خودروهای اینفینیتی

خودروهای اینفینیتی متعلق به کدام خودروساز است و کجا تولید می‌شود؟

احتمالا تا کنون نام خودروهای اینفینیتی – Infiniti را شنیده‌اید. اما آیا می‌دانید این خودروها متعلق به چه برندی هستند و در کدام کشور ساخته می‌شوند؟

خودروهای اینفینیتی محصولاتی لوکس و قدرتمند به شمار می‌روند که اواخر دهه 80 میلادی با تمرکز بیشتر روی تجربه رانندگی و تعامل کاربر با خودرو رونمایی و معرفی شدند. نخستین سال ورود این برند به بازار از لحاظ اقتصادی چندان درخشان نبود و با فروش تنها 1072 دستگاهی همراه شد. با این وجود عملکرد درخشان Infiniti در سال‌های پیش رو باعث شد که میزان فروش این برند در سال 2012 به حدود 236 هزار دستگاه برسد.

اینفینیتی که در شمار محبوب‌ترین برندهای ساخت خودروهای لوکس در جهان به شمار می‌رود تحت تملک «نیسان» قرار داشته و محصولات آن در سه کشور ژاپن، مکزیک و آمریکا تولید می‌شوند.

برند Infiniti

برند Infiniti تا کنون دستاوردهای فراوانی در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته رانندگی به صنعت خودروسازی ارائه کرده است. رویکرد این برند که در لوگوی آن (جاده‌ای که تا افق ادامه داشته و در آنجا محو می‌شود) نیز به‌خوبی مشخص است، افزودن آینده‌نگری به صنعت خودرو است و زمینه‌ساز ارائه بسیاری قابلیت‌های برجسته ایمنی و رانندگی در محصولات این برند بوده که بعدها سایر خودروسازان نیز از آن تقلید کرده یا الهام گرفته‌اند.

با مهم‌ترین خلاقیت‌های به کار رفته در خودروهای اینفینیتی آشنا شوید

خودروهای لوکس برند Infiniti همواره به ارائه خلاقانه‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها معروف بوده‌اند. برای مثال مدل 2025 خودروی Infiniti QX80 از یک سیستم دوربین سه‌بعدی پیچیده با قابلیت رندر 3D بهره برده و از یک دوربین فوق‌العاده داخل کابین بهره می‌برد که توانایی ثبت سلفی‌های باکیفیت را دارد.

خودروهای اینفینیتی

با این وجود مهمترین هدیه‌های برند اینفینیتی به صنعت خودروسازی مربوط به دهه 2000 است. یکی از این قابلیت‌های خلاقانه که بعدها به‌طور گسترده توسط تمامی خودروسازان به کار گرفته شد، امکان مشاهده اطراف خودرو با دوربین یا Around View Monitor است که نخستین بار در سال 2007 ارائه شد.

اینفینیتی همچنین نخستین برندی است که قابلیت‌هایی مثل هشدار تعویض لاین یا سیستم تشخیص نقاط کور را به صنعت خودروسازی آورده و تحولی بزرگ را در زمینه ایمنی رانندگی رقم زد. از سوی دیگر، مدل‌های پریمیومی مثل QX50 نیز شماری از بهترین سیستم‌های دستیار راننده را ارائه می‌کنند که شانه به شانه خودروهای تسلا حرکت کرده و حس ایمنی شگفت‌انگیزی به خودرو می‌بخشد.

آینده برند Infiniti در هاله‌ای از ابهام

اینفینیتی در طول حیات حدودا 35 ساله‌اش بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است. با این وجود در حال حاضر اوضاع اصلا برای این کمپانی خوب پیش نمی‌رود و برآوردهای فروش کنونی و آینده این شرکت تصویر چندان درخشانی از آن ارائه نمی‌کنند. از سال 2019 برند اینفینیتی تا به امروز نتوانسته بیش از 100 هزار دستگاه خودرو به فروش برساند و در سال 2022 نیز فروش ناامیدکننده تنها 47 هزار دستگاهی را به ثبت رساند.

البته بخشی از این افت فروش نه فقط متوجه خودروهای اینفینیتی، بلکه گریبان‌گیر تمامی خودروسازان شده؛ چنان‌که گزارش‌های CoxAutoInc.com حاکی از تمایل کمتر کاربران امروزه به خرید خودروی جدید و در نتیجه افت فروش این محصولات بوده است.

فروش Infiniti

از سوی دیگر اما تعلل برند Infiniti در ارائه قابلیت‌های تکنولوژیک و ویژگی‌های منحصربفرد باعث شده که این کمپانی بر خلاف گذشته نتواند بر لبه تکنولوژی طراحی خودروهای مدرن حرکت کند. البته استفاده از برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های خودروهای قدیمی‌تر یک برند در محصولات جدیدتر امری مرسوم است؛ اما ظاهرا اینفینیتی در این مساله اندکی زیاده‌روی کرده است.

Infiniti همچنین در نبرد با رقبا در ساخت و عرضه خودروهای برقی به بازار نیز اندکی تعلل کرده و به همین دلیل قافیه را به رقبا واگذار کرده است. در شرایطی که اکثر خودروسازان بزرگ دنیا محصولات برقی خود را مدت‌هاست رونمایی و حتی عرضه کرده‌اند، نخستین اتومبیل الکتریکی اینفینیتی قرار است سال 2025 معرفی شود.

در گجت نیوز بخوانید:
اینفینیتی ویژن Qe ؛ خودرو برقی با قابلیت تغییر رنگ و مجهز به هوش مصنوعی + ویدیو اینفینیتی QX60 مدل 2022 با تغییرات ظاهری و تکنولوژی‌های جدید معرفی شد اینفینیتی QX55 مدل 2022 معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*