همراه اول نمایشگاه کیتکس 2024

نمایش جدیدترین فناوری‌های دیجیتال همراه اول در نمایشگاه کیتکس 2024

همراه اول با محوریت مرکز تحقیق و توسعه خود و با هدف ارائه جدیدترین فناوری‌های دیجیتال و دستاوردهای حوزه ارتباطی در نمایشگاه کیتکس 2024 حاضر شده است.

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دانش‌بنیان کیش، موسوم به کیتکس 2024 از روز دوشنبه 19 شهریورماه آغاز به کار کرد و همراه اول به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران با محوریت یکی از بازوهای عملی-تحقیقاتی، یعنی مرکز تحقیق و توسعه خود در این رویداد حاضر شده و به ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی روز دنیا و فناوری‌های دیجیتال می‌پردازد.

هدف مرکز تحقیق و توسعه همراه اول از حضور در نمایشگاه کیتکس 2024

با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد دیجیتال و تغییر رویه حرکت اپراتورهای تلفن همراه از Telco به Techno، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به‌دنبال ارائه راه‌حل‌های نرم افزاری به‌منظور حل مسائل مختلف است. این مرکز تاکنون با بخش‌های مختلف صنعت با هدف ارائه پلتفرم و راه‌اندازی زیرساخت‌های قابل اعتماد، همکاری داشته است. مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به‌عنوان یکی از مراکز اصلی کاوش و توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید در بخش مخابرات سیار شناخته می‌شود و به همین دلیل بر کاوش و توسعه محصولات دیجیتال و ارائه ابتکاراتی در زمینه هوش مصنوعی و واقعیت گسترده (XR)، متمرکز شده است.

مانند همه شرکت‌های پیشرو در حوزه تکنولوژی، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز از راهکارهای هوش مصنوعی برای بهبود و ارتقای تجربه مشتریان صنایع مختلف استفاده می‌کند که از جمله این راهکارها می‌توان به چت بات‌های هوشمند اشاره کرد که به‌طور خودکار به سوالات پاسخ می‌دهند و تعاملات سریع‌تر و کارآمدتری را فراهم می‌کنند. راهکارهای دیگری مثل تحلیل احساسات و دستیار مجازی هوشمند نیز وجود دارند که با کمک به کسب‌وکارهای مختلف و بررسی احساسات مشتریان در مکالمات، روابط با مشتریان را بهبود می‌بخشند و نقش پررنگی در ارائه خدمات شخصی‌سازی شده و پاسخگویی دقیق‌تر و بهتر به نیازهای کاربران دارند.

فناوری 3D Interactive HoloBox که به‌صورت بومی توسعه داده شده و انقلابی در ارتباطات تصویری و تجربه بصری با ارائه تصاویر سه‌بعدی واقع‌گرایانه از کاربران به‌وجود آورده نیز مورد توجه مرکز تحقیق و توسعه همراه اول قرار داشته است. شخصی‌سازی آواتارها با استفاده از کاراکترهای متنوع از جمله ویژگی‌های شاخص این فناوری محسوب می‌شود که کاربران به‌وسیله آن می‌توانند خود را به‌شکل منحصربه‌فردی به نمایش بگذارند. همچنین این سامانه با استفاده از دستیارهای مجازی هوشمند، موجب بهبود تعاملات با کاربر می‌شود و با ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده، تجربه کاربری سطح بالاتری را در دسترس همگان قرار می‌دهد.

تحقیق و پژوهش در علوم و تکنولوژی‌های روز دنیا، مهم‌ترین رسالت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول است و این مرکز تلاش می‌کند بدین ترتیب مسائل مطرح شده توسط صنعت و جامعه را با تولید دانش، حل کند. نمایشگاه کیتکس 2024 از روز دوشنبه 19 شهریور 1403 به‌مدت چهار روز از ساعت 17 تا 22 دایر است و از همه فارغ‌التحصیلان و دانشجویان علاقه‌مند به مسیر پژوهش و تولید علم نیز دعوت می‌شود از این نمایشگاه دیدن کرده و از نزدیک با ظرفیت‌های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، آشنا شوند.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین)