جی درایو USB C وسترن دیجیتال

جی درایو USB C وسترن دیجیتال ؛ حافظه 10 ترابایتی و یک پاوربانک مخصوص مک بوک پرو

جی درایو USB C محصولی جدید از شرکت وسترن دیجیتال، سازنده‌ی هاردهای اکسترنال است. G-Drive USB-C ارائه کننده دو رویکرد به عنوان یک هارد اکسترنال و یک پاوربانک است.

جی درایو USB C وسترن دیجیتال

مک بوک های جدید کمپانی اپل، به خصوص نسل تازه مک بوک پرو (MacBook Pro) بحث برانگیز‌ترین لپ تاپ هایی هستند که این شرکت  تا به حال عرضه کرده است. مک بوک پرو جدید به جز یک درگاه USB C فاقد هر درگاه دیگری است؛ این بدان معناست که دیگر خبری از درگاه‌های مختلف ارتباطی نظیر HDMI، USB A و غیره وجود ندارد. اپل تصمیم گرفته سبک جدیدی از طراحی لپ تاپ ها را همراه با نسل جدیدی از مک بوک پرو به بازار معرفی کند که در آن شما می‌توانید با استفاده از یک درگاه، از قابلیت های مدرن مختلفی بهره‌مند شوید. اما به نظر می‌رسد هنوز بازار ظرفیت لازم را برای پشتیبانی تمام و کمال از USB C ندارد.

 

بیشتر بخوانید:

با داک USB C کنسینگتون ، مک بوک پرو خود را شارژ کنید

 

در همین راستا شرکت وسترن دیجیتال یک قطعه جانبی جذاب مجهز به این درگاه مدرن به نام جی درایو USB C را تولید کرده است که نه تنها می‌توان از آن به عنوان یک هارد اکسترنال استفاده کرد، بلکه به مک بوک شما نیز قدرت می‌بخشد.

دو کاربرده بودن جی درایو USB C به لطف این درگاه مدرن به ارمغان آمده است، چیزی که باعث شد اپل از نسل اول USB دست بکشد و مثل همیشه با جرات خاص خود گام مهمی در حذف درگاه‌های قدیمی بردارد. دیوایس هایی نظیر G-Drive USB C شرکت وستنر دیجیتال می‌توانند در کنار استفاده به عنوان یک حافظه جانبی، به عنوان یک محصول انرژی دهنده نیز کارایی لازم را ارائه کنند و به لطف یک سیم USB نوع C همزمان با انتقال اطلاعات، دستگاه دیگری نظیر مک بوک پرو را شارژ کنند. بنابراین جی درایو USB C نیز می‌تواند در قالب یک پاور بانک و یا هارد اکسترنال به کاربران خود خدماتی را ارائه کند. برق قابل انتقال توسط این دستگاه 45 وات است. شما می‌توانید اطلاعاتتان را نیز با سرعت 195 مگابایت بر ثانیه انتقال دهید.

یکی از جذاب‌ترین موارد استفاده از این جی درایو USB C شرکت وسترن دیجیتال، تهیه پشتیبان در مواقع اضطراری است. شما همچنین می‌توانید از آن بر روی یک کامپیوتر ویندوزی نیز استفاده کنید، اما باید فرمت پیشفرض آن را تغییر دهید و یا در صورت استفاده همزمان بر روی یک کامپیوتر مک و ویندوزی ، از نرم افزارهای مدیریت هارد اکسترنال استفاده کنید.

قیمت جی درایو USB C وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال در نظر دارد این محصول را در دو نسخه متفاوت عرضه کند. جی درایو با وزن زیاد خود چندان هم قابل حمل نیست و قیمت آن نیز به هیچ عنوان ارزان نخواهد بود. مدل حاوی حافظه 4 ترابایتی آن با قیمت 199 دلار قابل خریداری خواهد بود، اما اگر می‌خواهید مدل 10 ترابایتی آن را تهیه کنید باید مبلغی حدود 450 دلار را بپردازید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*