ارتباط دو انسان در خواب

ارتباط دو انسان در خواب؛ یکی از عجیب ترین آزمایش های تاریخ با موفقیت انجام شد

استارتاپ آمریکایی REMspace مدعی شده که با استفاده از تجهیزاتی خاص، برای اولین بار ارتباط دو انسان در خواب را شبیه‌سازی کرده است.

ارتباط میان انسان‌ها عموما در حالت خودآگاه و در بیداری کامل رخ می‌دهد. اما بشر بارها ایده های خود را در قالب آمال و آرزو در قالب فیلم‌های سینمایی نشان داده است. نمونه آن فیلم تلقین (Inception) ساخته کریستوفر نولان است که محوریت داستان آن بر رویاها و ضمیر ناخودآگاه انسان می‌چرخد.

حال یک استارتاپ آمریکایی واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا مدعی شده که با استفاده از علم فیزیک، در حالت خواب و رویای شفاف ارتباط دو انسان با یکدیگر را عملی کرده است. این تحقیق پیشگامانه ممکن است علمی تخیلی به نظر برسد، اما موفقیت آن راه های جدیدی را برای احتمالات حالت رویایی ذهن انسان باز می کند.

ارتباط دو انسان در خواب؛ دستاوردی بزرگ برای بشر

ارتباط دو انسان در خواب

به‌تازگی استاراپ REMspace مدعی شده آزمایشی انجام داده است که طی آن ۲ نفر در حالت رویای شفاف پیامی ردو بدل کردند. هر فرد درگیر در این آزمایش به مکانیزمی متصل بود که فعالیت مغز آنها را کنترل می‌کرد. این استاراپ فناوری‌هایی برای بهبود خواب و رویای شفاف فراهم می‌کند. رویای شفاف زمانی است که فرد می‌داند در حال رویا است و با این وجود هنوز در آن وضعیت باقی می‌ماند. این حالت به نوعی یک هوشیاری عجیب در حالت رویای ناخودآگاه است.

این شرکت به طور خاص از تجهیزاتی که به طور مخصوص طراحی شده بودند از جمله یک هدفون مخصوص، سرور، یک ماشین، وای فای و حسگر‌های مختلف استفاده کرد، اما هرگز فناوری به کار رفته را به طور دقیق فاش نکرده است. این دستاورد یک نقطه عطف مهم در ارتباطات انسانی بی نظیر است که قبلاً هرگز سابقه نداشته است.

در این آزمایش، شرکت کنندگان در خانه‌های جدا خوابیدند و محققان کلمه را با استفاده از یک زبان خاص ابداع شده بین آنها، با اشعه تاباندند. البته شرکت دقیقا آشکار نکرده چه تجهیزاتی در آزمایش به کار رفته، اما اعلام کرد در این فرایند یک ماشینی به کار رفت که امواج مغزی شرکت کنندگان و دیگر داده‌های زیستی آنها را ردیابی کرد. در این فرآیند سرور مخصوص می‌تواند هنگامیکه افراد وارد وضعیت رویای شفاف می‌شوند، آن را ردیابی کند و پیامی برای انتقال به آنها تولید کند.

ارتباط دو انسان در خواب

در طول رویای شفاف، شخص اساساً آگاه است که این واقعی نیست. محققان مستقر در REMspace کالیفرنیا راهی را برای مهار آگاهی در طول حالت رویا شناسایی کرده‌اند که ارتباطات رویایی را به واقعیت تبدیل می کند. پس از آنکه سرور دریافت یکی از شرکت کنندگان در تحقیق وارد حالت رویای شفاف شده، واژه تصادفی را با زبانی خاص تولید و از طریق هدفون مخصوص به وی منتقل کرد.

شرکت کننده واژه مذکور را در خوابش تکرار کرد. سرور نیز این واکنش را ذخیره کرد. حدود ۸ دقیقه بعد شرکت کننده دوم وارد وضعیت رویای شفاف شد. سرور پیام ذخیره شده از شرکت کننده اول را به او منتقل کرد.

پایه‌گذاری زبان الکترومیوگرافی خواب

ارتباط دو انسان در خواب

معمولا رمزگذاری و رمزگشایی پیام در حالت رویا رخ می‌دهد. این موضوع منجر به فرمولاسیون “Remmyo” شد که REMspace آن را اولین زبان الکترومیوگرافی تفسیر شده از طریق حسگرهای مختلف می‌نامد. این در اصل یک زبان رویایی است که در رویاهای شفاف و فلج خواب استفاده می‌شود. این زبان پتانسیل آن را دارد که اسرار بیشتری از حالت رویایی باز کند.

در صورت تایید شدن این فناوری، نقطه عطف مهمی در تحقیقات روی خواب حاصل می‌شود و در زمینه درمان سلامت مغزی، مهارت‌های آموزشی و … کاربرد خواهد داشت. انجام آزمایش در وضعیت رویای شفاف به افراد اجازه می‌دهد تا به جای تعامل تصادفی با «دنیای رویا» بدون هیچ گونه حس کنترلی، در رویا‌های خود اعمالی انجام دهند.

همچنین بخوانید:
ملاتونین چیست و آیا واقعا به خواب راحت کمک می‌کند؟ نویز صورتی چیست و چگونه می‌تواند به خواب بهتر ما کمک کند؟ آیا واقعا خواب‌های ما آینده را پیشگویی می‌کنند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*