مرورگر وضعیت اینترنت آنلاین

با این مرورگر موبایل حتی در بدترین وضعیت اینترنت هم آنلاین باقی بمانید

مرورگر جذاب ویولون سل – Violoncello قادر است حتی در وضعیت بسیار بد اینترنت هم شما را آنلاین نگه داشته و دسترسی شما را به شبکه جهانی اطلاعات حفظ کند. این کار چطور ممکن است؟

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که به دلیل سرعت پایین اینترنت قادر به باز کردن سایت‌های مورد نظرتان نشده‌اید. اگر در این وضعیت گیر کرده باشید حتما ارزش مرورگر «ویولون سل» را درک خواهید کرد؛ مرورگری که تجربه اتصال به اینترنت با پهنای باند پایین را اندکی قابل تحمل‌تر کرده و می‌تواند حتی در وضعیت بد اینترنت نیز تا حدی شما را آنلاین نگه دارد. مرورگر ویولون سل حتی در این شرایط می‌تواند به بارگیری سایت‌ها نیز بپردازد.

مرورگر ویولن سل (Violoncello) چگونه ما را در وضعیت بد اینترنت هم آنلاین نگه می‌دارد؟

ویولون سل در حقیقت یک مرورگر موبایل است که توانایی بارگیری سایت‌های مختلف به‌صورت تمام‌متنی را داشته و می‌تواند با حذف فونت‌ها، CSS و جاوا اسکریپت، تنها محتوایی که کاربر واقعا به آن نیاز دارد را نمایش داده و از این طریق حجم محتوای نمایش داده شده را به‌طور قابل توجهی کاهش دهد.

مرورگر ویولون سل هم‌اکنون تنها روی پلتفرم‌های موبایل مثل اندروید یا iOS قابل دسترسی بوده و در نسخه‌های رایگان یا پولی به بازار عرضه خواهد شد.‌ البته تفاوت‌های نسخه رایگان و پریمیوم این مرورگر تنها در افزوده شدن برخی قابلیت‌های شخصی‌سازی و امکان حمایت مالی از توسعه‌دهندگان خلاصه می‌شود.

مرورگرهای بر پایه متن اساسا نسبت به نمونه‌های گرافیکی مثل گوگل کروم یا فایرفاکس سرعت بالاتری داشته و از پهنای باند کمتری استفاده می‌کند. به جز «ویولون سل» دیگر مرورگر محبوب متن‌محور نزد کاربران «w3m browser» است که برای کامپیوترهایی که اتصال ضعیفی دارند قابل استفاده خواهد بود.

البته مشخصات مرورگرهای متن‌محور به اندازه نمونه‌های گرافیکی قدرتمند نبوده و توانایی بسیار محدودی در نمایش محتوا دارند. با این وجود مهم‌ترین ویژگی آن‌ها امکان اتصال دائم‌شان به اینترنت حتی با پهنای باند بسیار پایین خواهد بود.

چرا باید از مرورگر ویولن سل استفاده کرد؟

به‌طور کلی استفاده از مرورگرهای بر پایه متن مثل Violoncello در چهار زمان توصیه می‌شود.

اتصال ضعیف به اینترنت

اگر وضعیت اینترنت منزل یا محل کارتان پایدار نیست، مرورگر ویولون سل می‌تواند شما را تا حد زیادی آنلاین نگه دارد. مصرف پایین پهنای باند توسط این مرورگر باعث می‌شود که بتوانید سایت‌های مختلف را به کمک آن سریع‌تر بارگذاری کرده و به محتوای‌شان دسترسی پیدا کنید.

گشت و گذار در اینترنت بدون حواس‌پرتی

دیگر استفاده مهم مرورگرهای مبتنی بر متن مانند ویولون سل نیز زمانی‌ست که شما نیاز دارید بدون حواس‌پرتی‌های مربوط به تصاویر و ویدیوها متن مربوط به یک صفحه اینترنت را مطالعه کنید.

کاهش میزان مصرف داده

اگر بسته اینترنت گوشی یا حجم اینترنت منزل شما رو به پایان است و نیاز دارید تا جای ممکن مصرف داده در گوشی موبایلتان را کاهش دهید می‌توانید به ویولون سل به‌عنوان یک گزینه مطمئن نگاه کنید.‌ این مرورگر تصاویر با رزولوشن بالا، ویدیوها، بنرها یا المان‌های تعاملی مربوط به وبسایت‌های مختلف را حذف کرده و از این طریق حجم زیادی از بسته اینترنت شما را ذخیره خواهد کرد. از سوی دیگر، حذف محتوای نه‌چندان ضروری و صرفا نگه داشتن متون هم دیگری روشی است که ویولون سل از طریق آن مصرف گوشی‌تان را کاهش می‌دهد.

مصرف بهینه‌تر شارژ

از آن‌جا که مرورگر Violoncello میزان داده کمتری مصرف کرده و به منابع محدودتری نیاز دارد، می‌توان با استفاده از آن میزان مصرف انرژی گوشی را به‌طور قابل توجهی کاهش داد. این مساله زمانی که به‌سادگی به کابل و آداپتور شارژ دسترسی ندارید فوق‌العاده حیاتی و مهم است.

چگونه از مرورگر ویولون سل در گوشی خود استفاده کنیم؟

نخستین گام برای استفاده از مرورگر Violoncello روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود دانلود آن از فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور است. بلافاصله پس از باز کردن اپلیکیشن صفحه اصلی برنامه را مشاهده خواهید کرد که لیستی از بازدیدهای اخیر را در بالا نمایش داده و گزینه ارتقا به نسخه پریمیوم و نسخه کنونی برنامه را نیز به شما نشان خواهد داد.

رابط کاربری این مرورگر بسیار ساده و سرراست طراحی شده است. به کمک کلید جستجو در قسمت پایین به‌راحتی می‌توانید محتوا یا وبسایت مدنظرتان را جستجو کنید؛ درحالیکه با فشردن کلید Main Menu در قسمت چپ این نوار می‌توانید به منوی اصلی اپلیکیشن هدایت شوید. علاوه بر این، قابلیت‌هایی مثل امکان ریفرش کردن صفحه، تنظیم بوکمارک، جابجا شدن در تب‌ها و اشتراک‌گذاری لینک‌ها نیز کاربری آسان و قابل درکی دارند.

با فشردن کلید Settings در این اپلیکیشن می‌توانید به گزینه‌های مختلف شخصی‌سازی و تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. در بخش تنظیمات امکان تعیین موتور جستجوی پیش‌فرض برای‌تان وجود دارد و می‌توانید فونت را تغییر داده یا کلید شناور «هدایت به بالای صفحه» را نیز انتخاب کنید تا با فشردن آن بدون هیچ دردسری به قسمت بالای صفحه بروید.

البته پیش از استفاده از ویولون سل در نظر داشته باشید که این مرورگر به هیچ وجه جایگزینی برای مرورگرهای گرافیکی مثل گوگل کروم یا سافاری نیست؛ زیرا نمایش سایت‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت مثل یوتیوب یا اینستاگرام در این نمایشگر وجود نداشته و حتی صفحه اصلی گوگل نیز به دلیل عدم نمایش باکس‌های درون صفحه عملا غیرقابل استفاده خواهد بود.

با این حال اگر قصدتان از گشت و گذار در اینترنت بیشتر مشاهده و مطالعه متن است تا محتوای سنگین گرافیکی و تعامل با المان‌های مختلف، می‌توانید روی Violoncello حساب کنید. مطالعه اخبار روز، گشت و گذار در وبلاگ‌ها و یا جستجوی سریع در میان مقالات علمی که فاقد عکس هستند از جمله مهم‌ترین زمینه‌هایی هستند که این مرورگر در آن‌ها درخشان ظاهر خواهد شد.

بنابراین اگر روزی قصد داشتید حتی در وضعیت بد اینترنت هم همچنان آنلاین باشید و به محتوای مهم اینترنتی دسترسی پیدا کنید، ویولون سل گزینه‌ای فوق‌العاده برای شما خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین مرورگرهای اندروید در سال ۲۰۲۴ ذخیره کردن پسورد در مرورگرهای اینترنت یک اشتباه امنیتی بزرگ است. اما چرا؟ ۲۴ گیگابایت رم در گوشی موبایل؛ آیا واقعا به آن نیاز داریم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*