آیفون بعدی با 12 گیگ رم

آیفون بعدی به 12 گیگ رم مجهز می‌شود!

آیفون 16 برای نخستین بار به 8 گیگ رم مجهز شد. حالا خبر رسیده که آیفون بعدی با تجهیز به 12 گیگ رم، برای مصارف هوش مصنوعی قدرتمندتر خواهد شد!

آیفون 16 با جهشی بزرگ در حافظه رم، استانداردهای جدیدی را در صنعت گوشی‌های آیفون تعیین کرده است. تمام مدل‌های این سری به 8 گیگابایت رم مجهز شده‌اند تا بتوانند از پس پردازش‌های سنگین و اجرای روان‌ترین برنامه‌ها برآیند. اما این پایان ماجرا نیست! شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی آیفون‌ها، یعنی سری آیفون 17 با رم 12 گیگ وارد بازار خواهند شد و تجربه کاربری را به سطحی بالاتر خواهند برد.

افزایش رم در آیفون 16 به دلایل مختلفی صورت گرفته است. یکی از مهم‌ترین دلایل، رشد روزافزون پیچیدگی برنامه‌ها و نیاز به حافظه بیشتر برای اجرای روان آن‌هاست. همچنین، ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس که به طور فزاینده‌ای در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، به رم بیشتری نیاز دارند. اپل با تجهیز آیفون 16 به 8 گیگابایت رم، خود را برای آینده‌ای آماده کرده است که در آن هوش مصنوعی نقش پررنگ‌تری خواهد داشت.

آیفون 17 پرو مکس، 12 گیگ رم خواهد داشت

گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که آیفون 17 پرو مکس به 12 گیگ رم مجهز خواهد شد. این امر نشان می‌دهد که اپل در نظر دارد از رم به عنوان عاملی برای تمایز بین مدل‌های مختلف آیفون استفاده کند. اما این تمام ماجرا نیست! شایعات همچنین حاکی از آن است که حداقل یکی از مدل‌های آیفون 18 با استفاده از یک روش جدید بسته‌بندی تراشه، به 12 گیگابایت رم مجهز خواهد شد.

اپل آیفون ۱۶

اپل آیفون ۱۶

شرکت TSMC، تولیدکننده اصلی تراشه‌های اپل، در حال توسعه فناوری جدیدی به نام ماژول چند تراشه (MCM) است. این فناوری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا تمام اجزای یک تراشه را در یک واحد واحد ادغام کنند. انتظار می‌رود این فناوری اولین بار در تراشه‌های 2 نانومتری مورد استفاده قرار گیرد که قرار است در آیفون‌های 2026 استفاده شوند.

بیشتر بخوانید:

مهم ترین انتظاراتی که از آیفون ۱۷ اپل داریم

افزایش رم در آیفون‌ها مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به اجرای روان‌تر برنامه‌ها، چندوظیفگی بهتر، بارگذاری سریع‌تر اپلیکیشن‌ها و بهبود عملکرد کلی دستگاه اشاره کرد. همچنین، رم بیشتر به این معنی است که کاربران می‌توانند برنامه‌های بیشتری را به طور همزمان اجرا کنند و بدون نگرانی از کند شدن دستگاه، به چندین کار به طور همزمان بپردازند.

افزایش رم به طور معمول به معنای افزایش قیمت دستگاه است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا افزایش رم در آیفون 17 منجر به افزایش قابل توجه قیمت این دستگاه خواهد شد یا خیر. عوامل مختلفی مانند نرخ ارز، هزینه تولید و رقابت در بازار می‌توانند بر قیمت نهایی دستگاه تأثیر بگذارند.

به نظر می‌رسد که اپل در حال سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی افزایش رم در آیفون‌ها است. این امر نشان می‌دهد که شرکت آمریکایی به اهمیت رم در بهبود تجربه کاربری پی برده است. با توجه به روند رو به رشد پیچیدگی برنامه‌ها و افزایش استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد افزایش مداوم رم در آیفون‌ها باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*