گوشی گلکسی اس 10

گوشی گلکسی اس 10 به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز می‌شود

گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) احتمالا به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، مشابه آن‌چه که در آیفون ایکس اپل دیده بودیم، تجهیز می‌شود.

احتمال تامین ماژول دوربین گوشی گلکسی اس 10 توسط Mantis Vision

هفته گذشته، “Investor” طی گزارشی مدعی توسعه یک سیستم سنجش سه‌بعدی دوربین جدید توسط استارتاپ “Mantis Vision” برای گوشی های هوشمند سری گلکسی S شد. اگر این خبر صحت داشته باشد، گوشی گلکسی اس 10 باید تجربه بهتر و قوی‌تری از عکاسی را ارائه کند. این کمپانی اسرائیلی در سال 2005 تاسیس شده است و در سال 2014 موفق شد تا سرمایه‌ای به ارزش 10 میلیون دلار را از سامسونگ و فلکسترونیکس جذب کند. به علاوه، فناوری نقشه‌برداری این شرکت در پلتفرم واقعیت افزوده پروژه تانگو شرکت گوگل نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. در نتیجه، این شایعات منطقی به نظر می‌رسند.

مطابق با این اطلاعات، “Mantis Vision” در تعامل با شرکت “Namuga” به دنبال ادغام یک نرم افزار سنجش سه‌بعدی در یک ماژول دوربین است. در رابطه با “Nemuga”، این کمپانی ماژول‌های دوربین محصولات میان رده سامسونگ از سری A و J را تامین می‌کند. همچنین سازندگان مسئولیت فراهم کردن ماژول‌های سه‌بعدی برای دوربین‌های RealSense AR اینتل را هم بر عهده دارتد که آنها را در نوت بوک ها و تبلت های شرکت‌های مختلفی همچون ایسوس، اچ پی، دل، لنوو و ایسر می‌توان پیدا کرد.

گوشی گلکسی اس 10

برای آن دسته از افرادی که اطلاع ندارند، دوربین‌های سه‌بعدی به صورت گسترده در واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، پهپادها و فناوری های رانندگی خودران مورد استفاده قرار می‌گیرند. در رابطه با تلفن های هوشمند، اپل نخستین شرکتی بود که از دوربین سه‌بعدی با امکان تشخیص چهره کاربران در آیفون ایکس استفاده کرد. به همین جهت، انتظار می‌رود سایر سازندگان نیز با پیروی از اهالی کوپرتینو به استفاده از چنین فناوری هایی روی آورده و رقابت با آنها را به شکلی جدی‌تر دنبال کنند.

گوشی گلکسی اس 10

قابلت تشخیص چهره در گوشی های هوشمندی همچون گلکسی S9 و گلکسی +S9 سامسونگ از دوربین دوبعدی استفاده می‌کند. به همین جهت در مواقع خاص، شانس گمراه شدن آن با عکس وجود دارد و به همین دلیل است که امنیت آن تضمین نمی‌شود. این در حالی‌ست که فناوری سه‌بعدی به کار گرفته شده در آیفون ایکس اپل، امنیت بسیار بالاتری دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*