بزرگترین ساختمان دنیا

بزرگترین ساختمان دنیا در ریاض؛ عربستان سازه غول پیکر مکعب را تا سال 2030 آماده می‌کند

عربستان در جدیدترین جاه طلبی خود به سراغ ساخت یک سازه مکعبی شکل در پایتخت این کشور رفته که می‌تواند بزرگترین ساختمان دنیا لقب گیرد.

به نظر می‌رسد که عربستان و ولیعهد جاه طلب این کشور یعنی محمد بن سلمان آل سعود پس از پروژه های جاه طلبانه شهر نئوم و شهر لاین که با هدف گسترش گردشگری و به واقعیت تبدیل کردن آینده رویایی بشر در حال ساخت و بهره برداری است، قصد دارد تا یک ساختمان مکعبی شکل غول پیکر را در شهر ریاض بسازد.

عربستان به تازگی در حوزه معماری و بناها سرمایه گذاری کلانی کرده است. این کشور قرار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی این سازه که به‌عنوان بزرگترین ساختمان دنیا شناخته خواهد شد را با چشم اندازی اعجاب انگیز در قلب پایتخت این کشور احداث کند.

شروع ساخت بزرگترین ساختمان دنیا در عربستان سعودی

بزرگترین ساختمان دنیا

براساس اطلاعات منتشر شده، این سازه عظیم اولین و تنها ساختمان مکعبی جهان است که با کاربری های مختلف و مجموعه کاملی از تکنولوژی های پیشرفته ساخته می‌شود. این سازه ارتفاع بی‌نظیر ۴۰۰ متری خواهد داشت. با این‌حال طول و عرض این آسمان خراش نیز به سبب مکعب مربع بودن آن ۴۰۰ متر است. با این اوصاف مسافت فضای داخلی آن به حدود ۲ میلیون متر مکعب می‌رسد.

طبق اعلام صندوق سرمایه‌گذاران عمومی دولت عربستان سعودی، این سازه مکعبی به قدری بزرگ است که می‌توان ۲۰ برج امپایر استیت را درون خود جای دهد. برای درک بهتر باید گفت که این برج واقع در منهتن نیویورک کشور ایالات متحده آمریکا یکی از مهم‌ترین سازه های بشر در قرن بیستم و یکی از بلندترین ساختمان های آمریکا با ۱۰۲ طبقه مجزا و ۳۸۰ متر طول است.

بزرگترین ساختمان دنیا

در طراحی این ساختمان پیشرفته از جدیدترین تکنولوژی ها در کنار معماری کهن اسلامی الهام گرفته شده است. این مکعب از نوعی سیستم هولوگرافیک واقعیت افزوده برای نمایش صحنه های زیر آب و مناظر عجیب و خاص درون ساختار مکعب بهره‌مند خواهد شد. قرار است این فناوری چیزی به مانند ساختمان Sphere در لاس‌وگاس را شبیه‌سازی کند.

ساختمان مکعب قرار است در بخش جدیدی از شهر ریاض به نام New Murabba ساخته شود که به‌نوعی قرار است مرکز تفریحی و تجاری این شهر در آینده باشد. گفته شده است که این بخش از شهر دارای بیش از 100 هزار واحد مسکونی، 980 هزار مترمربع مغازه، 1 میلیون و 400 هزار مترمربع فضای اداری به همراه هتل‌ها، مکان‌های فرهنگی، یک دانشگاه، یک تئاتر و یک موزه خواهد بود.

بزرگترین ساختمان دنیا

از ابتدای ساخت پروژه تا به امروز حدود ۱۰ میلیون متر مکعب زمین جا به جا شده است. فرآیند حفاری نیازمند استفاده‌ی روزانه از حدود ۲۵۰ دستگاه بیل مکانیکی و بیش از ۴۰۰ قطعه تجهیزات برای مدیریت خاک بوده است. علاوه‌ بر‌این، پلی نیز درحال ساخت است تا امکان جابه‌جایی روان‌تر فراهم شود. در بیانیه جدید شرکت سازنده این ساختمان مکعبی با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاران عمومی دولت عربستان سعودی آمده است که پل موقت عملیات ساخت و ساز را راحت‌تر می‌کند و راه را برای آغاز کارهای پی‌سازی مکعب در ماه‌های آینده هموار می‌کند.

انتظار می‌رود پل مذکور از تردد تقریبا ۸۰۰ هزار کامیون در جاده‌های عمومی که فقط برای کارهای خاک‌برداری انجام می‌شود، بکاهد و این امر تأثیر مثبتی بر زیرساخت‌های اطراف دارد. با تلاش حدود ۹۰۰ کارگر که تاکنون درمجموع حدود سه میلیون ساعت کار کرده‌اند، و هر روز در محل ساخت‌و‌ساز حضور دارند، کار ساخت مکعب به‌سرعت پیش می‌رود.

همچنین بخوانید:
بزرگترین و مدرن ترین هرم بشر به گنجایش ۱ میلیون نفر در دبی ساخته می‌شود خیز بلند ثروتمند افغان برای ساخت دومین برج بلند جهان دنیای بلید رانر در عربستان ساخته می‌شود + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*