گوشی لنوو زد 5

گوشی لنوو زد 5 با نمایشگر واقعا بدون حاشیه در یک عکس جدید نشان داده شد

عکس گوشی لنوو زد 5 (Lenovo Z5) که در واقع یک طرح اولیه از پرچمدار آینده لنوو است، توسط معاون این شرکت منتشر شد. به نظر می‌رسد نمایشگر موبایل آینده لنوو کاملا بدون حاشیه خواهد بود. در این صورت دوربین سلفی در کدام‌بخش تعبیه می‌شود؟

گوشی لنوو زد 5 به عنوان پرچمدار آینده لنوو، در یک طرح اولیه نشان داده شده است. عکس این گوشی که توسط معاون شرکت یعنی چانگ چنگ (Chang Cheng) منتشر شده، بدون حاشیه بودن صفحه نمایش موبایل لنوو را تایید می‌کند.

معاون لنوو می‌گوید نسبت صفحه به بدنه این گوشی جدید تقریبا 95 درصد است. شاید در این حالت بگویید چینی‌ها از بریدگی بالای صفحه برای کاهش بیشتر حاشیه‌ها استفاده خواهند کرد. اما در تیزری که توسط چانگ چنگ منتشر شده بود، خبری از طراحی ناچ در این گوشی نیست. اگر این موضوع واقعا حقیقت داشته باشد، آن‌گاه زمانی که موبایل را در دست خود نگه می‌داریم، احتمالا حسی از یک موبایل واقعا بدون حاشیه خواهیم داشت.

حال این مدیر ارشد باز هم با انتشار یک عکس جدید، این موبایل را نمایش داده و نام آن را نیز تایید کرده است. ظاهرا این پرچمدار جدید با نام لنوو Z5 به دست کاربران می‌رسد.

مطابق با تصویر منتشرشده، در این گوشی خبری از حاشیه در بخش‌های بالایی و پایینی نخواهد بود و سراسر قسمت جلویی از صفحه پوشیده شده است. خطوط آنتن مرئی در بخش‌های کناری نشان می‌دهد که بدنه دستگاه تماما از فلز ساخته می‌شود و احتمالا خبری از شیشه برای قاب پشتی نخواهد بود.

طرح مفهومی وب‌سایت PhoneArena

دوربین سلفی گوشی لنوو زد 5 کجا قرار می‌گیرد؟

حالا این موضوع چند سوال جدید را مطرح می‌کند: اسپیکر earpiece چه می‌شود؟ دوربین سلفی در کدام بخش قرار می‌گیرد؟

در مورد earpiece دو راه احتمالی وجود دارد. ممکن است سازندگان با ایجاد یک شکاف بسیار باریک در فریم بالایی، اسپیکر را در آن بخش تعبیه کنند. راه دوم نیز به “bone conduction” مربوط می‌شود: زمانی که موبایل را مقابل گوش خود فشار می‌دهید، صفحه نمایش لرزیده و به شما اجازه «شنیدن» تماس افراد را می‌دهد. در گذشته این فناوری در گوشی های سری آکواس شرکت شارپ استفاده شده است؛ پس نمی‌توان آن را غیر ممکن قلمداد کرد.

در مورد دوربین سلفی، ممکن است سازندگان تنها با در نظر گرفتن یک دوربین در بخش پشتی، از مکانیزم چرخشی استفاده کنند. در این صورت کاربران می‌توانند تصاویر سلفی را به سادگی ثبت کنند. پیش‌تر نمونه چنین چیزی را در تلفن های هوشمند چینی دیده بودیم، در نتیجه انجام آن نیز امکان‌پذیر است.

ما هنوز در مورد زمان عرضه گوشی لنوو زد 5 مطمئن نیستیم، اما گفته می‌شود Z5 در تاریخ 14 ژوئن (24 خرداد) معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه معاون لنوو دائما در حال نمایش این موبایل است، چنین چیزی دور انتظار نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. امکان نداره طراحی نهایی این باشه

  2. این عالیه من این رو میخوام م م م

  3. گوشی بدون حاشیه سامسونگم تو راهه

  4. یعنی چی، یدفه بگو میخاد صفحه نمایش بفروشه، من نمیدونم ادم کجای گوشی بگیره با نبود حاشیه

  5. آخر من نفهمیدم که دوربین جلوش کجا قرار میگیره

  6. وا اون نوار بالا هم نداره؟؟؟