نرم افزار سبک زندگی سالم

بهترین نرم افزارهای رایگان اندروید و آی او اس برای داشتن سبک زندگی سالم

تنها با داشتن سبک زندگی سالم می‌توان سلامت جسمانی خود را حفظ کرد و زندگی را به شیوه‌ دلخواه ادامه داد. در این مطلب چند اپلیکیشن رایگان اندرویدی و آی او اس که به ما برای داشتن سبک زندگی سالم کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

بشر امروزی بیش از هر زمان دیگری سردرگم و درگیر بوده و دائما مشغول است، به همین دلیل اغلب از برخی جنبه‌های مهم زندگی چشم‌پوشی می‌کند. متاسفانه محافظت از سلامت جسمانی که باید اصلی‌ترین دغدغه هر فردی باشد، زیر سایه دیگر فعالیت‌های کاری، درسی و خانوادگی به فراموشی سپرده شده است.

اهمیت سبک زندگی سالم

تنها با داشتن یک بدن سالم و عاری از بیماری می‌توان در کار خود موفق شد، تحصیلات را تا درجات عالی ادامه داد و به خانواده خود خدمت کرد. یکی از دلایل حواس‌پرتی کاربران گوشی های هوشمند است که خوشبختانه می‌توان از همان‌ها برای افزایش تمرکز بر روی جنبه‌های مهم زندگی استفاده کرد.

با استفاده از نرم افزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید. دانلود، نصب و استفاده از این برنامه‌ها رایگان است، اما به وسیله پرداخت درون برنامه‌ای ویژگی‌های بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

My Water Balance

دانلود برای Android | iOS

نرم افزار سبک زندگی سالم

آیا می‌دانستید 60 درصد بدن شما از آب تشکیل شده است؟ این میزان به اندازه یک سوم بدن هر انسان محسوب می‌شود. نوشیدن آب کافی در هر روز می‌تواند به سالم و سر حال نگه داشتن بدن کمک زیادی کند. به عنوان نمونه‌ای از تاثیرات آن می‌توان به بهبود حافظه و افزایش میزان تمرکز اشاره کرد. تاثیر نوشیدن آب کافی بر روی زیبایی پوست صورت و بدن غیر قابل انکار است.

نوشیدن آب برای بشر کاملا مشغول و دلواپس امروزی، بدون شک از یاد برده می‌شود. متاسفانه افراد تا زمانی که احساس تشنگی جان به لبشان نکند اقدام به نوشیدن آب نمی‌کنند، در حالی که دریافت آب کافی نیازمند داشتن احساس تشنگی نبوده و هر روز باید یک میزان مشخص دریافت شود.

فراموش نکنید سایر مایعات همچون چای، هرگز جای آب را نمی‌گیرند. نوشیدن 8 لیوان آب در روز یک عقیده متداول بوده و به اعتقاد برخی پزشکان اشتباه است، اما در هر صورت باید به طور روزانه مایعات کافی دریافت کرد. برای یک ورزشکار، نوشیدن کمتر از 3.5 لیتر آب طی هر روز توصیه نمی‌شود.

با استفاده از اپلیکیشن My Water Balance یکی از اصلی‌ترین اقدامات برای داشتن سبک زندگی سالم همواره به شما گوشزد می‌شود. بعد از ورود به برنامه، باید اطلاعات فیزیکی خود همچون وزن و قد را وارد کرده و ورزشکار بودن و یا نبودن را مشخص کنید. این نرم افزار میزان آب مورد نیاز برای بدن شما را محاسبه کرده و نوشیدن آن در طول روز را یادآوری می‌کند. به همین سادگی می‌توانید یکی از مهمترین فاکتورهای داشتن سبک زندگی سالم را رعایت کنید.

Strava

دانلود برای Android | iOS

نرم افزار سبک زندگی سالم

به عقیده بسیاری دوندگی، مادر ورزش‌ها است. با دویدن، به قویتر شدن ماهیچه‌های قلب کمک خواهید کرد که مزایای آن به خوبی واضح است. ترشح‌ هورمون‌های مفید در بدن از دیگر مزایای این کار است. اگر تاکنون اهل ورزش نبوده‌اید، کار را با دویدن روزانه ده دقیقه آغاز کرده و سپس زمان را بیشتر کنید. فراموش نکنید ورزش کردن در ابتدای صبح به خاطر تازه از خواب بیدار شدن اعضای بدن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

از Strava به عنوان یک جامعه بزرگ ورزشکاران یاد می‌کنند. تفاوتی ندارد که یک دونده حرفه‌ای بوده و یا به تازگی تصمیم به داشتن سبک زندگی سالم و ورزش کردن گرفته‌اید، چرا که می‌توانید به عضوی از جامعه Strava تبدیل شود. گستردگی این جامعه به حدی است که چندی پیش، به خاطر نقشه جهانی آن، چند مقر بسیار مخفی آمریکا در صحراهای دورافتاده لو رفت!

بعد از اجرا کردن برنامه برای نخستین مرتبه، می‌بایست پروفایل کاربری خود را تکمیل کرده و یک تصویر به آن اضافه کنید، درست همان کاری که در سایر شبکه‌های اجتماعی بعد از ثبت عضویت انجام می‌دهید. سپس می‌توان جلسات دوچرخه سواری و یا دوندگی خود را ضبط کرد و درون صفحه حساب کاربری به اشتراک گذاشت. این کار ما را به یاد ثبت تصویر و قرار دادن آن بر روی حساب فیس بوک و یا اینستاگرام می‌اندازد با این تفاوت که به جای بیهوده بودن، ما را به سمت سبک زندگی سالم سوق می‌دهد!

می‌توان به صفحه سایر دونده‌ها وارد شد و پست‌های آن‌ها را لایک کرد و برایشان نظر گذاشت که بیش از پیش نشان‌دهنده ماهیت جامعه محور اپلیکیشن Strava است. در صورت اتصال برنامه به ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های سلامت، میزان متوسط سرعت در زمان دوچرخه سواری و یا دویدن، مسافت طی شده و دیگر موارد، توسط اپلیکیشن Strava به صورتی بسیار دقیق محاسبه می‌شوند.

Sleep Better

دانلود برای Android | iOS

نرم افزار سبک زندگی سالم

آیا می‌دانستید برای یک بدنساز حرفه‌ای تنها 40 درصد وزنه زدن و فعالیت‌های درون باشگاه اهمیت دارد؟ از 60 درصد باقی مانده، 30 درصد به تغذیه و 30 درصد به خواب خوب اختصاص پیدا می‌کند! کمتر بدنساز حرفه‌ای را پیدا خواهید کرد که شب‌ها حوالی ساعت 10 به رختخواب نرود.

حین مصاحبه با افراد دارای سن بسیار بالا که همچنان سالم و سرحال باقی مانده‌اند، خوابیدن در ابتدای شب بدون شک ذکر می‌شود. وقتی به عنوان نمونه 10 شب به رخت خواب رفته و بسته به عادات و سن خود، ساعت 5 یا 6 صبح بیدار می‌شوید، در مقایسه با دیگر افراد خلاق‌تر بوده و در طول روز انرژی بیشتری دارید. اگر دوست دارید این جنبه از داشتن سبک زندگی سالم را رعایت کنید، از اپلیکیشن Sleep Better کمک بگیرید.

یکی از ویژگی‌های Sleep Better داشتن ساعت هشدار انطباق‌پذیر است. در حالت عادی، به برنامه میزان ساعتی که مایل به خوابیدن هستید را اعلام کرده و سپس بر اساس کارهایی که در طول روز انجام داده‌اید، چندین چک باکس را فعال می‌کنید.

به عنوان نمونه اگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار زیادی دریافت کرده‌اید، می‌بایست تیک گزینه “Caffeine” را بزنید. اگر امروز ورزش کرده‌اید، لمس گزینه “Worked out” را فراموش نکنید. بسته به شرایط هر روز و خوردنی‌ها و فعالیت‌هایی که داشته‌اید، میزان ساعت خواب مورد نیاز اعلام خواهد شد. در صورت اتصال گوشی به شارژر در طول شب و قرار دادن آن در بالای سر، نرم افزار Sleep Better می‌تواند رفتارهای خواب شما را ردیابی کرده و صبح بعد یک نمودار از آن‌ها ترسیم کند.

یکی از توصیه‌های بسیار مهم برای داشتن خواب خوب، که به سبک زندگی سالم منتهی می‌شود، عدم استفاده از گوشی های هوشمند پیش از خوابیدن است. وقتی در تاریکی شب گوشی هوشمندتان را به دست گرفته و برای آخرین لحظات پیش از خوابیدن با آن کار می‌کنید، نور آبی صفحه نمایش تاثیر بسیار بدی بر روی مغزتان گذاشته و آن را بیدار نگه می‌دارد. این یکی از اصلی‌ترین دلایل اختلالات خواب کاربران امروزی است که متاسفانه از آن بی‌اطلاع هستند. در صورت اجبار به استفاده از گوشی پیش از خوابیدن، حتما از یک اپلیکیشن فیلتر نور آبی استفاده کنید.

JeFit

دانلود برای Android | iOS

نرم افزار سبک زندگی سالم

شاید برایتان باورپذیر نباشد، اما برخی افراد تنها به خاطر عدم آشنایی و ترس از اشتباه زدن حرکت‌ها با وزنه، از رفتن به باشگاه ورزشی خودداری می‌کنند! آن‌ها حاضر هستند سبک زندگی سالم و توام با ورزش را کنار گذاشته و بدنی غیر آماده داشته باشند، اما بعد از رفتن به باشگاه دستپاچه و گیج عمل نکرده و از شخصی دیگر درباره نحوه صحیح اجرای یک حرکت خاص سوال نکنند. با JeFit مشکل این افراد از بین می‌رود.

JeFit یک همراهی همیشگی برای افرادی است که به دنبال روی فرم آوردن بدن خود هستند. بعد از نخستین مرتبه ورود به برنامه می‌بایست گزینه‌های پروفایل کاربری شامل جنسیت، سن، وزن، قد و دیگر موارد را تکمیل کنید. سپس روال ورزش کردن خود را مشخص کرده و با دیدن ویدیوها و تصاویر آموزشی مختلف، ورزش را آغاز کنید. می‌توان درون برنامه تصاویر خود را ارسال کرد که برای بررسی نحوه پیشرفت در بلند مدت بسیار مفید است.

چند نکته مهم درباره بدنسازی وجود دارد. بعد از دریافت وعده غذایی اصلی، حداقل یک ساعت و نیم تا آغاز ورزش صبر کنید. به این ترتیب غذا هضم شده و دیگر نیازی نیست در زمان ورزش کردن، خون مورد نیاز برای پمپاژ شدن به عضلات در اختیار معده قرار بگیرد. همچنین در بدترین حالت، تمرین خود را طی یک ساعت به پایان برسانید، چرا که زمانبر شدن تمرین نشان‌دهنده بیهوده بودن آن است.

Elevate

دانلود برای Android | iOS

نرم افزار سبک زندگی سالم

اگرچه عقل سالم در بدن سالم است، اما مغز نیز به نوبه خود به ورزش و تمرین مستمر نیاز دارد. با استفاده از Elevate می‌توانید ذهن خود را پرورش داده و آن در کنار سایر اعضای بدنتان روی فرم و آماده نگه دارید.

با استفاده از این نرم افزار و به وسیله انجام فعالیت‌های ذهنی کوچک با انجام بازی‌های ساده اما چالش برانگیز، ذهنتان درگیر می‌شود. در ابتدای راه‌اندازی برنامه سوالاتی از شما پرسیده شده و بر اساس آن‌ها، مهارت‌هایی که بیشتر به تقویتشان نیازمند هستید مشخص می‌شوند. طبق پاسخ ارائه شده برای پرسش‌ها، بازی‌های ذهنی متفاوتی در اختیارتان قرار می‌گیرد. در حالت عادی 3 بازی در دسترس است، اما با پرداخت درون برنامه‌ای این تعداد بعد به 5 مورد می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خیلی ممنون اتفاقا دنبال همچین برنامه ای بود

  2. خارجیه به درد ما نمیخوره

  3. نرم افزار فیتنس خود نایک هم عالیه واقعا

  4. بهترینش fitness22 هستش که انحصاری برای ای او اس هستش