واکنش ایران خودرو به دپو خودروها در پارکینگ

پاسخ ایران خودرو به انتشار تصویر دپوی انبوه خودرهای صفر کیلومتر در پارکینگ این شرکت

تصویر دپو خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگ ایران خودرو خبرساز شد. حالا این خودروساز داخلی به شایعه احتکار ماشین‌ها واکنش نشان داده است.

به‌تازگی تصویری از دپو انبوه خودروها در پارکینگ ایران خودرو به بیرون درز پیدا کرد که با واکنش منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی و دنبال‌کنندگان اخبار خودرو مواجه شد. ایکوپرس، پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی خودرو، با انتشار اطلاعیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داده است.

شفاف‌سازی ایران خودرو درباره تجمع خودروهای صفر کیلومتر

به گفته ایکوپرس، در واکنش به تصویر منتشر شده به فرایند پیچیده شماره‌گذاری و تحویل خودروها که باعث تجمع آن‌ها در پارکینگ ایران خودرو شده است، توجهی نشد.

ایکوپرس در این اطلاعیه رسمی اعلام کرد که همه این خودروها مالک مشخص دارند و حتی روند صدور اسناد و مدارک مالکیت آن‌ها طی شده است.

این پایگاه خبری همچنین این نکته را خاطرنشان کرد که به تعویق افتادن شماره‌گذاری و تحویل خودروها هزینه‌هایی نظیر جریمه دیرکرد در تحویل و هزینه توقف در پارکینگ را برای ایران خودرو به دنبال می‌آورد. طبق اطلاعیه ایران خودرو، شرکت‌های خودروسازی موظف به دریافت مجوز از سازمان‌های ذی‌ربط هستند و تاخیر در این فرایند، ولو یک روز، به دپو حجم تولید روزانه خودروها در پارکینگ شرکت منجر می‌شود. در پارکینگ ایران خودرو هم 2 هزار دستگاه خودرو تجمع پیدا کرده است.

دپو خودروها در پارکینگ ایران خودرو

ایران خودرو از پیگیری فرایند دریافت مجوز از سازمان‌های ذی‌ربط خبر داد و اظهار داشت که در پی این، به‌زودی همه خودروها شماره‌گذاری و عرضه می‌شوند. بعد از شماره‌گذاری، این خودروها به نمایندگی‌های مقصد تحویل داده خواهند شد.

ظرفیت پارکینگ ایران خودرو که خودروها در آن دپو شده‌اند، حدود 12 هزار دستگاه تخمین زده می‌شود. این رقم برابر یک هفته حجم تولید این شرکت است.

بنا به اطلاعیه ایکوپرس، ایران خودرو از زمان اجباری شدن فروش خودروها در سامانه یکپارچه، بر اساس برنامه تولید منظم خودروها را تولید کرده و مالکان همه محصولات با قیمت‌های اعلامی را مشخص کرده است. این شرکت با تاکید به این‌که هیچ خودرویی خارج از سامانه یکپارچه به فروش نرسیده است، شایعه احتکار خودرو را رد می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید: