پلی استیشن 5 پرو GTA VI

بازی GTA VI مهم ترین دلیل خرید کنسول پلی استیشن 5 پرو است

اگر فکر می‌کنید کنسول پلی استیشن 5 پرو ارزش پرداخت 700 دلار را ندارد، شاید GTA VI بتواند نظرتان را عوض کند. اما ارتباط میان این دو چیست؟

بیراه نیست اگر فرنچایز GTA را محبوب‌ترین مجموعه در دنیای بازی‌های ویدیویی بنامیم. این مجموعه تا کنون فروشی چند صد میلیون نسخه‌ای داشته و هوادارانی دوآتشه در اختیار دارد که بی‌صبرانه در انتظار رونمایی نسخه بعدی آن هستند. اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی راکستار و Take-Two پیش رود، نسخه بعدی این مجموعه حدودا یک سال دیگر منتشر خواهد شد. اهمیت این GTA VI برای صنعت بازی‌های ویدیویی به‌حدی بالاست که بسیاری افراد آن را مهم‌ترین دلیل خرید پلی استیشن 5 پرو تازه‌وارد سونی می‌دانند. این حرف تا چه حد صحیح است؟

باندل جی تی ای PS5 Pro

GTA VI چگونه می‌تواند نجات‌بخش پلی استیشن 5 پرو باشد؟

GTA VI گل سرسبد عناوین یکی دو سال آینده تیک تو به شمار می‌رود. این لیست البته به‌جز جدیدترین نسخه GTA عناوین درخور توجه دیگری مثل نسخه جدید Civilization و مافیا 4 را نیز در بر گرفته و به‌اعتقاد برخی کارشناسان ممکن است Borderlands 4 و جدیدترین ساخته کن لوین دوست‌داشتنی، Judas را نیز شامل شود. بنابراین اهمیت جی تی ای 6 نه فقط برای راکستار و تیک تو، بلکه برای کل صنعت ویدیو گیم و خصوصا سونی که به‌تازگی از کنسول میان‌نسلی گران‌قیمتش رونمایی کرده غیر قابل انکار است.

احتمالا نیازی نیست در خصوص دلایل محبوبیت عناوین AAA راکستار مثل سری GTA یا Red Dead Redemption صحبت کنیم؛ زیرا هرکس که حتی یک بار این عناوین را تجربه کرده باشد متوجه طراحی ساختارشکن و انقلابی هریک از نسخه‌های این مجموعه‌ها خواهد شد. با این وجود آن‌چه شاید مورد بی‌توجهی قرار گرفته باشد، مشکلات و ضعف‌های فنی عناوین این کمپانی روی کنسول‌های ویدیویی است که تقریبا در تمامی نسل‌های پیش شاهدش بوده‌ایم.

پلی استیشن 5 پرو GTA VI

دلیل این مساله تلاش سازندگان بازی برای تعبیه حداکثر فناوری‌های گرافیکی و فنی ممکن در عناوین جدیدشان است که اجرای آن‌ها روی کنسول‌های اندکی ضعیف‌تر را با دشواری فراوانی همراه می‌کند. به همین جهت نیاز به استفاده از سخت افزاری بروز و قدرتمند برای اجرای عناوین مختلف راکستار بیش از بازی‌های دیگر محسوس است.

برای مثال، در نسل گذشته شاهد آن بودیم که کنسول میان‌نسلی ایکس باکس وان ایکس به‌خاطر قدرت سخت افزاری بیشتری که نسبت به پلی استیشن 4 پرو ارائه می‌کرد عملکرد بسیار بهتری در اجرای Red Dead Redemption 2 ارائه می‌نمود.‌

با این وجود به نظر می‌رسد در نسل حاضر مایکروسافت از ارائه کنسول میان‌نسلی ایکس باکس منصرف شده و تصمیم دارد همه‌چیز را به نسل دهم بسپارد. در این شرایط، پلی استیشن 5 پرو تنها کنسولی‌ست که شاید برای اجرای باکیفیت GTA VI به حد کافی قدرتمند باشد.

باندل پی اس 5 پرو جی تی ای 6

با توجه به آن‌که نسخه PC بازی جی تی ای 6 حداقل یک و نیم الی دو سال پس از نسخه کنسولی روانه بازار می‌شود به نظر می‌رسد تنها راهی که می‌توان داستان لوسیا و همکارش را با بهترین کیفیت بصری دنبال کرد خرید کنسول میان‌نسلی 700 دلاری سونی است. می‌توان انتظار داشت که این کنسول بتواند به‌خوبی از پس اجرای این بازی برآید و حتی اگر نتواند آن را با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه اجرا کند، از یک مد عملکرد (Performance) بهره خواهد برد که می‌تواند با بهره‌گیری از قابلیت نرخ رفرش متغیر (VRR) نرخ فریمی به‌مراتب بالاتر از مراتب بالاتر از 30 FPS ارائه کند.

به این ترتیب اگر حتی هنوز هم دلیلی برای خرید کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو پیدا نکرده‌اید، شاید تجربه باکیفیت GTA VI انگیزه‌ای مناسب برای‌تان باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
قیمت بازی و نقشه بزرگ جی تی ای ۶ شما را دیوانه می‌کند نخستین بنچمارک پلی استیشن 5 پرو منتشر شد؛ PS5 Pro چقدر قوی‌تر از PS5 است؟ بازی GTA VI تنها با انتشار یک تریلر، 3 رکورد جهانی را جابجا کرد! ایلان ماسک: هرگز GTA VI را بازی نمی‌کنم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*