هواوی پی 20 پرو

انتشار نخستین نتایج حضور هواوی پی 20 پرو در بنچمارک های مختلف

هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) بیشتر به خاطر دوربین سه گانه آن مورد توجه قرار گرفته است. اما با توجه به قدرت گرفتن گوشی از تراشه کایرین 970، عملکرد هواوی پی 20 پرو در بنچمارک های مختلف چگونه خواهد بود؟

پرچمداران جدید سری Mate، بعد از معرفی به خاطر مجهز شدن به تراشه کایرین 970 مورد توجه قرار گرفتند و همه اخبار، پیرامون امکانات آن‌ها به خاطر قدرت گرفتن از یک تراشه دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی منتشر می‌شد. اگرچه این تراشه در هواوی پی 20 پرو نیز وجود دارد، اما جذابیت دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی آن به حدی است که ویژگی‌های کایرین 970 را از یاد کاربران برده است.

کایرین 970 یک تراشه 10 نانومتری بوده و تابستان سال گذشته در جریان نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد و برای نخستین مرتبه چند ماه بعد در هواوی میت 10 و میت 10 پرو به کار رفت. این چیپست از یک پردازنده دارای دو مجموعه چهار هسته‌ای مجزا تشکیل شده است.

هواوی پی 20 پرو

چهار هسته از نوع Cortex-A73 بوده و به لطف داشتن حداکثر کلاک 2.4 گیگاهرتز، حین فرآیندهای پیچیده کار پردازش را به دست می‌گیرند. اما چهار هسته سبک‌تر دارای سرعت 1.8 گیگاهرتز، از نوع Cortex-A53 بوده و در حالت عادی عهده‌دار اعمال پرداشی گوشی هستند. در کایرین 970 از پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP12 استفاده می‌شود. با در نظر گرفتن 6 گیگابایت حافظه رم پرچمدار تازه وارد، عملکرد هواوی پی 20 پرو در بنچمارک های مختلف چگونه بوده است؟

امتیاز هواوی پی 20 پرو در سه بنچمارک

متاسفانه برخلاف انتظار، بر اساس امتیازهای هواوی پی 20 پرو در بنچمارک های گوناگون، این گوشی از نظر قدرت پردازشی پشت سر پرچمداران تازه معرفی شده همچون گلکسی اس 9 و اکسپریا ایکس زد 2 قرار دارد. در بنچمارک‌های Basemark OS و AnTuTu این گوشی در قعر جدول بوده و امتیاز عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای آن در GeekBench نیز از دو پرچمدار اخیر سامسونگ و گوشی اکسپریای تازه وارد سونی کمتر است.

نباید فراموش کرد هنوز نسخه تجاری این گوشی برای فروش به کاربران عرضه نشده است، به همین دلیل انتظار داریم در این نسخه که همراه با آخرین تغییرات نرم افزاری خواهد بود، عملکرد گوشی به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند.

امتیاز هواوی پی 20 پرو در بنچمارک ها مد نظر کاربران نبوده و شاید آن‌ها بیشتر درباره قدرت پردازشی مدل اصلی حساسیت به خرج بدهند. بدون تردید اصلی‌ترین ویژگی مدل پرو دوربین آن است و سایر فاکتورها پشت سر آن قرار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلطان xz2 ببین فقط

  2. اینم از هواوی تون
    دیدن که هر گرونی یه چیزی پشتش هست هر ارزونی هم یه کمبودی پشتشه

  3. این گوشی با تراشه ی پارسال عرضه شده نباید انتظار داشت بتونه از گوشی هایی که پردازنده ی ۲۰۱۸ دارند تو بنچ مارک ها بهتر عمل کنه. در ضمن امروزه اونقدر سطح سرعت و قدرت پرچمدارها بالا رفته که تفاوت سرعت بینشون خیلی کم و غیر قابل لمسه و خریدشون سلیقه ای و با توجه به نیاز هر فرده

  4. فقط ظاهر داره به جوز دوربین تو همه چیز از اپل x و s9 پلاس پایین تره

  5. عیدی گجت نیوز به ما کاربرا خدافظی sr saeed بود :)))))
    شرمنده اگر بی ربطه

  6. راس میگه از این بنده خدا بپرسید هواوی درست میشه

  7. از من بپرسن میخان که هواوی خراب شه