قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

با تمامی قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس آشنا شوید

به بهانه‌ی معرفی جدیدترین پرچمدار سال 2018 گوشی ها اچ تی سی، در این مقاله شما را با تمامی قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس آشنا خواهیم کرد.

گوشی جدید اچ تی سی با نام +U12 معرفی شد. اما آیا این پرچمدار از امکانات جذاب و کافی برخوردار است تا بتواند خریداران را به سمت خود ترغیب کند؟ بیایید نگاهی به تمامی قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس بی‌اندازیم.

گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس سرانجام پس از ماه‌ها درز شایعات معرفی شد که بی‌تردید آن بهترین گوشی حال حاضر شرکت اچ تی سی و پرچمدار سال 2018 آن‌ها است. اچ تی سی همچنین در اظهار نظری عنوان کرده است که یو 12 پلاس آخرین نسخه پلاس گوشی های اچ تی سی است و در آینده دیگر محصولی با چنین پسوندی عرضه نمی‌شود تا نشان دهد چقدر این گوشی برای اچ تی سی اهمیت دارد.

و در حالی که اچ تی سی دیگر آن فرزند موفق چندین سال گذشته‌ی اندروید نیست، یو 12 پلاس می‌توانید به لطف ویژگی‌های برجسته‌ی جدیدی نظیر یک دوربین بهبود پیدا کرده نسبت به مدل U11 و پیشینیانش، این امیدواری را به وجود آورد که سرانجام غول گوشی ساز تایوانی نیز به جرگه‌ی کمپانی‌های موفق بازار خواهد پیوست.

اما چه چیزهای ویژه‌ای در این گوشی وجود دارد؟ ما در این مقاله به معرفی 10 مورد از قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس خواهیم پرداخت که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس


1 – اج سنس 2 : قابلیت‌های پیشرفته‌تر بر روی حاشیه‌های نمایشگر

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

همراه با اچ تی سی یو 11 در سال گذشته، اچ تی سی گزینه‌ای به حاشیه‌های نمایشگر گوشی ها برای دسترسی سریع به امکاناتی همچون دستیار گوگل اسیستنت اضافه کرد. و در حالی که ما ابتدا در مورد آن شک و تردید داشتیم، اما پس از مدتی این ویژگی پیشرفت کرد تا گوگل نیز از آن بر روی گوشی پیکسل 2 خود استفاده کند. حالا تعجبی نیست که اچ تی سی آن را گسترش دهد و با نام جدید اج سنس 2 در یک گوشی جدید خود از آن پرده برداری کند.

شما می‌توانید بر روی یکی از دو طرف گوشی 2 بار ضربه بزنید و به شما فاصله‌ی بین فشار کم و زیاد را اعلام کند.  این اکشن‌های جدید به صورت کامل قابل تنظیم هستند و شما می‌توانید برخلاف دکمه‌های دیگر گوشی‌ها، آن‌ها را نسبت به نیازهایتان تنظیم کنید. اما جذاب‌تر این که ژست‌های حرکتی جدید، با اپلیکیشن های شخص ثالث نیز کار می‌کنند. به طور مثال در گوگل مپس، یک ضربه‌ی آرام در گوشه‌ی صفحه باعث زوم کردن در نقشه‌ها می‌شود تا دیگر نیازی به دو باز ضربه نباشد.

2 – دوربین دوگانه با حالت پرتره

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

یکی از مهم‌ترین قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس دوربین دوگانه پشتی آن است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با زاویه عریض همراه دوربین ثانویه 16 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری را می‌توان بر روی قاب پشتی این گوشی یافت. البته در نظر داشته باشید. تنها دوربین اصلی این گوشی از تثبیت کننده اپتیکال تصویر برخوردار است.

اما چه کارهایی می‌توان با این دوربین جدید انجام داد؟ گروهی از کارهای جدید! اول از همه یک قابلیت پرتره در اختیار شما قرار خواهد داشت که می‌تواند با تار کردن پس زمینه در عین شفافیت سوژه، تصویری نظیر دوربین‌های DSLR را ثبت کند. سرعت فوکوس نیز در این دوربین‌ها به لطف تشخیص فاز به علاوه فوکوس خودکار لیزری افزایش پیدا کرده است. شما قابلیت‌های زیادی را می‌توانید در این دوربین‌ها بیابید: ضبط ویدیویی 4K 60fps، قابلیت زوم خودکار نرم و Sonic Zoom که با استفاده از 4 میکروفون خالی، بر روی بخشی از یک ویدیو که شما انتخاب می‌کنید زوم می‌شود.

3 – ابعاد جمع و جورتر

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

U11 سال گذشته یک گوشی شیک بودف اما ابعاد آن بزرگ بود و به سختی می‌توانستید با یک دست آن را مدیریت کنید. حال +U12 جدید از نمایشگر قدبلندی با نسبت 2:1 برخوردار است و حاشیه‌های بالا و پایین و دو سمت گوشی نیز باریک‌تر شده‌اند تا به طور کلی در دست گرفتن و در جیب قرار دادن گوشی آسوده‌تر شود.

این بهبود کوچک شاید در طول زمان مشخص شود اما ابعاد جمع و جورتر این گوشی یکی از مورد علاقه‌ترین قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس برای هر کاربری خواهد بود.

4 – کیفیت صوتی بهبود یافته

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

اچ تی سی معمولا به خاطر تکنولوژی BoomSound سیستم صوتی گوشی های خود از گذشته تا به حال مشهور بوده است و حالا در یو 12 پلاس می‌توانیم بهترین نسخه از آن را با دو اسپیکر جداگانه که یکی از آن‌ها نقش تویتر را بازی می‌:ند و دومی ارائه کننده قابلیت‌های صوتی کامل است، ببینیم.

در اینجا خبری از جک هدفون نیست (حدس آن سخت نبود، چرا که یو 11 نیز فاقد آن بود)، اما یک جفت ایرباد USonic مجهز به USB نوع C در جعبه قرار دارد که از قابلیت نویز کنسلینگ فعال برخوردار بوده و کیفیت بسیار خوبی را به عنوان یک هدفون پیشفرض ارائه می‌کند.

5 – یک مدل نیمه شفاف

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

اچ تی سی همچنین تمرکز ویژه‌ای بر روی طراحی این گوشی شیک و زیبا گذاشته است و در حالی که آن فاقد هرگونه نکته‌ی انقالی است، اما یو 12 پلاس ارائه کننده یک سطح نیمه شفاف است که می‌تواند سطح تازه‌ای از طراحی گوشی ها را به ارمغان بیاورد. از بین 3 مدل قابل ارائه یو 12 پلاس، مدل آبی نیمه شفاف (Translucent Blue) آن است که از این طراحی برخوردار است. کدام رنگ مورد پسند شماست؟

6 – تراشه اسنپدراگون 845 در زیر قاب

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

اچ تی سی یو 12 پلاس به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز است که در حال حاضر قدرتمندترین تراشه اندرویدی بوده و می‌تواند قدرت بهره‌وری بالایی را ارائه کند. این تراشه اسنپدراگون 845 همچنین با 6 گیگابایت رم همراه شده است و گوشی در مدل‌های مجهز به حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. خوشبختانه هر دو مدل از درگاه میکرو یو اس بی برخوردارند.

7 – یک نمایشگر LCD با نسبت 2:1

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

اچ تی سی یو 12 پلاس به جای AMOLED، از یک پنل نمایشگر LCD برخوردار است. نمایشگرهای آمولد این روزها به خاطر دلایل مهمی محبوب شده‌اند: آن‌ها رنگ‌های مشکی عمیق‌تر، کنتراست شگفت انگیز و رنگ‌های بیشتری را به نمایش درمی‌آورند. اما در این پنل‌ها مشکلاتی را نیز سر راه خود می‌بینند که مسائل سوختگی پیکسل‌ها از جمله آن‌ها است.

به همین خاطر است که نمایشگر LCD یو 12 پلاس ممکن است تنفس تازه‌ای باشد: شما مطمئن خواهید بود که این تکنولوژی در دراز مدت با مشکلی روبرو نیست و اچ تی سی شما را مطمئن خواهد ساخت تا با ارائه حالت‌های رنگی، برای کسانی که می‌خواهند رنگ‌های به مراتب اشباع شده‌تری را داشته باشند نیز این نمایشگر محبوب خواهد بود. در اینجا یک حالت رنگ DCI-P3 نیز وجود دارد.

به عنوان مشخصات فنی نمایشگر، شما یک نمایشگر Super LCD نسل ششم با وضوح +QuadHD را در اختیار خواهید داشت.

8 – مقاومت در برابر آب

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

به لطف تاییدیه IP68، اچ تی سی یو 12 پلاس می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند تا مطمئن باشید در هنگام افتادن اتفاقی گوشی از دست شما در آب، آن نمی‌سوزد و می‌تواند برای چند دقیقه بدون مشکل دوام بیاورد. البته توجه داشته باشید که نباید گوشی‌تان را در زمانی که خیس است به شارژ بزنید و باید منتظر خشک شدن آن بمانید.

9 – شارژ سریع، اما نه شارژ بیسیم

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

یکی از موارد ناامیدکننده در اچ تی سی یو 12 پلاس این است که با وجود ساخت شیشه‌ای قاب پشتی، این محصول نمی‌تواند شارژ بیسیم را ارائه کند. شاید شارژ بیسیم قابلیت جذابی باشد، اما در سمت دیگر شما می‌توانید با استفاده از درگاه USB نوع C موجود بر روی این گوشی از تکنولوژی‌های QuickCharge 3 و QuickCharge 4 برای شارژ سریع استفاده کنید.

10 – اسکنر اثر انگشت + تشخیص چهره

قابلیت های جدید اچ تی سی یو 12 پلاس

از لحاظ امنیتی، یک اسکنر اثر انگشت بر روی قاب پشتی گوشی و در جایی درست تعبیه شده است. این اسکنر درست در زیر دوربین‌های پشتی جای گرفته است که معمولا انگشت کاربران در هنگام دست گرفتن گوشی در آن نقطه قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید روشی دیگر را نیز امتحان کنید، شما می‌توانید از سیستم تشخیص چهره این گوشی برای بازگشایی قفل صفحه استفاده کنید. بدیهی است که هر دو تکنولوژی را می‌توانید کنار یکدیگر استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اچ تی سی از سال قبل دوباره احیا شده با تولید یو11 سال قبل دوباره به عرصه رقابت برگشته

  2. دوربین اچ تی سی یو +12 در DxOMark توانست امتیاز 103 رو کسب کنه

  3. یک گوشی عالی و بی نقص

  4. همه اینارو که بقیه گوشی ها هم دارن

  5. گوشی عالی خدایی فقط حیف از شارژ بی سیم پشتیبانی نمیکنه یعنی با این امتیاز دوربین که dxo mark بهش داده هیچی کم نداره