گوشی هوآوی Mate XT Ultimate

اولین نگاه به هوآوی Mate XT Ultimate؛ نوآورانه‌ترین گوشی حال حاضر جهان

در این مطلب نگاهی داریم به موبایل تاشو سه تکه هوآوی Mate XT Ultimate به عنوان نوآورانه‌ترین گوشی حال حاضر جهان.

تا چند سال پیش کسی فکرش را نمی‌کرد روزی برسد که شاهد توسعه گوشی هوشمند تاشو باشیم. حالا اغلب برندها وارد این بخش بازار شده‌اند و عرضه گوشی تاشو به یک امر رایج در دنیای موبایل تبدیل شده است.

سازندگان هر روز ایده‌های خلاقانه خود را گسترش می‌دهند و در تلاش هستند طراحی موبایل تاشو را بیش از پیش تکامل ببخشند. طبق آخرین اخبار تکنولوژی، هوآوی موبایل تاشو سه تکه میت ایکس تی آلتیمیت را روز گذشته رسما معرفی کرد. گوشی Mate XT Ultimate در واقع یک تبلت 10 اینچی است که می‌توانید آن را در جیب هم جا دهید.

نگاه نزدیک به گوشی هوآوی Mate XT Ultimate

اما این موبایل تاشو سه تکه واقعا بزرگ نیست؟ اولین بررسی‌های نزدیک از چین بالاخره سر از دنیای وب درآوردند تا کنجکاوی ما را در این زمینه برطرف کنند. هوآوی Mate XT Ultimate قطعا از گوشی‌های هوشمند رایج بزرگتر است؛ اما آن‌قدر هم بزرگ نیست که کار کردن با آن دشوار باشد. این موبایل قابلیت تبدیل به سه دستگاه مختلف را دارد؛ یعنی از سه بخش جدا تشکیل شده است که می‌توانید آن‌ها را به ترتیب و به بیرون باز کنید. ضخامت بدنه در حالت بسته به 12.8 میلی متر می‌رسد.

ساز و کار گوشی سه تکه هوآوی

اولین حالت این است که سه تکه کاملا روی هم قرار گیرند و هوآوی Mate XT Ultimate بسته باشد. در این وضعیت، موبایل تاشو نمایشگر 6.4 اینچی دارد و ضخامتش 12.8 میلی متر است. یکی از کاربران که توانسته گوشی موبایل تاشو سه تکه را در دست بگیرد، عکس‌های دقیقی از آن منتشر کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. به نظر می‌رسد که ضخامت در تکه سوم کمی بیشتر باشد.

یکی دیگر از کاربران هم گفته که استفاده از این گوشی هوآوی حتی در حالت کاملا بسته هم چندان آسان نیست و با گوشی‌های دیگر واقعا فرق دارد! هوآوی Mate XT Ultimate تقریبا 298 گرم وزن دارد که برای یک گوشی همراه زیاد است. البته مشکل فقط وزن آن نیست؛ چون 298 گرم برای یک تبلت 10.2 اینچی منطقی به نظر می‌رسد. شاید مشکل اصلی کاربران در دست گرفتن این موبایل تاشو سه تکه توزیع نامناسب وزن در میان بخش‌های مختلف آن باشد.

  • حالت بسته: نمایشگر 6.4 اینچی، عرض صفحه 73.5 میلی متر و ضخامت بدنه معادل 12.8 میلی متر
  • حالت دو تکه: نمایشگر 7.9 اینچی، طول 156.7 میلی متر، عرض 143 میلی متر و ضخامت بدنه 7.45 و 4.75 میلی متر
  • در حالت سه تکه: نمایشگر 10.2 اینچی، عرض 219 میلی متر، ضخامت بدنه 3.6، 3.6 و 4.75 میلی متر

همان‌طور که گفتیم، تکه سوم در این گوشی ضخامت بیشتری دارد. این بخش همچنین شامل ماژول دوربین می‌شود و ضخامتش در مقابل دو تکه 3.6 میلی متری دیگر به 4.75 میلی متر رسیده است. دوربین هم در این موبایل تاشو سه تکه توانمندی‌های خیره کننده‌ای دارد و از لنز استاندارد 50 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.4 تا 4.0 و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌گیرد. در ماژول اصلی لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و بزرگنمایی 5.5 برابری تعبیه شده و لنز سوم 12 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با دیافراگم f/3.4 و لرزشگیر تصویر آن را همراهی می‌کند.

هوآوی در تکه اول لنز سلفی 8 مگاپیکسلی طراحی کرده است تا کاربران در حالت کاملا بسته هم بتوانند از دوربین سلفی خود استفاده کنند. اگر این موبایل تاشو سه تکه را در حالت صفحه دوگانه باز کنید، دیگر قادر به ثبت تصویر سلفی نخواهید بود.

اگر کاربر جسوری هستید، حتی می‌توانید یکی از تکه‌ها را باز کرده و رو به سطح قرار دهید تا مانند پایه برای گوشی هوآوی Mate XT Ultimate عمل کند. هرچند طبق معمول توصیه می‌کنیم از قاب محافظ یا پایه و هرگونه اکسسوری مجاز متعلق به هر دستگاه به منظور حفظ سلامت آن بهره بگیرید.

نکته جالب توجه دیگر در طراحی هوآوی میت ایکس تی آلتیمیت، پایه پیش فرض آن است. با استفاده از این پایه دیگر لازم نیست خطر خط و خراش افتادن روی نمایشگر هر تکه را به جان بخرید. 6 روش متنوع برای استفاده از این پایه وجود دارد و می‌توانید آن را برای حالت‌های مختلف تا 270 درجه بچرخانید. سه روش برای تا کردن Mate XT Ultimate و سه روش دیگر هم برای قرار گرفتن در حالت‌های عمودی و افقی وجود دارد.

محتویات جعبه اصلی هوآوی Mate XT Ultimate

گوشی موبایل تاشو سه تکه هوآوی یک دستگاه پرچمدار است و باید انتظار قیمت بالایی برای عرضه‌اش داشته باشیم. هوآوی دو شارژر خانگی و خودرویی در جعبه آن قرار داده و همچنین دو کابل مجزای USB به همراهش عرضه می‌کند. یک قاب محافظ دستگاه و FreeBuds 5 هم در جعبه اصلی وجود دارند.

سایر مشخصات و تاریخ عرضه

گوشی هوآوی میت ایکس تی آلتیمیت از باتری 5600 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد. تعبیه باتری با چنین ظرفیتی در بدنه این موبایل تاشو سه تکه با در نظر گرفتن ضخامت هر بخش آن واقعا جالب است. باید به تکنولوژی شارژ سریع هم اشاره کنیم که از 66 وات با USB-C و 50 وات بیسیم پشتیبانی می‌کند.

پردازنده داخلی این گوشی هوآوی Kirin 9010 در نظر گرفته شده که CPU با 8 هسته پردازشی دارد و پردازنده گرافیکی Maleoon 910 MP4 هم آن را همراهی می‌کند.

قیمت پایه برای موبایل تاشو سه تکه هوآوی از 2800 دلار آغاز می‌شود که هزینه زیادی برای خرید یک تلفن همراه است. گوشی Mate XT Ultimate قرار است هفته آینده فقط در چین عرضه شود و هنوز اطلاعاتی درباره عرضه احتمالی آن در سایر بازارها در دسترس نیست.

از دست ندهید:
گوشی هواوی Mate XT، اولین موبایل تاشو سه‌تکه جهان معرفی شد تصویر و جزئیات میت XT، گوشی تاشو پرادعای هواوی افشا شد تماشا کنید: گوشی تاشو جدید هواوی که از سه نقطه تا می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*