قیمت آیفون ایکس

تیم کوک درباره‌ی قیمت گران ترین آیفون تاریخ اپل توضیح می‌دهد

تیم کوک قیمت آیفون ایکس (iPhone X) به عنوان گران ترین آیفون تاریخ را توجیه کرد. به عقیده وی قیمت آیفون 10 (iPhone 10) کاملا صحیح محاسبه شده است.

آیفون ایکس نه تنها گران ترین آیفون تا به امروز، بلکه گران ترین گوشی موبایلی است که تاکنون به دنیای تکنولوژی معرفی شده است. قیمت نسخه پایه آن هزار دلار است! البته اگر این موضوع را با تیم کوک مطرح کنید، متوجه می‌شوید وی از زاویه‌ای دیگر به مسئله نگاه می‌کند.

تیم کوک در یکی از مصاحبه‌های خود با ABC News اعلام کرد قیمت آیفون ایکس معادل ارزش آن است و این محصول حقیقتا هزار دلار می‌ارزد. قیمت بسیار بالای آن با توجه به تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه کاملا توجیه‌پذیر است.

تیم کوک

البته صحبت‌های مدیر عامل شرکت سازنده آیفون 10 به طور ویژه در پاسخ به یک سوال مطرح شده در توییتر بیان شدند. یک کاربر توییتر درباره امکان خرید آیفون هزار دلاری توسط افراد در سطح متوسط آمریکایی سوال کرده بود. به عقیده او با وجود تورم، همچنان نمی‌توان قیمت آیفون ایکس را پذیرفت.

گران ترین آیفون

اما به ادعای تیم کوک، هزار دلار مساوی ارزش آیفون ایکس است و کاربران آن را به خاطر تکنولوژی‌هایی که دریافت می‌کنند می‌پردازند. همچنین (در کشورهای آمریکایی و اروپایی) اغلب کاربران این گوشی موبایل را تحت قرارداد با اپراتورها خریداری کرده و مبلغ را به صورت اقساط پرداخت می‌کنند. کمتر کاربری برای داشتن یک دستگاه آیفون ایکس هزینه آن را به طور یکجا می‌پردازد.

قیمت گران ترین آیفون با توجه به تکنولوژی‌های به کار رفته در آن زیاد است

دسته‌ای دیگر از کاربران آیفون جدید را با آیفون قدیمی خود معاوضه می‌کنند و این موضوع باز هم از مبلغ نهایی پرداخت شده برای در اختیار داشتن یک آیفون ایکس می‌کاهد. از طرفی دیگر تعداد قابل توجهی از اپراتورها، با کاهش سود خود، تخفیف‌های ویژه‌ای برای کاربران در نظر می‌گیرند. به این ترتیب باز هم از قیمت آیفون ایکس که توسط کارخانه تعیین شده است کاسته می‌شود.

به عقیده تیم کوک وقتی به گوشی هوشمند و مخصوصا یک دستگاه آیفون فکر می‌کنیم، متوجه می‌شویم وجود آن‌ها چقدر برای زندگی روزمره ما لازم و ضروری است. از آنجایی که کاربران دوست دارند قادر به انجام کارهای بیشتر و بیشتری با گوشی هوشمندشان باشند، اپل نیز تکنولوژی‌های بیشتر و بیشتری در آیفون 10 به کار برده است.

گران ترین آیفون

نکته جالب اینجاست که فروش آیفون 8 که به تازگی عرضه آن آغاز شده است، در مقایسه با روال آن برای محصولات سال‌های قبل سرعت آهسته‌تری دارد. این موضوع نشان می‌دهد کاربران زیادی بدون در نظر گرفتن قیمت آیفون ایکس منتظر عرضه شدن آن هستند، به همین دلیل از خرید دو گوشی آیفون دیگر سال 2017 اجتناب می‌کنند.

تیم کوک هدف اپل را افزایش سرمایه نداسته و مدعی است تلاش آن‌ها، تولید محصولات بهتر برای افزایش کیفیت زندگی مردم است، چرا که می‌خواهند به مردم کمک کنند. در آیفون ایکس تکنولوژی‌های زیادی به کار رفته است و مطمئنا تغییراتی همچون استفاده از یک پنل OLED در نمایشگر برای اولین مرتبه، نمی‌تواند کم‌خرج باشد. با این حال، همچنان نمی‌توان هزار دلار را مساوی با ارزش واقعی یک دستگاه آیفون ایکس دانست.

تیم کوک

ادعای تیم کوک برای تلاش به منظور کمک به مردم در حالی مطرح می‌شود که اپل در حال حاضر ثروتمندترین شرکت دنیاست و حاشیه سود آن از محل فروش محصولات چیزی حدود 40 درصد است. این درصد سود از فروش خالص؛ از سایر گوشی‌سازان بسیار بیشتر است. سوددهی شرکت از فروش دستگاه‌های آیفون به حدی است که اپل در حال تبدیل شدن به نخستین شرکت تریلیون دلاری است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. “فروش آیفون 8 که به تازگی عرضه آن آغاز شده است، در مقایسه با روال آن برای محصولات سال‌های قبل سرعت آهسته‌تری دارد. این موضوع نشان می‌دهد کاربران زیادی بدون در نظر گرفتن قیمت آیفون ایکس منتظر عرضه شدن آن هستند”؟!
    ج: اوّلاً- زهی خیالِ باطل! چون کسیکه 700$ ندارد، البته 1111$ هم ندارد.
    ثانیاً: حتّا اگر از منظر تو به قضیّه بنگریم، بازهم علّتِ فروشِ کمتر آیفون 8 اشتیاقِ ملّت به ولخرجیِ بیشتر برای خرید یک جنس، نیست؛ بلکه چون اساساً امثالِ اپل قشر خاصی را سرکیسه کرده اند که این بیچارگان چاره-ای جز زیربارزوررفتن ندارند. دقیقاً مثل کسیکه برای پزدادن به رستورانی لوکس واردشده و با منوی بسیارگران مواجه شود، یا باید [عاقلانه] پاپس-بکشد و یا باید بازیِ موجِ احساس-سواری را تا آخر برود! داستان آیفون 8 و x هم مثل داستان چلوبرگ و کوبیده ی این رستورانِ گرانفروش است؛ که اساساً از بحثِ برتری تکنولوژیکی یکی بر دیگری جداست.
    ما هم مثل اپل بخوبی میدانیم که آیفون 8 فقط-و-فقط برای فروشاندنِ آیفن x ساخته شده است.