آشنایی با بی ام و X2، وارداتی جدید پرشیا خودرو برای سامانه جانبازان

شرکت پرشیا خودرو قصد دارد تا در دور جدید فروش خودروهای وارداتی، نسخه هیبریدی کراس اوور بی ام و X2 را برای جانبازان ۷۰ درصد ویژه عرضه کند.

همزمان با آغاز فعالیت سامانه یکپارچه خودرو جانبازان، شاهد عرضه محصولات جذاب از برندهای مطرح آلمانی چون مرسدس بنز و آئودی بودیم. حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، بی ام و نیز از این غافله عقب نمانده و قرار است تا با مدل X2 هیبریدی و توسط شرکت پرشیا خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد ویژه عرضه شود. در ادامه به معرفی مشخصات و امکانات این خودرو جذاب می‌پردازیم.

معرفی بی ام و X2، وارداتی جدید سامانه جانبازان

بی ام و X2 وارداتی

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت جانبازان ۷۰ درصد ویژه می‌توانند تا تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان مراجعه کرده و از میان انبوهی از خودروهای عرضه شده، انتخاب خود را نهایی کنند. محصول وارداتی شرکت پرشیا خودرو با نام بی ام و X2 مدل ۲۰۲۴ نیز در دسته خودروهای ۳۵ هزار یورویی قرار دارد و می‌تواند به گزینه ای جذاب برای جانبازان ۷۰ درصد ویژه تبدیل شود.

بی‌ام‌و X2 مدل 2024 تفسیری شیک‌تر و اسپرت‌تر از کراس اوور X1 ساب کامپکت است، این خودرو با بهره‌گیری از خط سقف باریک‌تر که شبحی کوپه‌مانند ایجاد می‌کند و در عین حال به صورت یکپارچه و خمیده به سمت عقب کشیده شده است خودنمایی می‌کند. همچنین استفاده از خطوط منحنی و جذاب، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

ظاهر این کراس اوور اگرچه ممکن است باب میل همه نباشد، اما سطح جدید از بلوغ طراحی و جلوه محصولات آینده BMW را به ما نشان می‌دهد. بهره‌گیری از جلوپنجره بزرگ و نورانی و چراغ‌های جلو و عقب تهاجمی، باعث ایجاد چهره‌ای متفاوت و متمایز از مدل X1 می‌شود. بی ام‌ و X2 جدید، به عنوان اولین خودرو ساب‌کامپکت این برند، با رینگ‌های ۲۱ اینچی عرضه می‌شود که به جذابیت ظاهری آن می‌افزاید. البته گمان می‌رود نسخه وارداتی با رینگ‌های 19 اینچی عرضه شود.

نسخه وارداتی بی ام‌ و X2 دارای صفحات بدنه‌ای صاف و ساده است که تنها چند خط آیرودینامیک بر روی آن وجود دارد. دستگیره‌های در نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم‌سطح با بدنه خودرو قرار دارند و این موضوع به زیبایی و هماهنگی طراحی کمک می‌کند. گوشه پنجره‌ها به سبک معروف Hofmeister kink طراحی شده است و روف‌ریل‌های این خودرو با رنگ مشکی پیانویی و براق به عنوان یک آپشن ارائه می‌شود.

همچنین فضای بار این خودرو در حالت عادی به ۷۱۶ لیتر می‌رسد. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این فضا به ۱۴۶۴ لیتر افزایش می‌یابد که به اندازه یک کراس اوور سایز متوسط است.

مشخصات فنی BMW X2 2024

نمای جانبی بی ام و X2 وارداتی

در بخش فنی این خودرو به پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ در کنار سیستم MHEV (موتور هیبریدی ملایم) با قدرت مجموع 241 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر مجهز شده است. مجموع این توان از طریق گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب این نسخه کمتر از 9 ثانیه اعلام شده است.

همچنین، این خودرو به سیستم‌های هوشمند ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط مجهز است که به افزایش ایمنی راننده و سرنشینان کمک می‌کند. مجموع این امکانات تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی بی ام و ایکس 2 وارداتی

نمای داشبورد بی ام و X2 وارداتی

از مجموع امکانات مدل 2024 بی ام‌ و X2 می‌توان به یک نمایشگر خمیده به هم پیوسته شامل کلاستر تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی راننده و صفحه نمایش ۱۰.۷ اینچی اطلاعات-سرگرمی با قابلیت ابزار QuickSelect، دوربین داخل کابین با قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری، سیستم کنترل پایداری، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع خودکار، GPS، بلوتوث، آینه‌های ضد انعکاس نور، سنسور پایش فشار باد تایر، حالت‌های رانندگی مختلف، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، هدآپ دیسپلی، ایزوفیکس، 6 کیسه هوای ایمنی و… نام برد.

همچنین برخی ویژگی‌های کمک راننده محصولات BMW شامل هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، رادار تصادف از جلو (FCW) و ترمز اضطراری خودکار (AEB) نیز در این خودرو گنجانده شده است.

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی کیا سلتوس توربو وارداتی، که توسط تیم خودرو گجت نیوز تهیه شده را مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
قیمت نهایی هاوال H6 هیبریدی بی ام کارز اعلام شد کیا K5 توربو با قیمت نجومی وارد بازار آزاد شد