبانی خواهند کرد.

از دیگر مشخصات مشترک گوشی های جدید تی سی ال می‌تواند به تراشه ۸ هسته‌ای مدیاتک دایمنسیتی 6300 در کنار ۸ گیگ رم اشاره کرد. گوشی های NxtPaper 50 با اندروید 14 در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت و شرکت سازنده وعده ارائه دو سال آپدیت اصلی اندروید را هم داده است. البته دستگاه‌هایی که در اتحادیه اروپا قرار داشته باشند تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهند شد.

گوشی NxtPaper 50

به‌طورکلی تفاوت مهم این گوشی ها با سایر مدل‌ها به فناوری NxtPaper در صفحه‌نمایش مربوط می‌شود. با کمک این فناوری نمایشگر گوشی همچون کاغذ به‌نظر می‌رسد و انعکاس خاصی ندارد. تی سی ال یک دکمه فیزیکی را هم زیر دکمه پاور قرار داده است تا کاربر بتواند با فشردن آن بین حالت‌های مختلف صفحه‌نمایش انتخاب کند. سه گزینه نرمال، کاغذ رنگی و Max Ink با این دکمه تغییر می‌کنند.

حالت آخر به‌شما اجازه می‌دهد که برای مدت ۷ روز متون مختلف را بخوانید یا اینکه باتری گوشی در حالت آماده‌ به‌کار تا ۲۶ روز دوام بیاورد. البته که برای رسیدن به این عمر باتری خارق‌العاده شما باید محدودیت‌هایی را بپذیرید. به این صورت که امکان انتخاب ۴ برنامه را برای اجرا شدن در این حالت دارید و بقیه برنامه‌ها به‌طور کامل متوقف خواهند شد. تی سی ال ادعا می‌کند که این حالت به کاربران گوشی های NxtPaper 50 اجازه می‌دهد با آرامش خاطر بیشتری مطالعه کنند.

تی سی ال نکست‌پیپر

هر دو گوشی از باتری ۵۰۱۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند و از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کنند. هرچند که فقط در جعبه مدل پرو می‌توان آداپتور ۳۳ وات را مشاهده کرد. رویکرد عجیبی که در گوشی‌‌های شیائومی، موتورولا یا سامسونگ نمی‌بینید. خوشبختانه تی سی ال در زمینه پشتیبانی از قلم T-pen هیچ تفاوتی بین دو گوشی قائل نشده است. گوشی های جدید NxtPaper 50 در رنگ‌های خاکستری، آبی، سفید، صورتی و طلایی روانه بازار خواهند شد. مدل پایه با قیمت ۲۲۹ دلار روانه بازار خواهد شد و مدل پرو ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
مانیتور گیمینگ تی سی ال را مطابق میل خود منحنی یا صاف کنید! عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است تمام مشخصات فنی گوشی‌های جدید شیائومی 14 تی و 14T پرو لو رفت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*