ارتقا قدرت گرافیکی PS5 Pro

طبق گزارشات موثق، PS5 Pro با جهش چشمگیر قدرت گرافیکی در راه است

گزارش‌های معتبری منتشر شده که تأیید می‌کند جهش چشمگیری در قدرت گرافیکی کنسول بازی PS5 Pro سونی ایجاد خواهد شد. جزئیات را در ادامه بخوانید.

اخبار حاکی از آن است که به زودی شاهد معرفی پلی استیشن 5 پرو خواهیم بود. هرچند جزئیات سخت افزاری مدل جدید این کنسول هنوز به‌طور قطع مشخص نیست، اما شایعات و اطلاعات فاش شده زیادی در اینترنت وجود دارد. بر اساس یکی از این موارد که به تایید سایت معتبر ورتج هم رسیده، تمرکز اصلی پیشرفت‌ها روی عملکرد پردازنده گرافیکی (GPU) خواهد بود.

وارن در پستی که به تازگی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، با اشاره به اسناد توسعه پلی استیشن 5 پرو که به گفته خودش به آن‌ها دسترسی داشته، عنوان می‌کند که سونی برای کنسول بعدی خود، تصمیمات جالبی گرفته است. او ضمن اشاره به اینکه اطلاعات جدیدی نیست، توضیح می‌دهد که پردازنده مرکزی (CPU) این کنسول در «حالت جدید با فرکانس بالا»، به سرعت کلاک 3.85 گیگاهرتز (10 درصد بیشتر از پلی‌استیشن 5) دست پیدا خواهد کرد. همچنین یک «حالت استاندارد 3.5 گیگاهرتزی» نیز وجود دارد که با مشخصات PS5 معمولی مطابقت دارد.

ارتقا قدرت گرافیکی PS5 Pro

وی اعلام کرده که توسعه‌دهندگان می‌توانند یکی از این دو حالت را انتخاب کنند و همچنین به 1.2 گیگابایت حافظه رم سیستم بیشتری دسترسی داشته باشند که احتمالا منجر به بهبودهای جزئی در عملکرد عناوین سازگار خواهد شد. این اطلاعات کاملا با آخرین افشاگری‌های مربوط به مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو همخوانی دارد و وارن ادعا می‌کند که صحت آن‌ها را می‌تواند تایید کند، که باعث افزایش اعتبار این اطلاعات می‌شود.

قدرت گرافیکی PS5 Pro، چگونه متحول می‌شود؟

در حالی که افزایش 10 درصدی سرعت کلاک CPU و 1.2 گیگابایت رم اضافی چندان انقلابی به نظر نمی‌رسد، وارن در پاسخ بعدی خود اعلام کرده که پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 پرو، شاهد افزایش خیره‌کننده 45 درصدی قدرت خواهد بود. این موضوع، اطلاعات فاش شده قبلی را تایید می‌کند و گامی مهم برای ارتقای قدرت گرافیکی PS5 Pro به شمار می‌رود.

ارتقا قدرت گرافیکی PS5 Pro

یک پردازنده گرافیکی ارتقا پیدا کرده به شکل قابل توجهی می‌تواند از بازی‌های 8K به طور کامل پشتیبانی کند. به علاوه عملکرد بهتری را در عناوینی که از رهگیری پرتو (Ray Tracing) یا سایر ویژگی‌های سنگین گرافیکی استفاده می‌کنند، ارائه دهد. با در نظر گرفتن اینکه عناوین بسیار جاه‌طلبانه‌ای مانند Lords of the Fallen و Dragon’s Dogma 2 در حال حاضر با نرخ فریم پایدار روی کنسول معمولی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، این ارتقا می‌تواند راه‌حلی ایده‌آلی برای کسانی باشد که به‌دنبال تجربه گیمینگ فوق‌العاده روان هستند.

پیشینه خبر:
کنسول PS5 Pro در برابر PS5 معمولی چه پیشرفت هایی خواهد داشت؟ ۳ قابلیت جدید که احتمالا در پلی استیشن ۵ پرو شاهد حضورشان خواهیم بود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*