بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس؛ انقلاب طراحی با طعم اپل

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس – طراحی و کیفیت ساخت

با این که در این نسل تغییراتی در ظاهر آیفون 7 پلاس نسبت به نسل‌های گذشته دیده می‌شود، اما جالب است بدانید که در مقایسه سه نسل پلاس آیفون‌ها، ابعاد دقیق این سری از گوشی‌ها به هیچ وجه تغییر خاصی نکرده و برابر با 158.2 × 77.9 × 7.3 میلی‌متر بوده است. گرچه در مورد وزن و سنگینی این مورد صادق نیست. آیفون 6 پلاس 172 گرم وزن داشت. نسخه 6 اس پلاس 20 گرم سنگین‌تر شد و سپس آیفون 7 پلاس با وزن 188 گرم (4 گرم سبک‌تر) معرفی شد. در تصویر زیر آیفون 7 پلاس (راست) در کنار آیفون 6 اس پلاس قرار گرفته است.

برای سومین سال پیاپی، طراحی آیفون تغییر خاصی نکرده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید شرکت اپل با مخفی کردن خطوط پشتی آنتن گوشی و اضافه کردن لنز دوم و حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا سعی دارد نشان دهد آیفون 7 پلاس، طراحی متفاوتی دارد.

البته می‌بایست به این نکته نیز اشاره کرد که عدم تغییر طراحی و ظاهر گوشی به معنای زشت بودن آن نبوده و در واقع باید این نکته را خاطر نشان کرد که آیفون 7 پلاس یکی از لوکس‌ترین گوشی‌های موجود در بازار به حساب خواهد آمد. وجود بدنه‌ای از جنس آلومینیوم باکیفیت در کنار فناوری شیشه‌ای تقویت شده 2.5D در بخش جلویی گوشی به همراه لایه ضد چربی و همچنین محافظ لنز دوربین از جنس یاقوت این موضوع را تضمین خواهند کرد.

البته آیفون 7 پلاس تغییرات ساختاری دیگری نیز داشته است که می‌بایست به آن اشاره کرد. حالا در زیر نمایشگر 5.5 اینچی آن یک کلید هوم لمسی حساس به فشار به جای نوع فیزیکی قدیمی قرار گرفته است. علاوه بر آن حالا نسخه خاکستری حذف شده و دو رنگ مشکی مات و مشکی براق (جت بلک) به مدل‌های این گوشی اضافه شده‌اند. نسخه جت بلک در برابر خط و خش بسیار آسیب‌پذیر است.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس – طراحی و کیفیت ساخت (23)اما نکته حائز اهمیت در مورد آیفون 7 پلاس مربوط به ویژگی ضد آب آن است که برای اولین بار در سری گوشی‌های شرکت اپل دیده می‌شود.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس – طراحی و کیفیت ساخت (24)از طرفی می‌بایست دوباره به حذف جک 3.5 میلی متری صدا اشاره کنیم. این مورد باعث شده است کسب مجوز ضد آب نیز راحت‌تر شود. حالا به منظور گوش دادن به آهنگ می‌بایست از درگاه لایتنینگ استفاده کنید. شاید جالب باشد بدانید که درگاه لایتنینگ گوشی به فناوری تشخیص رطوبت مجهز نبوده و در صورت خیس بودن این بخش در هنگام شارژ گوشی، دستگاه اتصال کوتاه شده و نابود خواهد شد. از طرفی گارانتی این موضوع را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد.

در دست گرفتن و کار کردن با آیفون 7 پلاس حس بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. هر چند به دلیل ابعاد بزرگ گوشی، کار کردن یک دستی با آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود. از طرفی به دلیل صیقلی بودن کناره‌های گوشی امکان لیز خوردن آن از بین دستان شما وجود خواهد داشت.

بخش جلویی آیفون 7 پلاس شباهت کاملی به نسخه پیشین خود دارد. تنها تغییر ظاهری در این بخش مربوط به افزایش طول بلندگوی مکالماتی دستگاه است.

در بالای نمایشگر، دوربین سلفی به همراه تعدادی سنسور و همچنین بلندگوی دوم گوشی قرار دارد. پایین آن نیز کلید هوم لمسی گوشی جای داده شده است.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس – طراحی و کیفیت ساخت (17)

آیفون 7 پلاس (بالا) در کنار آیفون 6 اس پلاس

حالا آیفون 7 پلاس دارای بلندگوهای استریو است. یکی از این بلندگوها در بخش بالایی نمایشگر در زیر توری مربوط به اسپیکر مکالمه گوشی قرار گرفته است. به همین خاطر این بخش در نسخه جدید بزرگتر است.

بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس – طراحی و کیفیت ساخت (25)در زیر نمایشگر کلید هوم لمسی وجود دارد که به حسگر تاچ آی دی نسل دوم (همانند آیفون 6 اس پلاس) مجهز است. به منظور ایجاد حس واکنش کلید فیزیکی، اپل از موتور تپتیک بزرگی در این بخش استفاده کرده است. خبر خوب در مورد این ویژگی، القای بسیار مناسب حس کلیک‌پذیری این دکمه است. اما خبر بد در مورد آن مربوط به زمانی است که گوشی بر روی سطحی صاف قرار گرفته باشد و در این حالت چیزی را حس نخواهید کرد. از طرفی هنگامی که دست‌کش پوشیده باشید، کلید هوم لمسی گوشی اصلا کار نخواهد کرد.

در کناره سمت چپ گوشی شاهد قرارگیری کلیدهای کنترل صدا و همچنین کلید غیر فعال‌سازی صدای هشدارها و زنگ‌ها هستیم.

کناره سمت راست دستگاه نیز میزبان شیار سیم‌کارت نانو و همچنین کلید پاور این موبایل است.

در بخش بالایی گوشی مورد خاصی مشاهده می‌شود. این در حالی است که در بخش پایینی دستگاه، درگاه لایتنینگ به همراه دو دسته سوراخ مربوط به بلندگو وجود دارد. البته بلندگو و میکروفون اول در زیر یکی از آنها قرار گرفته است. دیگری مجهز به میکروفون دوم و سنسور فشارسنج گوشی است.

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس (7)
در بخش پشتی گوشی مهمترین ویژگی آیفون 7 پلاس یعنی دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی آن به چشم می‌خورد. از طرفی حالا این گوشی به فلاش LED‌ چهارگانه مجهز است. ساختار دوربین دوگانه این گوشی با پی 9 یا جی 5 متفاوت است.

در بین دوربین دوگانه و فلاش LED چهارگانه گوشی سوراخی دیده می‌شود که مربوط به میکروفون سوم گوشی است. جالب است بدانید که با تمامی این تفاسیر، ضبط ویدیو در بهترین حالت با صدای مونو (نه استریو) انجام می‌شود!

ادامه بررسی گوشی اپل آیفون 7 پلاس در صفحات بعد