تصاویر ترامپ با گربه و اردک

موج عجیب انتشار تصاویر ترامپ با گربه و اردک در شبکه‌های اجتماعی؛ چه خبر است؟

انتشار تصاویری از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات آمریکا مبنی بر به آغوش کشیدن گربه و اردک به سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است؛ اما حقیقت ماجرا چیست؟

در روز ۹ سپتامر سال ۲۰۲۴ (دیروز) ناگهان تصاویری عجیب و قابل تأمل از دونالد ترامپ، منتشر شد که در آنها، نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، در حال محبت و به آغوش گرفتن گربه ها، اردک‌ ها و غازها است. اگر چه این تصاویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود؛ اما یک جواب طعنه آمیز به شایعات مطرح شده درباره شهری در ایالت اوهایو و مهاجران ساکن در این شهر است.

انتشار تصاویر ترامپ با گربه و اردک در جهت حمایت از سیاست‌های مهاجراتی وی

تصاویر ترامپ با گربه و اردک

بر اساس شایعات منتشر شده، انتشار این تصاویر از دونالد ترامپ مبنی بر ابراز علاقه به گربه ها و اردک ها، واکنش به اخباری مبنی بر خورده شدن اردک ها و غازها و سلاخی شدن گربه ها توسط مهاجران کشور هائیتی ساکن در ایالت اوهایو است. همین خبر کافی بود تا سیل عظیمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، سیاست‌های مهاجرتی ترامپ مبنی بر به حداقل رساندن تعداد مهاجران غیر قانونی و ناکارآمد در این کشور را یک انتخاب هوشمندانه و سازنده برای آمریکا تلقی نمایند.

تصاویر ترامپ با گربه و اردک

با این حال اظهارات آتشین «جی‌دی ونس»، سناتور جمهوری خواه و جوان ایالت اوهایو و معاون اول ترامپ بود که به ابعاد این خبر افزود و رنگ و رویی جدی بدان بخشید. او با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس»، که ظرف ۴۸ ساخت حدود ۸ میلیون بازدید و بازخورد قابل توجهی بدست آورد، عنوان داشت که مهاجران هائیتی ساکن در شهر اسپرینگفیلد اوهایو باعث هرج و مرج شده‌اند. به گفته وی حیوانات خانگی مردم توسط افرادی که نباید در کشور باشند ربوده شده و سپس خورده شده‌اند.

اسپرینگفیلد، شهری با جمعیتی کمتر از ۵۸ هزار نفر در ایالت اوهایو، در چند سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در ورود مهاجران بوده است.

تصاویر ترامپ با گربه و اردک

پس از انتشار این خبر بود که تصاویری مبنی از ابراز عشق و محبت دونالد ترامپ به حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این تصاویر که همگی با هوش مصنوعی ساخته شده بودند، ترامپ را در حال مراقبت از حیوانات و نجات آنها از مهاجران نشان می‌داد. یکی از این تصاویر پخش شده، دونالد ترامپ را در حال دویدن با گربه‌هایی در بغل در میان جمعیتی سیاه‌پوست نشان می‌دهد که به امید بچه گربه‌های اسپرینگفیلد اوهایو اشاره دارد.

نظر افراد سرشناس در رابطه با تصاویر وایرال شده دونالد ترامپ

حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، سناتور تد کروز و ایلان ماسک روز دوشنبه تصاویری در مورد این ادعا پست کردند. تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه، تصویری را در حساب شخصی خود منتشر کرد که در آن دو گربه یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند با متنی که روی آن نوشته شده بود: «لطفاً به ترامپ رأی دهید تا مهاجران هائیتی ما را نخورند.»

تصاویر ترامپ با گربه و اردک

ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس نیز در پستی نوشت: «اگر می‌خواهید این اتفاق برای محله‌تان بیفتد به کامالا رأی دهید!»

همچنین تیم واکنش سریع آنلاین ترامپ، معروف به اتاق جنگ ترامپ، نیز نوشت: «رئیس‌جمهور ترامپ مهاجرانی را که حیوانات خانگی می‌خورند، اخراج خواهد کرد. کامالا هریس بعداً آنها را به شهر شما می‌فرستد. انتخابت را بکن آمریکا.»

حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار مهاجر در بخش کلارک ایالت اوهایو که اسپرینگفیلد نیز در آن واقع شده است، به سر می‌برند که بیش از ۱۰ هزار نفر از آن‌ها از هائیتی آمده‌اند. با این حال یک سخنگوی شورای شهر اسپرینگفیلد شایعات در مورد آسیب به حیوانات خانگی را رد کرده است.

خورده شدن حیوانات اسپرینگفیلد توسط مهاجران هائیتی؛ شایعه یا واقعیت؟

با وجود اینکه منبع ادعای خورده شدن حیوانات خانگی توسط مهاجران هائیتی هنوز آشکار نشده است، رسانه‌های آمریکایی باور دارند که این مطلب ابتدا از یک پست فیسبوکی آمده و پس از انتشار در گروه‌های اسپرینگفیلد بازنشر شده است.

در این پست آمده بود: «هشدار به همه در مورد حیوانات خانگی عزیزمان و اطرافیان‌مان! همسایه‌ام به من خبر داد که نامزدش گربه‌اش را گم کرده است. او بعد از جستجوهای فراوان یک روز از سر کار به خانه آمد و به محض این که از ماشینش پیاده شد، گربه‌اش را به حالت سلاخی‌شده آویزان از شاخه خانه همسایه‌اش دید. جایی که هائیتی‌ها زندگی‌ می‌کنند… به من گفته شده است که این کار را با سگ‌ها، اردک‌ها و غازها انجام می‌دهند، مراقب این حیوانات باشید.»

بااین‌حال پلیس اسپرینگفیلد صبح روز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت گزارشی از خوردن حیوانات خانگی دزدیده‌شده دریافت نکرده است.

همچنین بخوانید:
ترامپ گنبد آهنین اسرائیل را در آمریکا بنا می‌کند نقش ایلان ماسک در دولت احتمالی دونالد ترامپ سرانجام مشخص شد حمله بزرگ هکرهای ایرانی به کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*