خودرو مفهومی اینفینیتی Vision Qe

اینفینیتی ویژن Qe ؛ خودرو برقی با قابلیت تغییر رنگ و مجهز به هوش مصنوعی + ویدیو

اینفینیتی ویژن کیو ای – Infiniti Vision Qe یک خودرو سدان تمام برقی و کانسپت است که در نمایشگاه توکیو ژاپن به روی صحنه آمده و  ترسناک‌ترین ترکیب از رنگ مشکی و زرد را به تصویر می‌کشد، رنگ خود را عوض می‌کند و هرچیزی را می‌داند!

نمایشگاه خودرو توکیو 2023 در روز گذشته، میزبان یکی از عجیب‌ترین خودرو های کانسپت در جهان بود که علاوه بر ظاهر عجیب خود، می‌تواند تغییر رنگ هم دهد! چهره و زبان طراحی در این ماشین مفهومی، باعث شده تا بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو، لقب ماشین شیطان را به آن بدهند. در ادامه به سراغ تصاویر جذاب و اندک اطلاعاتی که از مشخصات فنی اینفینیتی ویژن Qe داریم می‌رویم و این عجیب الخلقه ژاپنی را بهتر تماشا می‌کنیم.

خودرو کانسپت اینفینیتی ویژن Qe

چیزی که از همان نگاه اول آشکار می‌شود، این است که ما با یک ماشین کانسپت جدید طرف هستیم که قصد دارد تا بازدیدکنندگان را حسابی بترساند؛ حالا چه با ظاهر یا باطن خود!

ماشین کانسپت اینفینیتی ویژن کیو ای

ترکیب رنگ به کار رفته در خودرو کانسپت اینفینیتی ویژن Qe باعث می‌شود تا این ستاره‌ی ژاپنی در زیر نور خورشید، رنگ عوض کند. آیا این خودرو از همان تکنولوژی تغییر رنگ بی ام و هم استفاده خواهد کرد یا نه، فعلا مشخص نیست.

ماشین کانسپت اینفینیتی ویژن کیو ای

هرچند که در مورد مشخصات فنی و قوای محرکه در اینفینیتی Vision Qe کانسپت چیزی نمی‌دانیم اما آن طور که از ظاهر قضیه پیداست، احتمالا این ماشین برقی از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که به صورت مجزا، چرخ‌های جلو و عقب را حرکت می‌دهند و در نهایت، یک ماشین AWD را می‌سازند.

در مورد توان هم چیزی نمی‌دانیم اما اگر ژاپنی‌ها بخواهند تا تناسب بین «چهره و اسب بخار» را برقرار کنند، حتما باید چیزی معادل 1000 اسب بخار یا درست‌تر بگوییم، 746 کیلو وات را به روی میز بیاورد؛ درست مثل کادیلاک سلستیک مدل ۲۰۲۵.

اما هوش مصنوعی در «ماشین کانسپت اینفینیتی ویژن کیو ای» چه کاری انجام می‌دهد؟ اگر همه چیز را خیلی دست پایین بگیریم، «پردازش هوش مصنوعی» در این خودرو می‌تواند وظایفی مثل اجرای فرمان‌های صوتی، روشن کردن، انجام مکالمه به صورت پیوسته و این قبیل کارها را به خوبی انجام دهد. اگر سطح انتظارات را خیلی بالا ببریم، احتمالا باید منتظر یک «دستیار رانندگی خودکار» باشیم که با پایش بلادرنگ مسیر جاده، بهترین خطِ رانندگی را پیشنهاد کند.

طراحی ظاهری و ملاقات با عجیب ترین خودرو کانسپت اینفینیتی

خودرو کانسپت اینفینیتی ویژن Qe

تمام جزئیات به کار رفته در ظاهر این محصول، از یک ماشین خاص خبر می‌دهند؛ ماشینی که چراغ‌های آن، با کاپوت و سپر ترکیب شده‌اند و انگار که یک «ماشین جنگی» را خلق کرده‌اند. البته اگر از حق نگذریم، ژاپنی‌ها کمی از بنز هم کپی کرده‌اند.

در نمای کناری، شاهد «آینه‌های دوربین دار» و «رینگ‌های آیرودینامیکی» هستیم و دستگیره‌های در هم به نظر می‌رسند که پاپ اوت باشند. در نمای عقبی هم دوباره، جشنواره‌ای از چراغ‌های LED را داریم و اگر کمی بیشتر دقت کنید، می‌توانید این جشنواره را حتی روی رینگ‌ها هم ببینید!

متاسفانه در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از نسخه‌ی تولید انبوه این خودرو یا قیمت ماشین کانسپت اینفینیتی ویژن Qe در دست ما نیست اما نیسان قول داده که در آینده‌ای نزدیک، محصولاتی مثل اینفینیتی QX80 و QX65 جدید را راهی بازار کند. در پایان کار هم می‌توانید تیزر معرفی این خودرو را تماشا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*