فوجی فیلم X-T100

دوربین بدون آینه فوجی فیلم X-T100 معرفی شد

دوربین بدون آینه فوجی فیلم X-T100 رونمایی شد. دوربین فوجی فیلم ایکس تی 100 را باید نسخه ارزان قیمت‌تر دوربین ایکس تی 20 دانست که محبوبیت زیادی نزد عکاسان دارد. در ادامه بیشتر با دوربین بدون آینه فوجی فیلم X-T100 آشنا می‌شویم.

فوجی فیلم X-T100 نام محصول جدید این شرکت است. محصولات سری X فوجی فیلم دوربین‌هایی بدون آینه بوده و روز به روز محبوبیتشان بیشتر می‌شود. فوجی فیلم ایکس تی 100 را باید اولین محصول از خانواده جدید این سری دانست. این دوربین بدون آینه فوجی فیلم اگرچه در مقایسه با محصولات قبلی قیمت پایین‌تری دارد، اما همچنان طراحی زیبای دوربین‌های این شرکت را به ارث برده است.

شکل کلی فوجی فیلم X-T100 شبیه به دوربین‌های SLR بوده و جلوی آن شباهت زیادی با دوربین مدل ایکس تی 20 دارد. به عقیده بسیاری از عکاسان، این دوربین بهترین محصول پایین‌رده سری ایکس است که امروز شاهد عرضه نسخه‌ای ارزان قیمت‌تری از آن هستیم.

ویژگی‌های فوجی فیلم X-T100

به عنوان برخی ویژگی‌های چشم‌نواز فوجی فیلم X-T100 می‌توان به منظره‌یاب الکترونیکی، فلاش LED قرار گرفته بالای لنز اصلی و نمایشگر لمسی دارای توانایی چرخش آن اشاره کرد.

در این محصول کلیدهای اختصاصی تنظیم سرعت شاتر و میزان نوردهی دیگر وجود نداشته و آن‌ها جای خود را به کنترل‌های PASM داده‌اند که پیشتر در دوربین فوجی فیلم ایکس ای 5 مشاهده کرده بودیم. در بالای دوربین دو کلید دیگر نیز دیده می‌شود، اما با توجه به تازه وارد بودن فوجی فیلم X-T100 هنوز کاربرد آن‌ها مشخص نشده است.

فوجی فیلم X-T100

چرم به کار رفته بر روی بدنه و رنگ طلایی آن زیبایی ظاهری خاصی به فوجی فیلم X-T100 بخشیده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مشابه این دوربین با دوربین ایکس ای 5، سنسور آن است. هر دوی آن‌ها به یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C مجهز شده‌اند، سنسوری که فاقد آرایه رنگ‌های اختصاصی فوجی فیلم یعنی X-Trans است. در عوض شاهده استفاده از لایه‌بندی Bayer در آن هستیم که توسط همه دوربین‌سازان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است برای خرید فوجی فیلم X-T100 باید 599 دلار پرداخت کنید.

فروش دوربین جدید فوجی فیلم از یک ماه دیگر در آمریکا آغاز خواهد شد. 599 دلار تنها قیمت بدنه دوربین است که در مقایسه با مدل ایکس ای 5 نزدیک به 100 دلار بیشتر و در مقایسه با ایکس تی 20 نزدیک به 300 دلار کمتر محسوب می‌شود. به منظور خرید فوجی فیلم ایکس تی 100 به همراه یک لنز زوم 15-45mm f/3.5-5.6 باید روی هم رفته 699 دلار پرداخت کنید.

فوجی فیلم X-T100

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*