رنو EZ-Go

کانسپت رنو EZ-Go با هدف تحول در صنعت حمل و نقل معرفی شد

کانسپت رنو EZ-Go در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2018 معرفی شد و شاهد پیش‌نمایشی از آن بودیم. رنو قصد دارد با این خودروی مفهومی، تحولی را در صنعت حمل و نقل خودران در آینده به وجود بیاورد.

شرکت خودروسازی رنو با معرفی یک وسیله نقلیه خودران، در حال برنامه‌ریزی برای تجدید ساختار و تغییر سیستم حمل و نقل شهری است. رنو باور دارد که این خودروی 6 نفره می‌تواند نماد و تصویری از آینده در شهرها باشد و احتمالا از سال 2030 به خیابان‌ها خواهد آمد.

رنو EZ-Go

کانسپت رنو EZ-Go در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد. این اتومبیل بدون راننده و خودران تا اواخر دهه آینده میلادی یعنی حداکثر تا قبل از سال 2030 در جاده‌ها حضور پیدا می‌کند. پس از معرفی خودروی مفهومی Symbioz در سال گذشته، حالا رنو با معرفی EZ-Go به نوعی به خودروی مفهومی فولکس واگن Sedric پاسخ داده است. کریستین لیدو، یکی از روسای گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی می‌گوید:

تمام شهرهای جهان در حال رشد و پیشرفت هستند، اما زیرساخت حمل و نقل ما همچنان عقب‌مانده باقی مانده است. کانسپت رنو EZ-Go با طراحی غیر متداول و ناهنجار خود و الهام گرفته از معماری مدرن، حمل و نقل آینده را برای ما به نمایش می‌گذارد.

رنو EZ-Go

EZ-Go یک تاکسی رباتیک است که فرمان، داشبورد و سایر کنترل‌ها و ویژگی‌های معمول سایر خودروها را ندارد. به جای تمام این‌ها، درون کابین خودرو صندلی‌ها به ترتیب Uشکل چیده شده‌اند و مسافران را روبروی هم می‌نشاند. لورنس ون دن آکر، قائم مقام ارشد بخش طراحی رنو در این باره گفت رنو EZ-Go تاثیر مستقیمی را از تاکسی‌های لندن و تاکسی‌های زرد نیویورک گرفته، اما از فرمول جدیدی برای زیبایی و ظرافت طراحی خودرو و مدرن‌سازی آن استفاده شده است. ون دن آکر همچنین افزود EZ-Go چشم انداز ما برای صنعت حمل و نقل در آینده است.

کانسپت رنو EZ-Go دارای یک سقف شیشه‌ای بزرگ است که امکان باز کردن آن برای دسترسی آسان‌تر به فضای داخلی خودرو نیز وجود دارد. همچنین یک سطح شیب‌دار برای سهولت در تردد افرادی که دارای کالسکه یا ویلچر  هستند، تعبیه شده است. ون در آکر در ادامه گفت:

به لطف استفاده از پلتفرم انعطاف‌پذیر، یک نسخه تولیدی از رنو EZ-Go می‌تواند با شهرهای مختلف مطابقت داده شود. این پلتفرم، به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی در نقشه 2022 گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی، با سایر مدل‌های خودران این اتحاد سه‌گانه به اشتراک گذاشته خواهد شد. بنابراین ما می‌توانیم ابعاد و طراحی‌های متفاوتی برای هر شهر داشته باشیم.

رنو EZ-Go

گفته می‌شود نیروی الکتریکی مورد نیاز این خودرو از تکنولوژی‌های متحدان رنو در گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی قرض گرفته شده و امکان شارژ القایی بی‌سیم آن نیز وجود دارد. به گفته کریستین لیدو، این خودرو می‌تواند هنگامی که در ایستگاه‌های مخصوص کنار جاده منتظر مسافران است شارژ شود. حتی در صورتی که زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در محل ایجاد شود، امکان شارژ خودرو در حال حرکت نیز وجود خواهد داشت.

گالری عکس های کانسپت رنو EZ-Go

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. ردیف چهارم اولی از سمت چپ آدم احساس میکنه تو قایقه

  2. وقتی یه طراح خودرو قبل از طراحی جنس فیک میزنه :))

  3. از عقب شبیه وانته

  4. اینا همونایی نبودن که مغازه هم میشدن؟

  5. کفش کاشی شده خخخخ

  6. داریم کم کم رانندگی رو فراموش میکنیم

  7. یا حضرت تکنولوژی

  8. این ماشینه یا جارو برقیه؟