پلی استیشن 5 سونی

پلی استیشن 5 سونی از یک پردازنده AMD با معماری Zen قدرت خواهد گرفت

ظاهرا با همکاری دو شرکت سونی و AMD، قرار است کنسول پلی استیشن 5 سونی (Sony Playstation 5) از یک پردازنده AMD با معماری Zen قدرت خواهد گرفت. همچنین گفته می‌شود معماری پردازشگر گرافیکی این محصول نیز Navi است.

سونی تا بدین لحظه هیچ چیزی در مورد نسل جدید کنسول بازی پلی استیشن خود نگفته است، اما در یک گزارش جدید اعتقاد بر این است که پلی استیشن 5 سونی می‌تواند از یک پردازنده با معماری Zen شرکت AMD قدرت بگیرد که با پردازشگر گرافیکی مجهز به معماری Navi قدرت بگیرد. در این گزارش حتی اشاره شده است که شرکت AMD پردازشگر گرافیکی اختصاصی با معماری Navi را برای استفاده در کنسول PlayStation 5 سونی توسعه داده است.

سایت Forbes به نقل از منابع غیرقابل ذکر در صنعت، عنوان کرده که این برای دومین بار است گزارش‌ها خبر از همکاری سونی و ای ام دی برای استفاده از پردازنده Zen و پردازشگر گرافیکی Navi در نسل جدید کنسول بازی پلی استیشن می‌دهند.

همکاری سونی با AMD برای معماری Navi احتمالا برای دوران ریاست راجا کودوری در شرکت Radeon Technologies است که باعث بروز مشکلاتی در سر ساه پروژه‌ی RX Vega این شرکت نیز شده بود. این گزارش اشاره می‌کند که در حال حاضر مشخص نیست AMD قصد دارد یک تراشه سفارشی با معماری Zen برای سونی ایجاد کند یا غول ژاپنی قصد دارد از قطعات مختلفی در کنسول بازی آینده‌ی خود استفاده کند. همچنین در این لحظه مشخص نیست که پردازشگر گرافیکی این کنسول آیا یکپارچه بوده یا به صورت گسسته خواهد بود.

زمان عرضه پلی استیشن 5 سونی

هنوز خیلی زود است بخواهیم در مورد زمان رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 سونی صحبت کنیم. هنوز هیچ نشانه‌ه‌ای از سوی شرکت سونی رویت نشده که نشان دهد در آینده‌ای نزدیک از این کنسول پرده برداری شود. احتمالا باید تا 2 یا 3 سال دیگر برای نخستین ملاقات با PS5 منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بازی ها نسل بعدی کنفیکون میکنن

  2. اینو دیگه باید حتما بخرم

  3. حالا چقدی در میاد تقریبا
    با این قیمت دلار فک نکنم بشه سمتش رفت اصا

  4. تا زمان عرضش که خیلی مونده
    با روح و روان آدم بازی میکنن لامصبا