پلی استیشن جدید در راه است

مدیرعامل سونی: پلی استیشن جدید 3 سال دیگر عرضه می‌شود

مدیرعامل سونی، جان کودرا در یک نشست خبری اعلام کرده است که تنها 3 سال دیگر تا پایان حیات کنسول پلی استیشن 4 و معرفی پلی استیشن جدید فرصت باقیست. وی همچنین از کاهش جهانی فروش این کنسول سخن گفته است.

پلی استیشن 4 به مراحل نهایی زندگی خود وارد شده است. در صحبتی با سرمایه گذاران، مدیرعامل پلی استیشن آقای جان کودرا (John Kodera) نقشه راه 3 ساله‌ی تعیین شده برای این شرکت را تعیین کرد و به نظر می‌رسد فروش کنسول های این کمپانی منبع اصلی درآمد پیش بینی شده آن‌ها نخواهد بود. این امر عمدتا به دلیل کاهش فروش است که کودرا اشاره می‌کند در رابطه‌ی سوددهی و چرخه‌ی عمر یک کنسول چنین چیزی طبیعی است. صحبت‌های وی همچنین نشان می‌دهد که یک کنسول پلی استیشن جدید با نام احتمالی پلی استیشن 5 در راه است، اما کودرا جزئیات خاصی از آن را اعلام نکرده است.

با این حال وی خاطرنشان کرده است که پلی استیشن تا مارس سال 2021 از آن محصول پرده برداری نخواهد کرد، گرچه تا آن زمان ما می‌توانیم شاهد نزول سوددهی بخش کنسول های شرکت پلی استیشن سونی باشیم و آن‌ها نیز تمرکز بیشتر خود را نیز بر روی کنسول پلی استیشن جدید بگذارند. به نظر خدمات آنلاین پلی استیشن می‌تواند مورد خوبی برای پر کردن شکاف سوددهی حاصل از کاهش فروش کنسول های شرکت پلی استیشن باشد. سرویس پلی استیشن پلاس (Playstation Plus) در دو سال گذشته تا ماه آوریل امسال با رشدی 60 درصدی همراه بوده است و سونی با افزودن بازی های جدید و همچنین افزایش بازی های انحصاری کنسول خود،‌ قصد دارد سرمایه گذاری بر روی این بخش را حتی بیشتر از گذشته نیز کند.

زمان معرفی پلی استیشن جدید از زبان جان کودرا

جان کودرا مدیرعامل پلی استیشن

به طور کلی این بیانیه مطبوعاتی شرکت سونی به گونه‌ای طراحی شده است که به سرمایه گذاران اطمینان ببخشد، صرف نظر از پلی استیشن VR و Vue که هر دو کمتر از انتظارات ظاهر شده‌اند همه چیز خوب است. بار دیگر باید اشاره کنیم که هیچ جزئیاتی در مورد این که پلی استیشن قصد دارد برای افزایش تعامل با کاربران چه کارهایی را انجام دهد ارائه نشد، اما مدیرعامل سونی به نوعی با گفتن این که در آینده همه چیز واقع گرایانه‌تر خواهد شد، سرنخ‌هایی را به ما داده است.

پلی استیشن جدید چه نام دارد؟

پلی استیشن 4 تنها 8 ماه پس از معرفی‌اش در قفسه‌ی فروشگاه‌ها موجود بود،‌ در حالی که 18 ماه به طول انجامید تا پلی استیشن 3 پس از معرفی به عرضه برسند. پس حالا چه مدت زمان به طول خواهد انجامید تا ما برای پلی استیشن جدید منتظر بمانیم؟ واضح است که مدت زمان کمی تا زمان معرفی رسمی این کنسول بازی – شاید سال‌ها – نخواهیم داشت، اما تا زمانی که این محصول از راه برسد قطعا شاهد حیات نسل فعلی این دیوایس خواهیم بود. هنوز مشخص نیست نام این کنسول جدید پلی استیشن 5 (PS5) است یا سونی نام دیگری برای آن برگزیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اوففف قرار بود سال دیگه عرضه شه دوسال تاخیر خورد؟؟

  2. من که هنوز یه سری بازی پلی سه رو هم تموم نکردم

  3. میدونه که ایرانی ها توی تحریمن میذاره تا ول دار بشن بعدش غارتشون کنه