ظرفیت حافظه آیفون 16 پرو - iPhone 16 Pro Max

مشکل کمبود حافظه بالاخره در آیفون 16 پرو حل می‌شود

گزارشی جدید حاکی از این است که اپل قصد دارد گوشی آیفون 16 پرو – iPhone 16 Pro را با ظرفیت حافظه دو برابر روانه بازار کند.

امشب ساعت 8:30 شب به وقت تهران اپل از سری آیفون 16 شامل نسخه‌های استاندارد، پلاس، پرو و همچنین نسخه پرچمدار آیفون 16 پرو مکس رونمایی می‌کند. با این حال، در همین چند روز باقی مانده به رونمایی رسمی از پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها هم گزارش‌های متعددی درباره آن منتشر شد. گزارشی جدید نشان می‌دهد که اپل قصد افزایش حداقل حافظه ذخیره‌سازی برای نسخه پرو آیفون 16 را دارد.

افزایش حداقل ظرفیت حافظه آیفون 16 پرو

«ترندفورس» (TrendForce)، شرکت تایوانی فعال در حوزه تحلیل بازار، به‌تازگی گزارش کرد که اپل گوشی آیفون 16 را با حداقل حافظه 256 گیگابایتی به‌جای نمونه 128 گیگابایتی قبلی در دسترس مشتریان قرار خواهد داد.

اپل سال گذشته حداقل ظرفیت 256 گیگابایتی را برای آیفون 15 پرو مکس در نظر گرفته بود. در نتیجه، به هیچ وجه دور از انتظار نبود که این شرکت حالا اقدام به افزایش حداقل ظرفیت حافظه نسخه پرو سری جدید آیفون کند. البته با افزایش حداقل ظرفیت حافظه آیفون 16 پرو، باید انتظار افزایش قیمت آن را داشت.

ظرفیت حافظه آیفون 16 پرو - iPhone 16 Pro Max

همان‌طور که ترندفورس اشاره می‌کند، آیفون 16 پرو از لنز زوم تتراپریسم هم برخوردار خواهد بود که پیش‌تر در انحصار نسخه پرو مکس قرار داشت. به نظر می‌رسد اپل با اعمال این تغییرات به دنبال این است تا افزایش قیمت این نسخه از سری گوشی پرچمدار خود برای مشتریان پذیرفتنی‌تر شود. این شرکت سال گذشته هم که ارائه لنز زوم تتراپریسم باعث افزایش طبیعی قیمت آیفون 15 پرو مکس می‌شد، با افزایش حداقل ظرفیت حافظه آن از 128 به 256 گیگابایت تلاش کرد قیمت جدید این گوشی را توجیه‌پذیر کند.

در گزارش مذکور همچنین باری دیگر به جزئیاتی اشاره شد که پیش‌تر از سری iPhone 16 به بیرون درز پیدا کرده بودند. با توجه به این گزارش، نسخه‌های غیر پرو این سری به چیپ A18 و نسخه‌های پرو به چیپ قدرتمندتر A18 پرو مجهز خواهند بود. همچنین احتمال ارتقای رم نسخه‌های از 6 به 8 گیگابایت جهت تامین نیاز Apple Intelligence، هوش مصنوعی اختصاصی اپل وجود دارد.

ظرفیت حافظه آیفون 16 پرو - iPhone 16 Pro Max

همه جزئیات مربوط به سری آیفون 16 امشب در جریان رویداد جدید اپل با شعار It’s Glowtime مشخص خواهند شد. منتظر پوشش گجت نیوز از این رویداد مورد انتظار باشید.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس اپل؛ جمع بندی اطلاعات قبل از معرفی شایعات آیفون SE 4، از یک قاتل خون‌خوار برای پرچمداران خبر می‌دهند! همه عاشق آیفون ۱۶ می‌شوند، اما نه فقط برای هوش مصنوعی! فقط این آیفون ها آپدیت iOS 18 را دریافت می‌کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*