بازگشت ال جی گوشی موبایل

آیا ال جی دنبال بازگشت به بازار گوشی های موبایل است؟

اختراع جدید ثبت‌شده توسط ال جی بسیاری افراد را نسبت به بازگشت این کمانی به بازار گوشی های موبایل امیدوار کرده است. اما آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟

خروج ال جی از بازار گوشی های موبایل هرچند با توجه به شرایط آن زمان کمپانی کره‌ای تصمیمی منطقی بود؛ اما موجی از ناراحتی را میان کاربران پرشور گوشی‌های نوستالژیک این کمپانی در پی داشت. علیرغم از هم پاشیدن بخش موبایل LG، یکی از بخش‌های سابق این کمپانی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و هرچند بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما ممکن است ال جی را بار دیگر به بازار گوشی های موبایل بازگرداند. بازگشت بزرگ LG به بازار می‌تواند با یک گوشی رول‌شونده اتفاق بیفتد.

گوشی رول‌شونده ال جی؛ ابزار بازگشت این کمپانی به بازار گوشی های موبایل

بر اساس آخرین اخبار گوشی‌های موبایل، که اخیرا از یک ثبت اختراع ال جی منتشر شده، واحد نمایش این کمپانی (LG Display) به‌تازگی موفق شده دستگاهی مجهز به صفحه نمایش رول‌شونده/تا شونده بسازد که در قسمت میانی به یک ناحیه منعطف مجهز است و ظاهری منحصربفرد ارائه می‌دهد.

گوشی رول شونده LG

بر اساس اطلاعات مندرج در این ثبت اختراع، پانل وسط دستگاه LG از پلاستیک ساخته شده است. استفاده از پلاستیک در طراحی این پانل کاملا منطقی به نظر رسیده و با هدف افزایش انعطاف‌پذیری دستگاه انجام شده است. سامسونگ نیز در اوایل فعالیتش در زمینه دستگاه‌های تاشو از پلاستیک در ساخت پانل صفحه نمایش دستگاه‌هایش استفاده می‌کرد؛ هرچند که در ادامه شاهد تعویض این پانل پلاستیکی با شیشه فوق باریک بودیم.

بازگشت ال جی گوشی موبایل

این صفحه نمایش به‌سادگی قابل خم شدن و رول شدن بوده و یک قاب نیز در اطراف آن قرار گرفته که ادوات مکانیکی مربوط به سیستم تاشونده و رول‌شونده دستگاه را در خود جای داده و امکان تغییر اندازه و شکل این پانل را فراهم می‌کند. علاوه بر این، سیستمی متشکل از ورق‌های مغناطیسی نیز در این دستگاه تعبیه شده که مانع از تشکیل چین و خمیدگی در صفحه نمایش حین تا شدن، رول شدن یا خم شدن می‌شود.

اختراع LG

البته این صفحه نمایش LG صرفا در گوشی‌های موبایل کاربرد نداشته و چنان‌که خود این کمپانی ادعا کرده مصارف متعددی از روزنامه‌ها و کتاب‌های الکتریکی گرفته تا تلویزیون یا مانیتورهای سیار برای آن قابل تصور است. البته بد نیست بدانید که ال جی نخستین کمپانی نیست که پانل‌های نمایشگر رول‌شونده و تاشو را رونمایی می‌کند؛ زیرا پیش‌تر کمپانی‌های چینی اوپو و TCL محصولات رول‌شونده خود را روانه بازار کرده بودند.

بازگشت ال جی گوشی موبایل

این صفحه نمایش رول‌شونده اما لزوما به معنای بازگشت ال جی به بازار گوشی های موبایل نیست و می‌تواند حاکی از برنامه‌ریزی این کمپانی برای تغییر فضای طراحی پانل صفحه نمایش گوشی‌های موبایل برای سایر برندها باشد. بخش نمایشگر کمپانی ال جی سال‌هاست که تولید پانل‌های نمایشگر برندهای معروفی از جمله اپل را بر عهده دارد. بنابراین معرفی و ساخت موفقیت‌آمیز پانل‌های رول‌شونده می‌تواند به‌طور ضمنی خبر از گرایش گسترده گوشی‌سازان به گوشی‌های رول‌شونده در آینده بدهد.

در گجت نیوز بخوانید:
ویدیویی از گوشی رول شونده ال جی منتشر شد؛ موبایلی که هیچوقت تولید نشد تاشوها را فراموش کنید، گوشی رول شونده سامسونگ در راه است فروش گوشی ال جی وینگ به ۵۰ هزار دستگاه هم نرسید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*