ربات جنگجو MegaBots Mark III

ربات جنگجو MegaBots Mark III معرفی شد: قدرت تخریب غول آهنی را در ویدیو ببینید

در حالی که فقط چند ماه تا اولین مسابقات بین‌المللی جنگ ربات های غول آسا باقی مانده است، شرکت مگاباتس رسما ربات جنگجو MegaBots Mark III را با تخریب خودروهای سواری معرفی کرد.

همه چیز از چند سال پیش شروع شد که تیم MegaBots، شرکت رباتیک ژاپنی سویدوباشی (Suidobashi) را به یک مسابقه‌ی جنگ رباتی دعوت کرد؛ پس از قبول این چالش توسط ژاپنی‌ها، هنوز خبری از ربات سودیوباشی که کوراتاس (Kuratas) نام دارد نشده است. اما برخلاف پنهان‌کاری حریف ژاپنی، تیم MegaBots که به سختی مشغول آماده کردن رباتش برای مسابقه‌ی دوئل ربات ها بوده است، دائمان طرفداران را در جریان جدیدترین اخبار پیرامون ربات جنگجو Mark III قرار داده است.

ربات جنگجو MegaBots Mark III

طراحان  مگاباتس در تازه‌ترین اقدامشان، ربات جنگجو خود را در محلی عمومی به نمایش گذاشتند و به چند نفر از علاقه‌مندان خوش‌شانس این اجازه را دادند که هدایت MegaBots Mark III را به دست گرفته و چند خودروی تویوتا را تخریب کنند.

ربات جنگجو MegaBots Mark III

در کنار تبلیغات گسترده برای مسابقه‌ی پیش رو و جلب‌توجه شرکت‌های علاقه‌مند دیگر برای حضور در جنگ رباتی، تیم MegaBots هرچند وقت یکبار ویدیوهایی در کانال یوتیوب خود منتشر می‌کند تا طرفداران را همچنان مشتاق نگه‌دارد؛ ویدیویی هم که در ادامه می‌بینید، به تازگی در کانال این شرکت منتشر شده است.

ربات جنگجو MegaBots Mark III

ربات جنگجو Mark III حدود پنج متر ارتفاع داشته و بر روی شانه‌ی راست خود، یک عقاب سر سفید دارد. یکی از دستان این ربات برای مشت زدن و قلاب کردن طراحی شده و دست دیگر هم قادر است گلوله‌های بزرگ پینتبال که توانایی دِفرمه کردن ورق‌های فولادی را دارند، شلیک کند. هدایت این غول 12 تنی که در حدود 2.5 میلیون دلار خرج برداشته، به صورت همزمان توسط دو نفر انجام می‌شود؛ یکی از رانندگان مسئول حرکت دادن Mark III است و دیگری سلاح‌های ربات را کنترل می‌کند.

موتوری هم که به MegaBots Mark III جان می‌دهد، از نوع 8 سیلندر خورجینی با ظرفیت 6.2 لیتر و توان 430 اسب بخار است.

ربات جنگجو MegaBots Mark III

در اوایل مطرح شدن ایده‌ی جنگ روباتی در وبسایت کیک استارتر، سه سرمایه‌گذار با اهدای مجموعِ 5 هزار دلار شانس این را پیدا کردند که با استفاده از ربات Mark III، به چند خودرو تویوتای پریوس (Toyota Prius)، که توسط جرثقیل آویزان شده بودند، مشت بزنند.

البته لازم به ذکر است که سرعت پایین ضربه‌هایی که به خودروها وارد می‌شد، به دلیل رعایت کردن فاکتورهای ایمنی بود؛ برای حفظ امنیت تماشاچیان و جلوگیری از آسیب دیدن MegaBots Mark III، سرعت ضربه‌ها تا یک‌چهارم سرعت حداکثر کاهش یافته بود.

با وجود سرعت پایین، مشت‌های سرمایه‌گذاران خودروها را به میزان قابل‌توجهی تخریب کرد و دیدی کلی از توانایی‌های ربات Mark III در تخریب رقیب اصلی‌اش Kuratas را به علاقه‌مندان، منتقل کرد. هنوز محل برگزاری مسابقه‌ی پیش رو نامعلوم است ولی برگزاری آن در ماه آگوست و پخش مستقیم مبارزه از کانال‌های یوتیوب MegaBots و Suidobashi حتمی است.

ویدیو رونمایی از ربات جنگجو MegaBots Mark III

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*