سمینار سواد رسانه ای

هفتمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی با حمایت همراه اول برگزار شد

هفتمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی در روز دوشنبه 7 آبان 1403 توسط دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و با حمایت همراه اول برگزار شد.

امروز دوشنبه هفتم آبان 1403، دانشکنده مطالعات جهان دانشگاه تهران به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه‌ای، میزبان هفتمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی بود. این سمینار با حمایت همراه اول و با موضوع «مرزهای دیجیتال نوین اطلاعات؛ شناخت و تمایز بین مرز داده‌های ملی و جهانی» برگزار شد.

در این سمینار یک روزه شاهد سخنرانی‌های کلیدی چهره‌های علمی و دانشگاهی مانند سعیدرضا عاملی و یونس شکرخواه در خصوص «ظرفیت‌های کوانتومی داده‌ها، هوش مصنوعی عمومی و خلق جهان‌های موازی» رمزگذاری‌های جدید» و «هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی؛ چشم‌انداز معاصر دیجیتال» بودیم تا فضایی برای یادگیری و گفت‌وگو در خصوص مرزهای دیجیتال جدید و چالش‌های آن، به‌وجود بیاید. همچنین پیام اختصاصی یونسکو در این رویداد، قرائت شد.

پنل تخصصی همراه اول در هفتمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی

همانطور که گفته شد، هفتمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی با حمایت همراه اول برگزار شد و اپراتور اول تلفن همراه ایران در جریان این رویداد، یک پنل تخصصی با عنوان «واقع‌نمایی دیجیتال و توهم داده‌های غیر هوشمند؛ اهمیت آموزش سواد دیجیتال در مدیریت ظرفیت‌های هوش مصنوعی و تقویت امنیت سایبری» برگزار و توجه حضار را به جنبه‌های آموزشی و مدیریتی هوش مصنوعی، جلب کرد.

علاوه بر این، پنل‌های دیگری نیز با موضوع‌های «حکمرانی داده در ایران و جهان»، «سواد رسانه‌ای و ارتباطات سیاسی»، «سواد رسانه‌ای و هوش مصنوعی» و «سواد رسانه‌ای در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی» در این سمینار برگزار شدند که تاکید همه آنها بر اهمیت آشنایی با ابعاد گوناگون رسانه‌ای و اطلاعاتی بوده است.

ارتقای آگاهی عمومی و تقویت سواد دیجیتال در مواجهه با چالش‌های حوزه دیجیتال و حوزه رسانه، از جمله اخبار جعلی و تبلیغات نادرست، از اصلی‌ترین اهداف برگزاری سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی هستند. این سمینار، فرصتی را به‌وجود آورده تا اساتید و پژوهشگران، تجارت خود در این زمینه را به اشتراک بگذارند و نقش تاثیرگذاری بر ایجاد فضای دیجیتالی آگاهانه‌تر و مسئولانه‌تر، داشته باشند.

به‌گفته صاحب‌نظران، داشتن سواد دیجیتال و سایر سوادهای مرتبط، در دنیای امروزی، یک مهارت ضروری است که به افراد اجازه می‌دهد تا از اطلاعات پیرامون خود، درک بهتری داشته باشند و شاهد سوءاستفاده اطلاعاتی در فضای دیجیتال، نباشیم. دست‌اندرکاران برگزاری این سمینار تلاش می‌کنند تا با بررسی این مسائل، قدمی به‌منظور دستیابی به نظام اطلاعاتی آزاد و کثرت‌گرا، ترویج توسعه پایدار، مشمولیت، برابری، گفت‌وگوی بین فرهنگی و پاسداری از دموکراسی بردارند.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) نقش محوری اپراتورهای تلفن همراه در توسعه اقتصاد دیجیتال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*