قابلیت مخفی دکمه دوربین آیفون 16

قابلیت مخفی دکمه دوربین آیفون 16 را با عمودی گرفتن گوشی فعال کنید

اگر عادت دارید گوشی خود را حین عکسبرداری و فیلمبرداری عمودی بگیرید، می‌توانید با استفاده از یک قابلیت مخفی همچنان به تنظیمات دکمه دوربین آیفون 16 دسترسی داشته باشید.

کلید کمرا کنترل یا کنترل دوربین در آیفون 16 احتمالا مهم‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت پرچمداران امسال اپل است که عکسبرداری و فیلمبرداری با این گوشی‌ها را به سطح جدیدی ارتقا داده است. این کلید چندکاربره علاوه بر این که از فشار کامل و فشار نرم پشتیبانی می‌کند قادر به شناسایی ژست‌های لمسی نیز بوده و با استفاده از آن امکان تنظیم مشخصات مختلف دوربین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این وجود یکی از قابلیت های مخفی دکمه دوربین آیفون 16 زمانی پدیدار می‌شود که آن را عمودی در دست بگیرید.

قابلیت مخفی دکمه دوربین آیفون 16 برای افرادی که به عکسبرداری عمودی علاقمند هستند

اگر همانند اکثر کاربران آیفون هنگام عکسبرداری گوشی‌تان را به‌صورت افقی در دست بگیرید، کلید کمرا کنترل همانند دکمه شاتر در یک دوربین حرفه‌ای عمل می‌کند؛ به‌طوری که با فشار نرم روی آن می‌توانید روی سوژه فوکوس کنید و با فشار دادن بیشتر آن عکس را ثبت نمایید. علاوه بر این، دو بار فشردن متوالی این کلید نیز نوار تنظیمات عکس را نمایش داده و قابلیت‌هایی مثل تنظیم اکسپوژر، عمق بزرگنمایی، انتخاب دوربین، بالانس رنگ سفید و دیگر موارد را در اختیارتان قرار می‌دهد.

دوربین iPhone 16

با این حال اگر گوشی را عمودی در دست بگیرید، محل این کلید اندکی عجیب به نظر رسیده و استفاده از قابلیت‌های کامل آن دشوار خواهد شد. در این شرایط می توانید کنترل تنظیمات عکسبرداری را از طریق لمس صفحه نمایش انجام دهید. شاید این مساله در نگاه اول بدیهی و خنده‌دار به نظر برسد؛ اما در ادامه با ما همراه شوید تا جزئیات بیشتر این مساله را توضیح دهیم.

در حالتی که آیفون را عمودی در دست گرفته‌اید همچنان می‌توانید با فشردن کلید کنترل دوربین، اپلیکیشن Camera را باز کنید. پس از آن یک یا دو بار فشردن نرم این کلید همانند حالت افقی تنظیمات اضافی دوربین را برای‌تان نمایش خواهد داد. با این وجود در این حالت می‌توانید به‌جای اسکرول کردن روی کلید خازنی کمرا کنترل، تنظیمات دوربین را از طریق صفحه نمایش انجام دهید.

قابلیت مخفی دکمه دوربین آیفون 16

این اتفاق در عکسبرداری عمودی بسیار کاربردی است؛ زیرا در این حالت انگشت شست آزادی عمل بیشتری داشته و می‌تواند برای اسکرول کردن در نوار تنظیمات جدید آیفون 16 به کار رود. علاوه بر این، در حالت عمودی همچنین می‌توانید با استفاده از کلیدهای لمسی روی صفحه نمایش برخی تنظیمات تکمیلی مثل انتخاب دوربین را نیز انجام دهید؛ هرچند این ویژگی چندان جدید نبوده و در آیفون‌های پیشین نیز قابل انجام بود.

به این ترتیب اپل توانسته با استفاده از یک تکنیک مخفی قابلیت های استثنایی دکمه دوربین 16 را در حالت عمودی نیز در اختیار کاربران قرار دهد. به نظر می‌رسد تلفیق کلید فیزیکی و کنترل لمسی از طریق صفحه نمایش ترکیبی برنده برای پرچمداران امسال آیفون خواهد بود. البته باید منتظر ماند و دید کاربران در عمل چگونه از این قابلیت استقبال خواهند کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
این ۷ قابلیت آیفون ۱۶ پرو را پرچمداران اندرویدی هم ندارند هزینه تعمیر دکمه کمرا کنترل آیفون ۱۶ سرسام‌آور است استقبال ضعیف خریداران از سری آیفون ۱۶ اپل در ایران + قیمت امتیازهای دوربین آیفون 16 پرو مکس در آزمون‌های DxOMark مشخص شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*