دومین پیشنمایش اندروید N

گوگل دومین پیشنمایش اندروید N برای توسعه‌دهندگان را عرضه کرد

بیش از یک ماه از زمانی که گوگل پیشنمایش اندروید N را عرضه کرد می‌گذرد و حالا این شرکت با یک نسخه به‌روز شده از این محصول بازگشته است. بیشتر تغییراتی که در دومین پیشنمایش اندروید N برای توسعه‌دهندگان وجود دارند، قابل توجه و چشمگیر نیستند اما چند ویژگی قابل ذکر شامل پشتیبانی از API Vulkan 3D، میانبر لانچر و Emoji Unicode 9 نیز در این نسخه دیده می‌شوند که با هم بررسی می‌کنیم.

  • vulcan. این یک API جدید برای رندرینگ سه بعدی است که همراه با Khronos یک جانشین کم هزینه برای OpenGL به شمار می‌روند. OpenGL که از اولین نسخه اندروید با آن همراه بود یک API برای کارهای گرافیکی است. اوپن‌جی‌ال یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار چندسکویی برای رندرینگ دوبعدی و سه‌بعدی است. این رابط برنامه‌نویسی معمولاً برای تعامل با پردازشگر گرافیکی و به‌دست‌آوردن رندرینگ شتاب‌یافته توسط سخت‌افزار استفاده می‌شود. استفاده از وولکن به جای اوپن‌جی‌ال مزایای بسیاری دارد؛ از جمله این که به توسعه دهندگان امکان می‌دهد که کنترل بیشتری روی عملیات GPU داشته باشند، از برنامه‌های دیگر بهتر پشتیبانی کنند و همجنین دولوپرها را قادر می‌سازد تا بتوانند از سخت‌افزار بهره بیشتری ببرند.
  • Launcher Shortcut. اپلیکیشن‌ها حالا می‌توانند میانبرهایی را در لانچر اندروید ایجاد کنند تا داخل آن اپ، کارهایی خاصی را انجام دهند. کارهایی مانند ارسال پیام به یک فرد خاص، در برنامه‌های نقشه دنبال آدرس خاصی مانند home گشتن، یا یک قسمت از یک برنامه را در تلویزیون تماشاکردن.
  • Emoji Unicode 9. گوگل یک طراحی جدید برای اموجی‌هایی که از عناصر انسانی استفاده کرده ارائه کرده است. در این طرح اموجی‌ها به انسان واقعی شباهت بیشتری دارند و از رنگ‌های مختلف پوست و از گلیف یونیکد ۹ نیز پشتیبانی می‌کند. گلیف تصویر یک نماد در یک سامانهٔ نوشتاری است. مثلا اعراب‌ها گلیف فرعی به شمار می‌ٰروند. گلیف‌ها معمولا به صورت مجموعه‌ای به نام قلم یا تایپ‌فیس نگه‌داری می‌شوند.

2016-04-13-image-7

 

علاوه بر آنچه اشاره شد، این نسخه به روز رسانی شده اصلاحاتی نیز در ابزارهای اصلی APIها برای ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از چند پنجره‌ای بودن و نوتیفیکیشن‌ها ارائه داده است. همچنین باگ‌های موجود در اولین نسخه پریویو را اصلاح کرده.

دومین پیشنمایش اندروید N برای توسعه‌دهندگان در حال حاضر در دسترس است و آن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید و به طور دستی سیستم عامل را به روز رسانی کنید یا می‌توانید گوشی خود را در Android Beta Program ثبت کنید تا به روز رسانی OTA را دریافت کنید. در حال حاضر این به روز رسانی فقط برای گوشی‌های Nexus 5X, Nexus 6, Nexus 6P, Nexus 9, Nexus 9G, Nexus Player, و Pixel C عرضه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*