خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

10 دلیل برای خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس هزار دلاری

سرانجام گوشی OnePlus 6 معرفی شد. ما در این مقاله به بررسی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهند خرید وان پلاس 6 با قیمت 530 دلار، به مراتب عقلانی‌تر از آیفون ایکس اپل است که قیمت پایه آن 1000 دلار است.

گوشی وان پلاس 6 ساخت یک شرکت کوچک چینی به نام OnePlus است که موفق شده به گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی آیفون ایکس هزار دلاری اپل تبدیل شود. از چندین جهت، خرید وان پلاس 6 با قیمت تنها 530 دلار عقلانی‌تر از آیفون ایکس هزار دلاری است؛ گرچه منکر اشکالات و نکات منفی پرچمدار سال 2018 وان پلاس نیز نمی‌شویم، اما به هر ترتیب با خرید آن شما 470 دلار ذخیره خواهید کرد!

وان پلاس جدید می‌تواند گوشی عالی برای هر کاربر قدیمی آیفون های اپل باشد که می‌خواهد مزه‌ی اندروید با محصولی جدید را بچشد. علاوه بر این، شما محصول ارزان قیمت‌تر اندرویدی نسبت به گوشی هایی همچون گلکسی اس 9 یا ال جی جی 7 را خریداری خواهید کرد، در حالی که وان پلاس 6 از یک نسخه تمیز و زیبای اندروید نیز برخوردار است. اما این‌ها تنها دلایل ما برای خرید وان پلاس 6 نیست. در ادامه به بررسی 10 دلیل خواهیم پرداخت که ادعای ما را از ابعاد مختلفی نشان می‌دهند.

دلایل خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس


1 – قیمت وان پلاس 6 نصف آیفون ایکس است

برای یک گوشی شیک با طراحی مدرن، تنها گزینه‌ی اپلی آیفون ایکس است که قیمت پایه آن 1000 دلار است. هرچند آیفون 8 و 8 پلاس قیمت کمتری دارند، اما طراحی آن‌ها با حاشیه‌های عریض بالا و پایین، از آن‌ها چهره‌ای شبیه به آیفون 6 سال 2014 ساخته است. البته آن‌ها گوشی های مدرنی هستند، اما طراحی آن‌ها مدرن نیست.

در همین حال، وان پلاس 6 دارای طراحی شیک با حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر است و با قیمت پایه 530 دلار به فروش می‌رسد. پس قیمت را می‌توان مهم‌ترین دلیل برای عقلانی‌تر بودن خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس دانست.

2 – وان پلاس 6 از نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به آیفون ایکس برخوردار است‌

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

آیفون ایکس با یک نمایشگر 5.8 اینچی، دارای بزرگ‌ترین نمایشگر در بین آیفون های اپل است. در سمتی دیگر وان پلاس 6 به یک نمایشگر 6.28 اینچی مجهز شده است، در حالی که اندازه این گوشی چندان هم از آیفون ایکس بزرگ‌تر نیست.

اندازه نمایشگر یک سلیقه‌ی شخصی است، اما دلیل محکمی وجود دارد که در طول چند سال گذشته، اندازه نمایشگر گوشی های هوشمند افزایش یافته است. اگر شما یک نمایشگر بزرگ‌تر می‌خواهید، گوشی های اندرویدی، به خصوص محصولی همچون وان پلاس 6 بهترین گزینه هستند.

3 – نمایشگر آن دارای قسمت ناچ است، اما شما می‌توانید آن را غیرفعال کنید

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

وان پلاس همپای دیگر رقبای اندرویدی خود یک تکه از بالای نمایشگر گوشی وان پلاس 6 را بریده است که به اسم ناچ آن را می‌شناسیم. اگر شما آن را دوست دارید که عالی است، اما اگر آن را نمی‌پسندید نیز می‌توانید غیرفعالش کنید. یکی از تنظیمات گوشی به شما اجازه می‌دهد تا قسمت ناچ بالایی را ناپدید کنید. شما چنین گزینه‌ای را در آیفون ایکس اپل نخواهید یافت.

4 – وان پلاس 6 به شکل شگفت انگیزی سریع و قدرتمند است

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

وان پلاس 6 از همان تراشه اسنپدراگون 845 به کار رفته در گوشی های قدرتمندی همچون گلکسی اس 9 و ال جی جی 7 برخوردار است و حتی ظرفیت رم آن بیشتر از قبایش نیز هست.

مدل پایه وان پلاس 6 به یک رم 6 گیگابایتی مجهز بوده که با قیمت 530 دلار عرضه می‌شود، در حالی که مدل بالارده‌تر آن از یک رم 8 گیگابایتی برخوردار است که می‌تواند آن را صاحب یکی از باظرفیت‌ترین رم‌ها در بین اندرویدی‌ها کند. قیمت این مدل 580 دلار است. به خاطر داشته باشید که هم اکنون 8 گیگابایت، ظرفیت رم بسیاری از لپ تاپ های جمع و جور است!

رم بیشتر، اپلیکیشن‌های بیشتری را نیز بدون کندی سرعت گوشی اجرا می‌کند.

5 – این گوشی دارای یک شارژر سریع داخل جعبه‌اش است، در حالی که باید شارژر سریع آیفون ایکس را جداگانه تهیه کنید

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

وان پلاس 6 همراه شارژر دش شارژ (Dash Charge) خود کمپانی وان پلاس عرضه می‌شود که یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌های شارژ‌ در گوشی های هوشمند است. این تکنولوژی در حالی که شارژ‌ با سرعت بسیار زیاد را به ارمغان میاورد، اما از هرگونه داغ شدن بیش از حد دیوایس جلوگیری می‌کند.

این تعجب برانگیز است که دیگر کمپانی‌های گوشی ساز موفق به ساخت چنین شارژری نشده‌اند که در حین ارائه شارژ بسیار سریع، دمای گوشی را نیز بیش از حد مجاز افزایش ندهد. معمولا اکثر گوشی هایی که ما بررسی کرده‌ایم، در حالت استفاده از تکنولوژی شارژ سریع بسیار گرم می‌شوند. نکته جالب اینجاست حتی اگر در این هنگام با وان پلاس 6 مشغول بازی هم باشید، گرمای زیادی را بر روی بدنه‌ی گوشی احساس نخواهید کرد!

در همین حال، آیفون ایکس از یک شارژر استاندارد آیفون‌ها برخوردار است که فاقد هرگونه تکنولوژی ویژه‌ای خواهد بود. البته خود آیفون 10 از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما شما باید یک شارژر جداگانه برای بهره‌مند شدن از آن تهیه کنید. حالا باید خرید این شارژر را نیز باید به هزینه‌ی گزاف 1000 دلاری گوشی اضافه کنیم!

6 – وان پلاس 6 دارای یک جک هدفون است

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

اگر نمی‌خواهید هدفون های سیمی خود که پول زیادی را نیز بابت آن پرداخت کرده‌اید بفروشید، آیفون ایکس گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست. مطمئنا شما می‌توانید از یک دانگل برای استفاده از هدفون خود با گوشی آیفون 10 استفاده کنید، اما آویزان شدن یک دانگل از گوشی شما ایده‌ی خیلی بدی است و حس خوبی را به شما و اطرافیانتان منتقل نمی‌کند.

با این حال وان پلاس 6 همچنان دارای جک هدفون است تا بتوانید از هدفون های سیمی قدیمی خود نیز استفاده کنید.

7 – وان پلاس از اندروید برخوردار است که سیستم عامل عالی برای موبایل محسوب می‌شود

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

ای او اس عالی است، اما در برخی از موارد عملکرد اندروید بهتر است. مهم‌ترین چیز نوتیفیکیشن است. اندروید نوتیفیکیشن‌های شما را بهتر از آی او اس مدیریت می‌کند.

شما همچنین پلتفرم اندروید را می‌توانید بیشتر از آی او اس سفارشی سازی کنید. به طور مثال شما می‌توانید آیکون اپلیکیشن‌هایتان را در هر جای صفحه قرار دهید، یا یک صفحه هوم همانند تصویر زیر را برای گوشی خود انتخاب کنید.

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

تصویر فوق مربوط به گوشی گلکسی اس 9 است، اما شما همین موارد را می‌توانید با وان پلاس 6 نیز انجام دهید.

8 – وان پلاس 6 آسوده‌ترین گوشی برای قفل‌گشایی است

تشخیص چهره وان پلاس 6 می‌تواند گوشی شما را باز کند و به نظر من حتی بهتر از فیس آی دی در آیفون 10 اپل عمل می‌کند. عملکرد این قفل گشایی خیلی سریع و فوق‌العاده دقیق است. در همین حال، تجربه من با فیس آی دی در آیفون 10 چندان رضایت بخش نبود.

با این توضیح، تشخیص چهره در وان پلاس 6 امن‌تر از فیس آی دی نیست. به طور مثال شما نمی‌توانید از آن برای پرداخت موبایلی با گوگل پی استفاده کنید، اما وان پلاس هرگز با این نگاه سیستم تشخیص چهره‌ی گوشی خود را طراحی نکرده است. آن مسلما برای قفل گشایی سریع و آسان گوشی ایجاد شده است.

9 – اگر نمی‌خواهید از تشخیص چهره استفاده کنید، می‌توانید از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید که در آیفون ایکس آن وجود ندارد

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

بله فیس آی دی تنها راه قفل گشایی صفحه بدون وارد کردن کد پین یا رمز عبور در هر بار که نمایشگر را می‌خواهید روشن کنید است. اپل اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی را از آیفون جدید خود حذف کرده است که به نظر گزینه‌ی جایگزین خوبی برای کسانی بود که علاقه‌ای به فیس آی دی نداشتند.

10 – اگر از سوئیچ بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن‌ها در آیفون لذت می‌برید، گوشی های وان پلاس تنها گوشی های اندرویدی مجهز به آن هستند که حتی بهتر از آیفون عمل می‌کنند

خرید وان پلاس 6 به جای آیفون ایکس

سوئیچ دم دستی سایلنت کردن می‌تواند بدون نیاز به مشاهده‌ی نمایشگر گوشی شما را به حالت ویبره برده یا از حالت ویبره خارج کند. این قابلیت در آیفون های اپل وجود دارد. اما وان پلاس یک عملکرد فراتر از این را نیز برای دکمه سوئیچ صدای گوشی های خود در نظر گرفته است. شما می‌توانید در وان پلاس 6 با این دکمه بین سه حالت باصدا، ویبره و کاملا بی‌صدا سوئیچ کنید.

اما برای عادلانه بودن این بررسی بیاید نگاهی به برخی از قابلیت‌ها بی‌اندازیم که آیفون ایکس دارای آن‌ها است، اما وان پلاس 6 از وجود آن‌ها بی‌بهره است:

  • وان پلاس 6 مشابه آیفون 10 از نمایشگر اولد برخوردار است، اما وضوح 1080p آن به اندازه وضوح 1125p آیفون نمی‌تواند شفاف باشد. با این حال نمایشگر وان پلاس 6 نیز عالی است.
  • آیفون ایکس همچنین از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کند که چنین چیزی در وان پلاس 6 وجود ندارد. این می‌تواند یک برتری محسوس باشد، اما شارژ بیسیم هنوز به قابلیتی تبدیل نشده است که باید در هر گوشی حضور داشته باشد. به هر ترتیب تکنولوژی Dash Charge وان پلاس،‌ می‌تواند نبود این قابلیت را جبران کند.
  • وان پلاس 6 رسما نظیر آیفون 10 اپل، مقاوم در برابر آب اعلام نشده است، اما این کمپانی با امنیت خاطر می‌گوید که در برابر پاشش آب مقاوم است.
  • وان پلاس 6 از یک سیستم دوربین دوگانه عالی برخوردار است، اما دوربین ثانویه آن تنها در حالت پرتره فعال می‌شود. دوربین ثانویه آیفون ایکس برای زوم نیز استفاده می‌شود.
  • و در انتها وان پلاس 6 در همه جای جهان به راحتی یافت نمی‌شود، در حالی که آیفون ایکس فروش جهانی راحت‌تری دارد.

با تمام این تفاسیر، باید از خودتان بپرسید که آیا این قابلیت‌های اضافی، ارزش قیمت بیش از 470 دلار بیشتر در آیفون ایکس را دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مردم بیشتر دنبال برند وخودنمایی هستن،و اونایی که به اقتصاد خود فکر میکنن همون بهترoneplus بخرن

  2. سلام اگر میشه مقایسه ای هم بین وان پلاس و p20 داشته باشید مرسی

  3. سامسونگم مثل اپل برندشو میگیره پ زیاد توفیقی نداره که بری سامسونگ بگیری یا اپل

  4. بجای هر دوتای این اشغالا باید برید ساموسنگ بخرید