گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

مقایسه کامل گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 دو مورد از قدرتمندترین، زیباترین و بهترین پرچمداران اندرویدی در سال 2018 بوده و دارای نمایشگرهایی بزرگتر از 6 اینچ هستند. در این مطلب با مقایسه گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 برترین گوشی میان این دو پرچم دار را مشخص خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به لطف داشتن نمایشگری به ترتیب 6.2 اینچی و 6.3 اینچی، قطعا یکی از نخستین گزینه‌های خرید برای طرفداران فبلت‌ها هستند. هر کدام ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند، به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به وسیله مقایسه گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به گوشی هوشمندی که برای شما مناسب‌تر است پی ببریم.

بررسی گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

گوشی وان پلاس 6 در مقایسه با مدل‌های پیشین این شرکت تغییرات قابل توجهی داشته است. به عنوان نمونه باید به افزایش ابعاد نمایشگر، طراحی بدنه با استفاده از شیشه و فلز، داشتن نمایشگر لبه به لبه، پیروی از سبک طراحی روز یعنی ناچ استایل و دیگر موارد اشاره کنیم. این گوشی همرده با دیگر پرچمداران 2018 از تراشه اسنپدراگون 845 قدرت گرفته است.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

در طرف رقابت با سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس رو به رو هستیم که پرچمدار سال 2018 پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا بوده و به همین دلیل نگاه‌های زیادی را به خود خیره کرده‌ است. این گوشی طراحی پرچمداران سال 2017 سامسونگ را به ارث برده و دارای طراحی بدون حاشیه و صفحه نمایش لبه به لبه است. برخلاف بسیاری از گوشی های هوشمند بالارده سال جاری، در گلکسی S9 پلاس خبری از بریدگی بالای نمایشگر نیست. در ادامه بررسی، گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 را به تفکیک در بخش‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

طراحی

سامسونگ مدت‌ها است استفاده از پلاستیک در بدنه گوشی های پرچمدارش را کنار گذاشته است. طی چند سال اخیر علاوه بر گوشی های بالارده، حتی میان‌رده‌های این شرکت نیز به بدنه‌ای مجهز به پنل پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی مجهز شده‌اند.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

در مقایسه با گلکسی اس 8 پلاس، طراحی این گوشی به میزان زیادی تغییر نکرده است، اما نباید فراموش کرد پرچمدار بلند قامت سال گذشته شرکت، به میزان فوق‌العاده زیادی در مقایسه با محصولات قبلی تغییر پیدا کرده بود. به همین دلیل تعجبی نیست سامسونگ تا مدت‌ها همچنان از همین سبک طراحی در پرچمدارانش استفاده کرده و تلاش کند مدل به مدل آن را بهبود ببخشد.

همانند گلکسی اس 8 برای سامسونگ، وان پلاس 6 نیز برای وان پلاس، پلی به یک سبک طراحی کاملا جدید محسوب می‌شود. این گوشی به خاطر داشتن نمایشگر بسیار بزرگ، رقیبی درخور برای گلکسی اس 9 پلاس بوده و در پیروی از شیوه طراحی روز شیک‌ترین پرچمداران، علاوه بر روی نمایشگر به عنوان محافظ، در پنل پشتی نیز از شیشه‌های گوریلا گلس بهره برده است. حاشیه‌های انحنادار آن، نگه داشتن این گوشی 6.3 در دست را راحت می‌کند.

با مقایسه گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 از لحاط ویژگی‌های ظاهری و طراحی به برتری پرچمدار چینی از یک منظر پی‌ می‌بریم. گلکسی S9 پلاس تنها دارای یک نسخه از نظر ویژگی‌های ظاهری بوده و فقط دارای نسخه‌های رنگ متفاوت است، اما برای وان پلاس 6 علاوه بر نسخه عادی، دو نسخه Mirror Glass و Midnight Black نیز موجود است که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارد. نسخه Mirror Glass این گوشی با وجود زیبایی بی‌نظیر، استعداد بسیار بالایی در جذب اثر انگشت دارد.

از نظر ابعاد بدنه تفاوت زیادی بین گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 دیده نمی‌شود، به طوری که گوشی گلکسی از نظر طول و عرض به ترتیب حدود 3 و 2 میلی‌متر از پرچمدار چینی بزرگتر است.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

هر دو مدل از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌تری پشتیبانی کرده و اجباری به استفاده از آداپتور به منظور اتصال هدفون به آن‌ها وجود ندارد. یکی از تفاوت‌های بسیار اساسی وان پلاس 6 با تمامی گوشی های هوشمند از جمله گلکسی اس 9 پلاس، داشتن یک دکمه اضافی بر روی بدنه تحت عنوان اسلایدر هشدار (Alert Slider) است. با استفاده از این دکمه می‌توان خیلی سریع گوشی را بر روی حالت ویبره و یا بدون صدای کامل قرار داد.

وان پلاس 6

اگرچه بر روی گلکسی اس 9 پلاس نیز یک دکمه اضافی نسبت به سایر گوشی ها وجود دارد، اما به عقیده کاربران، چندان کاربردی نیست. این کلید اختصاصی، برای فراخوانی دستیار صوتی سامسونگ بیکسبی تعبیه شده است، دستیاری که هنوز جای پیشرفت زیادی داشته و همچون گوگل اسیستنت یا آمازون الکسا قادر به تشخیص فرمان‌های صوتی کاربر نیست.

از آنجایی که نمی‌توان از این دکمه برای انجام کار دیگری استفاده کرد، بیشتر کاربران آن را حتی دردسرآمیز نیز خطاب می‌کنند، چرا که به صورت تصادفی لمس شده و دستیار نه چندان کاربردی بیکسبی را صدا می‌زند.

گلکسی اس 9 پلاس

اسکنر اثر انگشت و تشخیص چهره

در بحث امنیت گوشی های هوشمند، سیستم تشخیص چهره جدیدترین راهکار محسوب می‌شود. خوشبختانه هر دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به این فناوری مجهز بوده و کاربر می‌تواند قفل دستگاه را به وسیله نگه داشتن آن مقابل صورت خود باز کند. با این حال تکنولوژی یاد شده، به اندازه اسکنر اثر انگشت قرار گرفته بر روی آن‌ها ایمن نبوده و همانند فیس آیدی، که از صورت کاربر نقشه‌ای سه بعدی تهیه می‌کند، پیشرفته نیست.

بر اساس آزمایش‌ها، در طول روز و حین وجود نور کافی، سیستم تشخیص چهره هر دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 با سرعتی قابل قبول عمل کرده و دقت مناسبی دارد. پیشنهاد می‌شود از این سد امنیتی حتما در کنار اسکنر اثر انگشت استفاده کرده و فقط به آن اکتفا نکنید. در هر دو مدل، این اسکنر بر روی پنل پشتی و زیر دوربین قرار گرفته است.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

یکی از مشکلات پرچمداران 2018 سامسونگ که تا امروز توسط برخی کاربران گزارش شده، عدم کارکرد اسکنر اثر انگشت آن‌ها بدون هیچ دلیل مشخصی است. متاسفانه در این زمان تنها راه بازگرداندن اسکنر به حالت عادی به منظور بازگشایی قفل گوشی، ری‌استارت کردن گوشی خواهد بود. سامسونگ با قبول مشکل در برخی دستگاه‌ها، در حال توسعه یک آپدیت است.

نمایشگر

هر دو گوشی وان پلاس 6 و گلکسی اس 9 پلاس از نمایشگری با پنل AMOLED استفاده می‌کنند. در پرچمدار چینی ابعاد صفحه نمایش 6.3 اینچ بوده و یک بریدگی بالای آن وجود دارد. نسبت ابعاد تصویر این نمایشگر 19:9 است. اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس 6.2 اینچ بوده و درون آن خبری از ناچ نیست. نسبت ابعاد تصویر این صفحه نمایش 18.5:9 است.

وان پلاس هنوز به افزایش رزولوشن گوشی های خود، که همگی پرچمدار هستند، عقیده‌ای ندارد. از سال 2014 به بعد تقریبا همه پرچمداران با صفحه نمایش‌هایی مجهز به وضوح تصویر کیو اچ‌دی روانه بازار می‌شوند، اما پرچمدار سال 2018 وان پلاس همچنان دارای نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی (پلاس) است.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

اما پرچمداران مجهز به نمایشگر Infinity Display سامسونگ دارای قابلیت تغییر رزولوشن هستند! به صورت پیش‌فرض وضوح تصویر صفحه نمایش آن‌ها بر روی فول اچ‌دی قرار دارد، اما می‌توان برای دستیابی به کیفیت بیشتر آن را به کیو اچ‌دی تغییر داد. امکان کاهش به اچ‌دی به منظور افزایش عمر باتری نیز وجود دارد.

حداکثر رزولوشن پایینتر وان پلاس، به معنی کمتر بودن کیفیت آن نیست. هر دو گوشی محتواها را بسیار شارپ و باکیفیت نمایش داده و در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرند. یکی از مزایای وان پلاس 6 در این زمینه، ارائه فضای بیشتر در اختیار کاربران به لطف داشتن ناچ است. اگر جزو کاربرانی هستید که بریدگی بالای نمایشگر را قسمتی اضافی تلقی می‌کنید، در تنظیمات گوشی گزینه‌ای به منظور مخفی کردن آن به وسیله پر کردن اطرافش با رنگ مشکی وجود دارد.

یکی از مهمترین تفاوت‌های نمایشگرهای گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6، حداکثر میزان روشنایی است. حداکثر میزان روشنایی این دو گوشی به ترتیب 661 نیتس و 423 نیتس است. حین قرار گرفتن در محیط‌های باز و مخصوصا زیر نور مستقیم آفتاب به خوبی این تفاوت را احساس خواهید کرد.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

رابط کاربری

وان پلاس جزو معدود شرکت‌هایی است که از اندروید خام در محصولاتش استفاده کرده و از این نظر با گوشی های گوگل برابر می‌کند. سادگی در رابط کاربری سبب افزایش سرعت کار با رابط کاربری می‌شود. اما سامسونگ در رابط کاربری اختصاصی خود ویژگی‌های بصری زیادی افزوده است که بر روی سرعت آن بی‌تاثیر نیست. به همین دلیل اگرچه بستر نرم افزاری هر دو اندروید 8 اوریو است، اما به خاطر تفاوت در سفارشی‌سازی، اختلاف‌های قابل توجهی دارند.

همانطور که گفتیم سیستم عامل سفارشی‌سازی شده وان پلاس یعنی OxygenOS از بسیاری جهات شبیه به اندروید خام است. به همین دلیل تنها دارای اپلیکیشن‌های ضروری و پیش‌فرض اندروید بوده و درون آن خبری از اپلیکیشن‌های اضافی نیست. این شرکت چینی مدعی است رابط کاربری آن در مقایسه با قبل، دویست تغییر ریز و درشت داشته است.

از طرفی دیگر سامسونگ در رابط کاربری اکسپرینس، اندروید خام را زیر و رو کرده و تغییراتی زیادی درونش اعمال می‌کند. مزیت این کار، وجود قابلیت‌های متفاوت درون گوشی های این شرکت است که به عنوان نمونه می‌توان به ویژگی‌های امنیتی Knox و Secure Folder اشاره کرد. اما حجم زیاد برنامه‌ها و سرویس‌های اضافه شده به اندروید خام سبب می‌شود گاهی کاهش سرعت تقریبا قابل توجهی را حین باز کردن اپلیکیشن‌ها مشاهده کنیم.

یکی از ویژگی‌های متفاوت رابط کاربری وان پلاس 6 وجود ژست‌های حرکتی جدید است. نمی‌توان آن‌ها را بسیار عالی خطاب کرد، اما در هر صورت سبب می‌شود از شر کار کردن با دکمه‌های ناوبری پایین نمایشگر در این صفحه نمایش 6.3 اینچی راحت شده و به شیوه‌ای متفاوت با گوشی تعامل برقرار کنید.

پرچمداران سامسونگ قابلیتی دارند که آن‌ها را از نظر نرم افزاری چند سر و گردن از سایر گوشی های هوشمند (به جز پرچمداران اخیر سری Mate هواوی) بالاتر قرار می‌دهد. امکان نمایش رابط کاربری گوشی بر روی نمایشگرهای بزرگ با استفاده از دکس داک، یکی از تفاوت‌های گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 است.

به لطف وجود چنین قابلیتی می‌توان گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را کامپیوترهای همراه دانست، چرا که در هر جایی قادر به اتصال آن‌ها به نمایشگر، کیبورد و ماوس خارجی هستیم.

عملکرد و حافظه

هر دو گوشی از اسنپدراگون 845 قدرت گرفته و از این لحاظ با یکدیگر تفاوتی ندارند. از لحاظ حافظه، وان پلاس 6 وضعیت بسیار بهتری داشته و دست کاربران را باز گذاشته است. برای این گوشی سه نسخه متفاوت وجود داشته که به ترتیب 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی دارند.

تنها نسخه موجود برای گلکسی اس 9 پلاس به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی مجهز شده است. فقط نسخه مخصوص بازارهای چین آن 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دارد.

با وجود یکسان بودن تراشه و حافظه رم، عملکرد گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به طور قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر متفاوت است که دلیل آن را باید در نرم افزار دو گوشی جستجو کرد.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

گفتنی است همراه با وان پلاس 6 امکان استفاده از کارت حافظه جانبی وجود ندارد، اما فضای ذخیره‌سازی پرچمدار سامسونگ را می‌توان به این وسیله افزایش داد.

دوربین

دوربین وان پلاس 6 در مقایسه با مدل‌های قبلی این شرکت به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. این دوربین دوگانه از یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور کمکی 20 مگاپیکسلی تشکیل شده و به کمک آن، عکاسی پرتره امکان‌پذیر می‌شود.

اگرچه وان پلاس بر روی ویژگی‌های بخش فیلم برداری دوربین پرچمدارش مانور نمی‌دهد، اما دوربین وان پلاس قادر به فیلم برداری با نرخ 480 فریم بر ثانیه است که در کمتر پرچمداری دیده می‌شود. با این حال این میزان را نمی‌توان با حداکثر نرخ فریمی گلکسی اس 9 پلاس یعنی 960 فریم بر ثانیه مقایسه کرد که فیلم برداری سوپر اسلوموشون را امکان‌پذیر می‌کند.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

از لحاظ ساختار ماژول، تفاوتی بین دوربین دوگانه گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 تفاوتی وجود نداشته و پرچمدار سامسونگ نیز دارای سنسور ثانویه از نوع تله فوتو با توانایی عکاسی پرتره است.

علاوه بر فیلم برداری در نرخ فریمی بسیار بالا، یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار منحصربه‌فرد دوربین گلکسی اس 9 پلاس، داشتن گشودگی دریچه دیافراگم متغیر محسوب می‌شود، به طوری که بین حداقل و حداکثر میزان F1.5 و F2.4 قادر به تغییر است. در زمان قرارگیری در حداکثر میزان ممکن، عکاسی با کیفیت بسیار خوب در شرایط نوری ضعیف مهیا می‌شود. همچنین به لطف قابلیت افزایش گشودگی دریچه دیافراگم تا F1.5، فیلم برداری سوپر اسلوموشون با نرخ فوق‌العاده 960 فریم بر ثانیه بدون تاریک شدن ویدیو امکان‌پذیر شده است.

به خاطر پیشرفت فوق‌العاده دوربین وان پلاس 6، انتخاب باکیفیت‌ترین تصاویر بسیار سخت می‌شود. عکس‌های ثبت شده توسط دوربین وان پلاس 6 محدوده دینامیکی یکسانی با دوربین رقیب آن داشته و در برخی موارد، در این زمینه حتی بهتر از آن نیز عمل کرده است. اگرچه عکس‌های آن شارپ‌تر هستند، اما گاهی اوقات هاله‌ای آزاردهنده درونشان دیده می‌شود.

یکی از مشکلات آن در مقایسه با تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس، وجود نویز بیشتر در برخی صحنه‌ها است. در عوض از نظر کنتراست در سطح بالاتری قرار داشته و میزان اشباع‌شدگی نیز درون عکس‌های وان پلاس 6 بیشتر است. با مقایسه نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به وجود لکه‌های زرد رنگ کمتر در عکس‌های دوربین پرچمدار وان پلاس پی‌ می‌بریم.

دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به ترتیب دارای رزولوشون 8 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل است. در روشنایی روز، عکس‌های سلفی گرفته شده با آن‌ها از نظر کیفیت تفاوت چندانی نداشته و فقط وضوح بیشتری درون عکس‌های وان پلاس 6 دیده می‌شود. در عوض حین سلفی گرفتن در زمان عدم وجود نور کافی و مخصوصا در شب، گلکسی اس 9 پلاس عملکرد به مراتب بهتری ارائه می‌کند.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

در بخش فیلم برداری، هر دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 دارای توانایی فیلم برداری 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه هستند که در کمتر پرچمداری دیده می‌شود. این نوع از ویدیوها فضای ذخیره‌سازی را می‌بلعند، پس بهتر است برای فیلم برداری‌های طولانی از رزولوشن‌های پایین‌تر استفاده کنید

یکی از ویژگی‌های قابل توجه گلکسی اس 9 در فیلم برداری توانایی فوکوس سریع‌تر و قفل شدن روی سوژه است، به طوری که حتی با حرکت سوژه با سرعت تقریبا بالا نیز تمرکزش بر روی آن را از دست نخواهد داد.

در گلکسی اس 9 پلاس به خاطر وجود تثبیت‌کنندگی نوری و الکترونیکی تصویر در کنار هم، بیشترین لرزش‌ها نیز خنثی شده و درون فیلم منعکس نمی‌شوند. وان پلاس 6 با وجود بهره بردن از سیستم تثبیت‌کنندگی تصویر یکسان، قادر به رقابت با گلکسی اس 9 پلاس در این زمینه نیست و لرزش‌های ریزی درون فیلم‌های ثبت شده توسط آن دیده می‌شود.

فیلم برداری سوپر اسلوموشن یکی از چند قابلیت منحصربه‌فرد گلکسی اس 9 پلاس است که به لطف توانایی فیلم برداری با نرخ 960 فرم بر ثانیه امکان‌پذیر می‌شود. اگرچه حداکثر نرخ فریمی قابل ثبت توسط دوربین وان پلاس 6 برابر 480 فرم بر ثانیه است، اما این میزان همچنان در مقایسه با دوربین سایر پرچمداران بسیار بالا است. پس همچنان می‌توان ویدیوهای حرکت آهسته بسیار جذاب ثبت کرد.

باتری

وان پلاس 6 با وجود داشتن نمایشگری بزرگتر به اندازه 0.1 اینچ، باتری کوچکتری نسبت به رقیبش دارد. ظرفیت باتری گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به ترتیب 3500 میلی‌آمپر ساعت و 3300 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده است. اگرچه با در نظر گرفتن نمایشگرهای غول‌آسای این دو فبلت، پیش‌بینی می‌شود عمر باتری آن‌ها کم باشد، اما به لطف بهینه‌سازی‌های نرم افزاری صورت گرفته و همچنین استفاده از تراشه بهینه اسنپدراگون 845، دوام قابل توجهی دارند. البته عمر باتری گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 به اندازه پرچمداران هواوی، که از باتری‌های 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرند، نیست.

در هر صورت نمی‌توان با یک مرتبه شارژ کردن هر یک از دو گوشی، برای بیشتر از یک روز از آن‌ها استفاده کرد. بر اساس یک آزمایش، حین کار کردن عادی، دوام باتری وان پلاس 6 حدود پنج دقیقه از گلکسی اس 9 پلاس بیشتر بوده و برابر هشت ساعت و ده دقیقه است. اما این تنها مزیت وان پلاس 6 در بخش باتری نیست.

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

وان پلاس 6 با وجود داشتن باتری کوچکتر، دوام تقریبا برابری با گلکسی اس 9 پلاس دارد. اما مزیت اصلی آن، سرعت شارژ شدن بیشتر است، به طوری که طی هشتاد دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود. این میزان برای باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس 9 پلاس صد و پنج دقیقه (بیست و پنج دقیقه بیشتر) است.

سامسونگ و وان پلاس از تکنولوژی‌های شارژ سریع اختصاصی خود یعنی Adaptive Fast Charging و Dash Charge استفاده می‌کنند، اما وان پلاس طی سال‌های اخیر، توانایی خیره‌کننده فناوری Dash Charge را به همه ثابت کرده است.

قیمت

در مقایسه گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6 در نهایت به بخشی می‌رسیم که برای بیشتر کاربران اصلی‌ترین فاکتور خرید است. وان پلاس 6 همانند سایر مدل‌های این شرکت یک قاتل پرچمدار محسوب می‌شود، به این معنی که با وجود رقابت با سایر بالارده‌های بازار، قیمت بسیار کمتری در مقایسه با آن‌‌ها دارد. وان پلاس 6 در حالی شانه به شانه با گلکسی اس 9 پلاس رقابت کرده و در برخی مواقع از آن پیشی می‌گیرد که قیمت نسخه پایه آن 260 دلار از پرچمدار بلند قامت سامسونگ کمتر است!

گلکسی اس 9 پلاس و وان پلاس 6

برای خرید نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی وان پلاس 6 باید 530 دلار بپردازید. این میزان برای نسخه 8 گیگابایتی دارای 128 گیگابایت و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی به ترتیب به 580 دلار و 630 دلار افزایش پیدا می‌کند. قیمت تنها نسخه گلکسی اس 9 پلاس، که 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی دارد، برابر 790 دلار است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظرم با این قیمت های نجومی گوشی ها ، وان پلاس خوب عمل کرده

  2. اصلا قابل قیاس نیست با اس9