سامسونگ گلکسی Note 8

سامسونگ گلکسی Note 8 : طراحی، مشخصات فنی و قیمت احتمالی

سامسونگ گلکسی Note 8 قرار است یکم شهریور ماه رونمایی شود. به همین بهانه، در ادامه نگاهی به طراحی، مشخصات فنی و قیمت احتمالی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت 8 می‌اندازیم.

عرضه این گوشی جدید از آن جهت که گلکسی نوت 7 یک شکست برای سامسونگ محسوب می‌شود، اهمیت زیادی داشته و مدیران باید پتانسیل و توانایی‌های سری گلکلسی نوت را اثبات کنند.

تا به امروز شایعات بسیاری در رابطه با گوشی جدید سامسونگ منتشر شده است که تمام آنها یک پیام مشترک دارند: گلکسی نوت 8 همان دستگاهی خواهد بود که دارندگان گلکسی نوت 5 انتظار آن را می‌کشند. به هر صورت در ادامه می‌خواهیم با جمع‌بندی تمام اطلاعات منتشر شده، از همین حالا خود را برای عرضه گلکسی نوت 8 آماده کنیم.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی Note 8

سامسونگ گلکسی Note 8

به نظر می‌رسد گلکسی نوت 8 قرار است با صفحه نمایش 6.3 اینچی و لبه‌های خمیده در اختیار کاربران قرار بگیرد. در این صورت، فبلت جدید سامسونگ را می‌توان نسخه کشیده‌شده گلکسی اس 8 در نظر گرفت. به واسطه استفاده سازندگان از نمایشگرهای “Infinity Display” نیز خبری از کلید فیزیکی هوم یا کلیدهای ناوبری در گوشی جدید سامسونگ نخواهد بود.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی Note 8

اگر تاریخ باز هم تکرار شود، این احتمال وجود دارد که همانند پرچمداران قبلی از سری گلکسی S، نوت 8 در دو نسخه مختلف با تراشه‌های اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 روانه بازار شود. هرچند، پیشتر شایعاتی مبنی بر احتمال تجهیز این گوشی به تراشه اسنپدراگون 836 هم منتشر شده بود که می‌توانست تصمیمی عاقلانه باشد. ولی از آنجایی که در این رابطه اطلاعات چندانی در دست نیست، احتمال به وقوع پیوستن آن نیز بسیار ضعیف خواهد بود.

اما در رابطه با حافظه رم، احتمالا گلکسی نوت 8 اولین پرچمدار سامسونگ با 6 گیگابایت رم باشد که بدون محدودیت، در سراسر جهان عرضه می‌شود.

همانند گلکسی اس 8، انتظار می‌رود محصول جدید کره‌ای‌ها با 64 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تولید شود. با این حال برخی منابع از احتمال عرضه نسخه 128 گیگابایتی نسل جدید نوت خبر دارند که اگر صحت داشته باشد، احتمالا به بازار کره جنوبی محدود خواهد بود.

دوربین سامسونگ گلکسی Note 8

سامسونگ گلکسی Note 8

موضوع دیگری که اخیرا بسیاری از رسانه‌ها بدان اشاره دارند، بهره‌گیری این گوشی از سیستم دوربین دوگانه است. اگرچه برخی منابع معتقدند گلکسی C10، اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه خواهد بود، اما گلکسی نوت 8 را می‌توان اولین پرچمدار این کمپانی در نظر گرفت که به چنین سیستمی تجهیز شده است.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه در دست نیست، اما توسعه سنسورهای جدید “ISOCELL” برای دوربین‌های دوگانه، از برنامه‌های آینده سامسونگ برای استفاده از این سیستم خبر دارند.

باتری Samsung Galaxy Note 8

سامسونگ گلکسی Note 8

به دنبال اتفاقات گلکسی نوت 7، بسیاری از کاربران نسبت به این خانواده از محصولات سامسونگ بدبین بوده و آینده خوبی را پیش روی آنها نمی‌بینند. استفاده از باتری معیوب در پرچمدار قبلی این شرکت باعث آتش گرفتن آن می‌شد. اما حالا مهندسان با بررسی 8 مرحله ای باتری، به خریداران نسبت به عدم تکرار این اتفاق اطمینان داده‌اند.

خوشبختانه تا به امروز هیچ گزارشی از آتش گرفتن گلکسی S8 یا گلکسی S8 پلاس منتشر نشده است. به علاوه، حالا گلکسی نوت FE نیز با یک باتری کوچکتر تولید خواهد شد. در این صورت هیچ دلیلی وجود ندارد که گلکسی نوت 8 همانند نسل قبلی خود آتش بگیرد.

بنابر اطلاعات موجود، گلکسی نوت بعدی با یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی (200 میلی‌آمپر ساعت کمتر از گلکسی اس 8 پلاس) روانه بازار می‌شود. در این صورت شاید برخی کاربران نسبت به طول عمر پایین این گوشی نگران باشند. چنین انتقادی نسبت به گلکسی اس 8 نیز وجود داشت، اما بررسی اخیر ما عملکرد بسیار خوب آن را نشان می‌دهد. با این حال، سامسونگ با بهینه کردن سیستم نرم افزاری می‌تواند عملکرد باتری را بهبود بخشد.

طراحی سامسونگ گلکسی Note 8

سامسونگ گلکسی Note 8

تا این لحظه ما تقریبا مطمئن هستیم که نوت 8 سامسونگ ظاهری مشابه پرچمداران سری گلکسی S خواهد داشت. انتظار می‌رود این گوشی جدید با ترکیبی از فلز و شیشه تولید شده و در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاوم باشد.

به علاوه، در سمت چپ این گوشی، کلید اختصاصی بیکسبی در کنار دکمه‌های کنترلی صدا قرار می‌گیرند. سنسور اثر انگشت نیز در بخش پشتی و کنار دوربین دوگانه تعبیه خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که به خاطر قرارگیری قلم هوشمند اس پن در این گوشی، ضخامت گلکسی نوت 8 کمی بیشتر از گلکسی اس 8 پلاس باشد.

قلم هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی Note 8

از آنجایی که ما با یک گلکسی نوت رو به رو هستیم، قطعا سامسونگ آن را همراه با قلم هوشمند عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود علاوه بر افزایش دقت اس پن، سامسونگ ویژگی‌های نرم افزاری جدیدی را نیز به آن اضافه کند. همچنین اگر تصاویر لو رفته صحت داشته باشند، احتمالا شکل ظاهری این قلم تغییر نخواهد کرد.

با این حال، استفاده از پنل‌های باریک‌تر، چالش‌های جدیدی را پیش روی مهندسان سامسونگ قرار خواهد داد.

سیستم نرم افزاری سامسونگ گلکسی Note 8

سامسونگ گلکسی Note 8

به نظر می‌رسد گلکسی نوت 8 همراه با اندروید 7.1.1 نوقا و نسخه جدید “Samsung Experience” در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ویژگی‌های نرم افزاری اضافی نیز شامل سیستم شارژ سریع و بلوتوث نسخه 5.0 می‌شوند. دستیار صوتی بیکسبی نیز به عنوان بخشی جدانشدنی از این گوشی هوشمند در خدمت کاربران خواهد بود.

زمان عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی Note 8

برخی منابع مدعی شده‌اند گلکسی نوت 8 با قیمت هزار دلار، گران‌ترین تلفن هوشمندی خواهد بود که تا به امروز توسط سامسونگ عرضه شده است.

اگرچه پیش‌بینی زمان عرضه دقیق این گوشی هوشمند دشوار است، اما احتمالا چند هفته میان زمان رونمایی و عرضه آن فاصله باشد. گلکسی نوت 8 به صورت جهانی وارد بازار خواهد شد و کره جنوبی و آمریکا، اولین کشورهایی خواهند بود که آن را دریافت می‌کنند.

این‌ها تمام اطلاعاتی هستند که تا به این لحظه در رابطه پرچمدار جدید کره‌ای‌ها در دست داریم. اما آیا سامسونگ با عرضه این محصول قدرتمند می‌تواند اعتبار از دست رفته محصولات سری گلکسی نوت را بازگرداند؟